• Anonym (k)

    BH utan band och kupor?

    Jag vet inte riktigt hur jag ska formulera mig, men jag är på jakt efter en BH som i princip bara är som en tube top, ett tyg man alltså bara drar över brösten som håller sig där och samtidigt döljer bröstvårtorna.

    Någon som har något tip på vart jag kan finna något sånt? var bör jag kalla det? Jag avskyr vanliga BHr och jag får ont i axlarna efter 10h användning av sportBH under jobbtid...

  • Svar på tråden BH utan band och kupor?
  • Anonym (några tankar)

    Jag kan inte minnas att jag har sett det du efterfrågar. Har du provat att byta storlek på bh? Kanske mindre omkrets så att bysten får mer stöd underifrån så att inte axlarna behöver ta en så stor del av vikten. Eller, om det enda du behöver är något som skyddar bröstvårtorna från skav, kanske en mjuk bh i stor storlek kan funka. Jag tänker mig att det blir lite som att ha ett väldigt kort linne på sig.

  • Anonym (k)
    Anonym (några tankar) skrev 2018-06-07 21:14:15 följande:
    Jag kan inte minnas att jag har sett det du efterfrågar. Har du provat att byta storlek på bh? Kanske mindre omkrets så att bysten får mer stöd underifrån så att inte axlarna behöver ta en så stor del av vikten. Eller, om det enda du behöver är något som skyddar bröstvårtorna från skav, kanske en mjuk bh i stor storlek kan funka. Jag tänker mig att det blir lite som att ha ett väldigt kort linne på sig.
    Jag avskyr vanliga BHar av fler anledningar än den jag nämnde, jag behöver också inget stöd då min abröst är små, men jag vill ju ändå att de ska vara någorlunda "dolda".
    Meriall skrev 2018-06-07 21:20:39 följande:
    Testa med en buff, verkar funka bra i Roninson/survivor.
    Jag var tvungen att googla det där, är det något man normalt har på huvudet? Verkar lite omständigt att trycka den över axlarna, men det kanske går.
    Anonym (Lindex) skrev 2018-06-07 21:26:13 följande:
    Finns på Lindex
    EmberEyes skrev 2018-06-08 13:33:37 följande:
    Tror du är ute efter en bandeau. googla!
    Tack!! :)


  • Anonym (k)

    Fanns inte på lindex, eller jo, en i spets som var smal och inte satt bra, alldeles för lös. Hon som arbetade där sa att det var inne för några år sedan men att det har försvunnit sen dess. Vilken otur man kan ha? Suck.

    Hittade inget i någon annan affär heller. Jag är lite tveksam till att löpa online, jag känner att jag måste prova en sån här sak...

    Kanske får bli att sy en egen?

  • EmberEyes

    Det kan du säkert. Youtube brukar ha massor av tutorials för allt mellan himmel och jord, så de har garanterat något för detta också.

  • Anonym (L)

    En bralette skulle inte fungera då? För sådana finns det ju massvis av just nu.

  • Nimzay

    Har några såna behåar som passar in i den beskrivningen du ger, tror jag köpt dem på typ H&M och BikBok

  • Anonym (k)
    Anonym (Kappahl) skrev 2018-06-17 08:05:25 följande:
    Det finns på flera ställen, t.ex. den här från Kappahl. Men även HM och Gina Tricot har olika varianter. www.kappahl.com/sv-SE/dam/underklader/bh/band.../
    Jag har varit inne och kollat i affärerna och inte sett något, men visst är det möjligt att det finns online, jag vill dock kunna prova kläderna innan jag köper dem.
    Anonym (L) skrev 2018-06-17 08:07:40 följande:
    En bralette skulle inte fungera då? För sådana finns det ju massvis av just nu.
    Nej, tyvärr. Jag vill ha helt utan band och kupor.
    Nimzay skrev 2018-06-17 08:13:11 följande:
    Har några såna behåar som passar in i den beskrivningen du ger, tror jag köpt dem på typ H&M och BikBok
    Hon på Lindex sa att de var vanliga för några år sedan, så det kanske var då du hittade dina? Jag har inte hittat någon på vare sig H&M eller bikbok.
    EmberEyes skrev 2018-06-17 03:05:46 följande:
    Det kan du säkert. Youtube brukar ha massor av tutorials för allt mellan himmel och jord, så de har garanterat något för detta också.
    Jag får nog prova, jag vet inte riktigt hur bra det blir, eller hur pass väl den sitter, om jag gör en själv, känns som att jag borde ha ett speciellt material, men det kanske finns någon som förklarar det bra på youtube. :)


  • Anonym (Kappahl)
    Anonym (k) skrev 2018-06-17 18:21:22 följande:

    Jag har varit inne och kollat i affärerna och inte sett något, men visst är det möjligt att det finns online, jag vill dock kunna prova kläderna innan jag köper dem.


    I länken jag la upp kan du klicka på hitta i butik, så ser du vilka butiker i närheten av dig som har den hemma.
  • Anonym (k)
    Anonym (Kappahl) skrev 2018-06-17 18:29:55 följande:
    I länken jag la upp kan du klicka på hitta i butik, så ser du vilka butiker i närheten av dig som har den hemma.
    Jag såg det, jag såg inga i kappahl när jag var där sist, men jag antar att de kanske är väl gömda.
  • Nimzay
    Anonym (k) skrev 2018-06-17 18:21:22 följande:
    Hon på Lindex sa att de var vanliga för några år sedan, så det kanske var då du hittade dina? Jag har inte hittat någon på vare sig H&M eller bikbok.
    EmberEyes skrev 2018-06-17 03:05:46 följande:
    Det kan du säkert. Youtube brukar ha massor av tutorials för allt mellan himmel och jord, så de har garanterat något för detta också.
    Ja det är typ ett antal år sedan jag köpte dem, så vet inte alls om såna eller liknande finns att köpa idag
  • LFF

    www2.hm.com/sv_se/productpage.0114428026.html

    Verkar finnas i storlek 36-40, övriga slutsålda.
    ----------
    www2.hm.com/sv_se/productpage.0559647002.html

    Finns i alla storlekar utom 32
    -------------
    www2.hm.com/sv_se/productpage.0626148001.html

    34-36 slutsåld och någon större storlek också.
    -------------------
    www.kappahl.com/sv-se/dam/underklader/bh/bandeau-bh/406769

    Finns i vit och svart
    -------------
    www.lindex.com/se/7736359/

    Finns i alla storlekat (S-L)

Svar på tråden BH utan band och kupor?