• Glinda från Oz

    Istället för sill på midsommar?

    Jag ska bort på midsommar och det kommer serveras sill, potatis och gräddfilssås med gräslök. Jag avskyr sill, gravad lax och annan rå fisk. Har ni något förslag på vad man kan äta istället för sill? Helst något som passar till potatis och gräddfilssåsen.

    Jag är inte vegetarian eller så, jag tycker bara inte om sill.

  • Svar på tråden Istället för sill på midsommar?
  • sextiotalist

    Varför inte en god paj, västebottenpaj, broccolipaj. Det är säkert uppskattat om du (pratar med värdparet innan såklart) bidrar med en paj.

  • Duckan

    Jag hade tagit med mig kycklingklubbor.

    Äter inte heller sill, men väl gravad lax så det är mitt alternativ till jul, påsk och midsommar när den där jädra sillen ska fram.

  • Glinda från Oz
    XEmmabus skrev 2018-06-12 14:38:37 följande:

    Hemgjorda köttbullar såklart.

    Det började med att vi gjorde till barnen. Nu har de en given plats på vårt bord tillsammans med alla sillsorter. Äts av både stora och små, även av sillälskare. Haha.

    Goda varma som kalla.


    Jag tror inte köttbullar passar så bra till potatis och gräddfil med gräslök
  • Glinda från Oz
    sextiotalist skrev 2018-06-12 15:04:01 följande:

    Varför inte en god paj, västebottenpaj, broccolipaj. Det är säkert uppskattat om du (pratar med värdparet innan såklart) bidrar med en paj.


    Vi ska inte ha buffé utan en enkel lunch med sill, potatis och gräddfil med gräslök, tar jag med paj får jag äta den själv och jag äter helst någorlunda samma som de andra, men tack för tipset ändå
  • FruNyfiken

    Jag är fiskallergiker, så vi har aldrig sill. Nu hittade jag ett recept på vegansk sill som jag blev sugen att prova. Den baseras på zucchini. Det kanske kan vara något?

  • BossHoss
    Glinda från Oz skrev 2018-06-12 14:24:38 följande:

    Jag ska bort på midsommar och det kommer serveras sill, potatis och gräddfilssås med gräslök. Jag avskyr sill, gravad lax och annan rå fisk. Har ni något förslag på vad man kan äta istället för sill? Helst något som passar till potatis och gräddfilssåsen.

    Jag är inte vegetarian eller så, jag tycker bara inte om sill.


    Skaldjur, grillat är väl bra exempel
  • zdudmwml
    Glinda från Oz skrev 2018-06-12 15:22:03 följande:
    Jag tror inte köttbullar passar så bra till potatis och gräddfil med gräslök smile5.gif
    Det gör det visst!
    Och korv och precis allt som passar till potatis.
    Jag har många års praktisk erfarenhet av tillhöra ''barnaskaran'', de som inte gillar sill.
  • nnnnnnnn
    FruNyfiken skrev 2018-06-12 16:00:55 följande:
    Jag är fiskallergiker, så vi har aldrig sill. Nu hittade jag ett recept på vegansk sill som jag blev sugen att prova. Den baseras på zucchini. Det kanske kan vara något?
    Fast det smakar ju sill!

    TS gillar inte sill och vill nog inte ha något som ska smaka liknande...


  • FruNyfiken
    nnnnnnnn skrev 2018-06-12 19:02:11 följande:
    Fast det smakar ju sill!

    TS gillar inte sill och vill nog inte ha något som ska smaka liknande...


    Jah har ju som allergiker aldrig ätit sill, men det här är ju zucchini även om smaksättningen är traditionellt för sill; curry, pepparrot etc?
Svar på tråden Istället för sill på midsommar?