Inlägg från: Corneliass |Visa alla inlägg
  • Corneliass

    Era bästa tips för magsjuka

    Japp, har gått och blivit magsjuk (är dessutom gravid) så berätta era bästa knep för att antingen bli frisk snabbare eller minska illamående/kräkningar. 

  • Svar på tråden Era bästa tips för magsjuka
  • Corneliass
    Tow2Mater skrev 2018-06-15 18:50:15 följande:

    smutta 7-up istället för vatten.


    Ska se om sambon min orkar åka och köpa det, tack.

    Någon mer? 
  • Corneliass
    v i r r a skrev 2018-06-15 19:18:19 följande:

    Ät postafen och sov!


    Tack! Får införskaffa mig det imorgon då apoteket i min lilla stad är stängt. Tack för dina tips! 
  • Corneliass
    oanonym skrev 2018-06-15 19:34:46 följande:

    Tips MOT magsjuka är att föredra ...


    Oj.. hehe, tror ni förstår ändå ;) 
  • Corneliass
    v i r r a skrev 2018-06-16 00:51:17 följande:
    Eftersom du är gravid ska du inte ta imodium men annars är det bra om det kommer ur ändan också..

    Försök få i dig vätskeersättning.
    Tack, jag försöker att få i mig vätskeersättning men saltan i det får mig att må illa.. Men försöker! Tack :) 
  • Corneliass
    Anonym (Ylle) skrev 2018-06-16 11:07:51 följande:

    Försök dricka mycket även om det innebär att du kräks eller måste springa på toa. Kroppen vill bli av med de dåliga bakterierna, det är därför man kräks/har diarré. Jag tror inte man kan göra något för att bli frisk snabbare, men försöka få i sig lite energi så att man "orkar " vara sjuk hela vägen. Vätskebrist är inte bra. Googla på vätskeersättning eller köp på apoteket om du känner att det inte räcker med tex vatten.
    När du börjar må bättre så ät mat som är lugnt för magen, jag kör alltid rostat vitt bröd (ljust rostat) toch blåbärssoppa.


    Tack, ja jag har vätskeersättning här bredvid mig. Har fått i mig lite frukost och  lite lite lunch idag och har inte kräkts, än.. 
Svar på tråden Era bästa tips för magsjuka