• Tessou

    Hyr en pensionär.

    Jag valde Känsliga Rummet, ifall någon skulle vilja svara anonymt...

    Har någon erfarenhet av ''hyr en pensionär''?
    Bra? Dåligt? Kostnad? Vad behövde ni hjälp med?

    Berätta gärna!


    ♥ ELIAS 090326 ♥ LINNEA 140221 ♥
  • Svar på tråden Hyr en pensionär.
  • Pope Joan II

    Jag lejde en sådan vid ett tillfälle för en småsak som jag inte lyckades anlita någon av de vanliga firmorna för och som jag inte heller kunde ordna själv. Det gällde att borra upp gardinfästen och är i särklass min sämsta erfarenhet av en hantverkare. Han hade inte rätt grejer, var allmänt klantig, vacklade omkring på min stege och tappade saker från hög höjd vid sidan av att själva arbetet utfördes så dåligt så att jag trots allt fick anlita annat yrkesfolk för att korrigera felaktigheterna. 

    Men jag fick kanske en usel gamling bara, det vet ju inte jag. Eller så fick jag en gamling som inte dög ens när han var ung, det vet jag inte heller. Tänker inte prova igen dock. 

  • Tessou
    Pope Joan II skrev 2018-06-15 20:02:22 följande:

    Jag lejde en sådan vid ett tillfälle för en småsak som jag inte lyckades anlita någon av de vanliga firmorna för och som jag inte heller kunde ordna själv. Det gällde att borra upp gardinfästen och är i särklass min sämsta erfarenhet av en hantverkare. Han hade inte rätt grejer, var allmänt klantig, vacklade omkring på min stege och tappade saker från hög höjd vid sidan av att själva arbetet utfördes så dåligt så att jag trots allt fick anlita annat yrkesfolk för att korrigera felaktigheterna. 

    Men jag fick kanske en usel gamling bara, det vet ju inte jag. Eller så fick jag en gamling som inte dög ens när han var ung, det vet jag inte heller. Tänker inte prova igen dock. 


    Ha ha, nämen oj då.. stackars farbror och såklart stackars dig också! Var du tvungen att betala för det? Jag tänkte om det inte blev utfört som det skulle..
    ♥ ELIAS 090326 ♥ LINNEA 140221 ♥
  • Tessou
    Salmiakk skrev 2018-06-15 20:05:14 följande:

    Jag anlitade dom, för att fixa saker i min trädgård.

    Men vad kom? Jo, ett gäng ungdomar!


    Ha ha, okej.. Typ 15 år? Då kan de inte ens ha varit sjukpensionärer..
    Blev sakerna utförda som de skulle?
    ♥ ELIAS 090326 ♥ LINNEA 140221 ♥
  • Långbenopluto
    Tessou skrev 2018-06-15 20:09:18 följande:
    Ha ha, okej.. Typ 15 år? Då kan de inte ens ha varit sjukpensionärer.. smile5.gif
    Blev sakerna utförda som de skulle?
    Det blev allt annat än bra, så jag behövde inte betala. Sedan hyrde jag ett annat företag.
  • Tessou
    Salmiakk skrev 2018-06-17 12:09:47 följande:

    Det blev allt annat än bra, så jag behövde inte betala. Sedan hyrde jag ett annat företag.


    Ha ha, okej..
    ♥ ELIAS 090326 ♥ LINNEA 140221 ♥
  • riboflavin

    Vi hyrde in en pensionerad murare för att fixa till en sektion teglet ovanför ett fönster. Han bidrog mer eller mindre mest med själva kompetensen, material och sånt fick vi själva fixa och han var lite skröpplig och hade svårt att klättra på stege. Men resultatet blev bra, och jag lärde mig massor. Sen hade vi fantastiskt roligt med denna man som efter sin hustrus bortgång reste runt med sin hund i husbil och småfixade grejer åt folk.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
Svar på tråden Hyr en pensionär.