• 4mamma4

    Tips på hur man trollar med knäna?

    Ge mig tips på hur man får 32:- att räcka så långt det går?? Vad får man ut mest av? Sitter i en helt hopplös situation just nu

    Tips på vad man kan använda i naturen eller vadsomhelst mottages tacksamt!

  • Svar på tråden Tips på hur man trollar med knäna?
  • Anonym (Socbidragstagare)
    4mamma4 skrev 2018-06-09 20:46:44 följande:
    Tack för tips om Facebook. Har inte de men får skaffa isåfall!
    Jag vet att det är synd om barnen, jag lovar, mår illa av ångest över situationen. Detta är högst tillfälligt.
    Får inte hjälp av soc. Har haft för stora kontantuttag det sista. Det är inte jag som tagit ut dock.
    4mamma4 skrev 2018-06-09 23:55:50 följande:
    Ok! Då ska jag fråga efter matkuponger absolut, det visste jag inte! Tack!
    Jag har inte väntat tills jag hade 32:- kvar...plötsligt fanns det bara 32:- kvar. Jag har som sagt ingen inkomst just nu. Vi levde ok på sambons lön. Räkningarna drogs från hans konto och jag använde hans kort för att handla mat o dyl. På mitt eget konto finns 32:-

    Fattar ingenting - Ett stort kontouttag har gjorts från ditt konto - av vem?
    Det är nog därför soc säger nej eftersom det har funnits pengar på ditt konto. De pengarna skulle du ha sparat till mat!

  • Jill 79
    Anonym (Socbidragstagare) skrev 2018-06-10 09:33:57 följande:

    Fattar ingenting - Ett stort kontouttag har gjorts från ditt konto - av vem?

    Det är nog därför soc säger nej eftersom det har funnits pengar på ditt konto. De pengarna skulle du ha sparat till mat!


    Förmodligen från hennes fd sambo antar jag. De verksr ju haft tillgång till varandras kort och konton. Jag hade också en vän som separerade där kiklen tömt alla deras gemensamma konton innan hon hann märka det.
  • 4mamma4

    Ungefär så...men jag visste inte det var min fd sambo och vet egentligen inte än heller...har inte fått nån förklaring än.... så vi hade ju pengar som räckte gott och väl...och brukar väldigt sällan göra kontantuttag öht. Skulle föra över pengar från hans konto till mitt konto och då var det tomt. Har bankdosa till hans konto då jag ibland förde över till mitt. Men barnbidraget kommer tackolov in på mitt konto och jag har min dosa och mitt kort.

  • Anonym (A)

    Kanske lättare med en vit lögn om att du tappat kontokortet? Då kan du säkert låna en slant några dagar. Ger också tid att sälja några saker och få in pengar.f

  • Anonym (A)

    Tror dock tyvärr du även behöver reda ut saker rätt så snabbt, så du inte står i sista stund med hyresräkningar som måste betalas.

  • 4mamma4

    Självklart skall det redas ut. Detta är helt nytt och har inte hunnit fatta eller få reda på något.

    Vem skall jag säga att jag tappat kontokortet till?

    Tror de e bättre att inte ljuga, blir massa knas till att reda ut sen isåfall :)

  • Anonym (agda)
    Anonym (Hävda nöd) skrev 2018-06-10 07:47:54 följande:

    Jo men inte barnen... där är det förstås inte ok med svält oavsett anledning.


    Och har man barn så finns ingen ursäkt om man inte har råd att köpa mat.
  • Anonym (Polisanmäl)

    Men fattas det pengar på ditt konto, ska du ju polisanmäla. Sedan borde du ju kunna visa anmälan för socialtjänsten.

  • 4mamma4

    Det är inte mitt konto. Det är sambons konto. Men vi använde det gemensamt typ. Så inget brott som skett.

    Det är självklart att man har pengar till mat åt sina barn, vilket jag skulle haft egentligen.

Svar på tråden Tips på hur man trollar med knäna?