• Milou3

    50dagar kvar! Någon som vill följas nu sista biten.

    60 dagar kvar!

    3:e barnet - en sladdis :) som beräknas komma 6 augusti. Är smått illamående, trött, ligamentsmärtor samt en vidrig halsbränna. Även börjat känna mig extra introvert. Pallar knappt möta blicken på folk på stan och tycker de flesta pratar för mycket. Känslig och gråtig.

    Ganska mycket sammandragningar har jag, och har haft sen vecka 17! Är uppe i 5-6 st i timmen. Vissa dagar mer och andra mindre.

  • Milou3
    Iowhannah skrev 2018-06-07 22:28:47 följande:

    Det där med extra introvert känner jag igen! Folk tycks ha blivit mer och mer störande på sistone, hittar jag inget att störa mig på hos nån så stör jag mig på hens blotta existens. Detta gäller framför allt random folk på stan.

    I dag har jag haft ovanligt mycket sammandragningar, och även förvärkar, nästan så jag trodde att förlossningen skulle sätta igång. Men det är 30 dagar kvar så det var väl rent önsketänkande...


    Ja precis och jag upplever alla som jobbigt kontaktsökande. Skulle vilja ha en keps på mig där det står typ ?prata helst inte med mig, är väldigt upptagen i mina egna tankar?.

    30 dagar kvar!! Vad härligt :) då kan det ju starta snart ju!

    Jag tänker be om en hinnsvepning när det närmar sig Bf.

    Fick det med sonen och han flög ut bara några timmar efter hinnsvepningen :)
  • Milou3

    Har 54 dagar kvar enligt BF. Men bara 40 dagar kvar enligt sonens siande och min förhoppning ;)

    Någon som vet att sin bebis ligger med huvudet ner? Och hur känns det? Har två barn sedan tidigare men minnet tryter.

  • Milou3
    InaLo skrev 2018-06-12 16:24:16 följande:

    Har varit på bm besök i dag. Bebisen är fixerad och långt nere. 33+6 i dag.

    Tycker att jag har väldigt få bm besök. Ska nu dit igen 37+0 och så 39+0. Trode man sista 6 veckornakomm varannan vecka. Förra gången jag var där var för 5 veckor sedan. Hur ofta går ni till bm?


    Ganska sällan för mig med. Är i v.32+1 i dag och ska till bm nu på fredag sen blir det var 3:e vecka fram till Bf.
  • Milou3
    Iowhannah skrev 2018-06-13 19:59:37 följande:

    Min ligger med huvudet ner. Jag kände tydligt när hon hade lagt sig till rätta, det liksom ilar i livmodertappen och trycket mot urinblåsan har ökat. Dessutom känns magen lägre (och tyngre) än innan.

    Nu ligger hon typ bara på ett sätt, jag känner rumpan på höger sida och fötter och knän som rör sig från mitten till vänster sida. Ibland känner jag händer och huvud också, det är inte särskilt bekvämt.

    24 dagar kvar nu!


    Då har inte min vänt sig än : / ilar ingenstans men har mycket sammandragningar.
  • Milou3
    Iowhannah skrev 2018-06-13 20:57:15 följande:

    Men det är ju ingen brådska än. Min vände sig i vecka 35. Sonen däremot var fixerad redan i vecka 34, men det är väl vanligare med första barnet.


    Vill gärna att den vänder sig snart och borrar ner ordentligt så jag slipper halsbrännan lite. Om det nu hjälper iof :)

    Någon som dricker Hallonbladste?
  • Milou3

    Jag läste också nåt om 5-6 veckor innan Bf med Hallonbladste. Jag börjar nog om 1-2 veckor med en kopp om dagen. Sista 2 veckorna ska man dricka 2-3 koppar för bäst effekt stod det någonstans :)

  • Milou3
    mkess skrev 2018-06-13 22:56:18 följande:

    Jag hänger också gärna på! :) Är i v33 och har bf 6 augusti, tredje barnet.

    Är rätt säker på att bebisen ligger på sniskan eftersom det sparkas och trycker i båda sidorna av magen samtidigt när den härjar runt. Våran tvåa låg i säte till v39 och det märktes tydligt eftersom jag hade ett bowlingklot under revbenen. Kände dock inget speciellt när hon vänt sig rätt annat än att bowlingklotet försvann. ;)


    Samma Bf som mig :)
  • Milou3
    mkess skrev 2018-06-14 12:48:22 följande:

    Vad roligt! :) Vet ni om det blir en tjej eller kille?


    Ja det blir en kille! Mitt 3:e barn också. Har en dotter på 13 och en kille på 11 år :)

    Själv?
  • Milou3
    jennie08 skrev 2018-06-14 22:28:35 följande:

    Vad kul, det är mitt tredje också. En kille. Vi har två barn sen tidigare, en kille som fyller 13 i sommar och en tjej som är 10 år. Känns som att man gör allt för första gången. Har glömt det mesta (eller förträngt) hihi. Ska bli spännande att se hur förlossningen blir nu när det gått så långt mellan tvåan och trean


    Ja förlossningen är jag lite spänd inför. Gick så rackarns fort med barn nr 2, men det var ju visserligen 11 år sedan så man kanske blir som en förstagångsföderska nu ist.

    Jag har glömt det mesta också, men det kommer nog tillbaka sen när lillen är här.
  • Milou3
    mkess skrev 2018-06-14 23:27:54 följande:

    Roligt med en liten sladdis! Vad säger barnen om att få ett till syskon? :)

    Vi har inte tagit reda på könet officiellt men om man ska tro på nubteorin så blir det en tredje tjej. ;) Har en fyraåring och ettåring sedan innan.

    Såg att din tvåa också föddes snabbt, våran kom på tre timmar så är lite orolig att denna ska gå ännu snabbare. Isåfall lär vi inte hinna in till förlossningen. :S


    Barnen är överlyckliga! Speciellt min 13-åriga dotter :)

    3 timmar är snabbt. Min 2:a föddes 45 minuter efter vi kom in till bb. Hade hanterbara värkar i cirka 1 timme innan bara.
  • Milou3

    Var hos BM i dag och min lille kille ligger med rumpan ner :/ har han inte vänt sig tills nästa besök om 3 veckor ska vi boka in ett vändningsförsök sa min BM. Fy vad jobbigt. Kan man göra något åt detta? Gå mycket eller så? :)

  • Milou3
    Kellie13 skrev 2018-06-15 17:07:29 följande:

    nä det tror jag inte man kan påverka. vilken vecka är du i? Läste att dom flesta barn fixerar sig vid v 37 eller innan dess. Jag hoppas att min kille har fixerat sig, var på tillväxt ultraljud för 2 veckor sen och då låg han med huvudet neråt iaf men hon sa att han nog kunde vända på sig igen eftersom dom inte kan se om dom är fixerade. Ska till Bm på tisdag så får se då. Gud så man längtar efter den lilla! Vill att han ska komma nu! Han är ju färdigbakad iaf hehe.


    Är i vecka 32+3 i dag.
  • Milou3
    jennie08 skrev 2018-06-15 20:03:43 följande:

    Min lilla kille ligger också är säte. Går snart in i vecka 36. På onsdag ska jag till bm som ska kontrollera en sista gång om han vänt på sig annars måste ett vändningsförsök bokas in ganska snabbt. Jag känner att han inte vänt på sig så jag har förberett mig för det.

    Om du är i vecka 32 så har ju din lilla bebbe tid på sig att vända på sig! Bara han inte fixerar sig med rumpan neråt.

    Jag fick tips om att ställa mig på alla 4 med rumpan uppåt så fort bebisen är vaken. Hihi ;) Ska tydligen göra att det blir större plats i magen så bebisen lättare kan vända på sig.


    Åh bra tips!

    Får bli min nya morgonyogapose ;)

    Håller tummarna för att din bebis gör ett ryck och vänder sig snart!
  • Milou3
    InaLo skrev 2018-06-17 18:25:29 följande:

    Jag har mycket SDoch ofta känd det väldigt obehaglig längre ner i magen. Sedan ilningar mot livmodertappen. Vill minnas att det vart såhär även ned trean. Brukar få ont om jag gått en del eller gjort något fysiskt ansträngande. Då menar jag inte mycket utan ex damsuga eller en kortare promenad(ca1km) blir ni också påverkade av fysisk aktivitet?


    Verkligen! Haft smärtsamma ligamentkänningar redan innan vecka 20 och som kommer runt var 3:e dag. Räcker med att gå en kort promenad med hunden.
  • Milou3

    37 dagar kvar i dag. Bläää vad många dagar!

    Känns ju helt meningslöst att räkna ner redan nu.

    Ligger och knaprar Novalucol mot den konstanta halsbrännan och funderar lite på vad jag orkar med att göra i dag.

    Inbillar mig att det kommer kännas bättre när det bara är 14-15 dagar kvar. Just nu känns 37 dagar som 107 dagar.

    Och lillen i magen ligger troligtvis fortfarande i säte. Samma runda hårda boll höger om naveln och mest sparkar långt ner till vänster.

  • Milou3
    Iowhannah skrev 2018-06-30 14:08:20 följande:

    Jag har 7 dagar kvar och det känns som MINST 37 dagar! Verkligen världens längsta vecka!


    Åhhhh bara 7 dagar!!! Så underbart det vore. Din plutt kan ju verkligen komma närsomhelst nu!
  • Milou3
    InaLo skrev 2018-07-18 05:48:08 följande:

    6dagar kvar till bf nu(39+0) Har haft massa förvärkar och som mensvärk. Det ömmar över magen nu. Mina sista två är födda 39+ 0 så man har stänkt sig in på det. Men flickan i magen kanske trivs bra i magen och tänker stanna ett tag till där. Men med så mycket förvärkar och ömhet så känns det som att man inte orkar en dag till. Hur går det för er andra som senare ska föda?


    19 dagar kvar till Bf. Bebis fixerad långt ner och förvärkar nästan konstant. Extremt svullen också. Kom ut bebis nu!!!!
Svar på tråden 50dagar kvar! Någon som vill följas nu sista biten.