• sunshinelolipop

    17 år och hudbristningar!?

    Hej. Jag är 17 år och har nyss upptäckt lila/blåaktiga bristningar på insida lår. Detta känns väldigt jobbigt då det sänker mitt självförtroende, speciellt dessa tider då man går i bikini en hel del. Jag är absolut inte överviktig, så förstår inte varför jag har fått dessa. Är det någon som har/hade liknande i denna ålder? Försvinner dem, eller kan man behandla dem på något sätt?

  • Svar på tråden 17 år och hudbristningar!?
  • annabellelee

    Jag fick också bristningar i tonåren, på höfter och mage. Nej de går inte bort, men bleknar och blir mindre tydliga med tiden.

    Jag trodde jag skulle var helt randig av bristningar efter graviditeter, men har inte fått några bristningar alls då, så den enda trösten jag kan erbjuda är att det inte behöver betyda att du får fler i framtiden.

  • annabellelee

    Jag fick också bristningar i tonåren, på höfter och mage. Nej de går inte bort, men bleknar och blir mindre tydliga med tiden.

    Jag trodde jag skulle var helt randig av bristningar efter graviditeter, men har inte fått några bristningar alls då, så den enda trösten jag kan erbjuda är att det inte behöver betyda att du får fler i framtiden.

  • Mullbär

    Kan ju komma när man växer fort, antingen viktuppgång eller tex vid brösten om de växer på fort. Bristningar är verkligen inget märkvärdigt.

Svar på tråden 17 år och hudbristningar!?