Inlägg från: Anonym (TS) |Visa alla inlägg
  • Anonym (TS)

    Är det mode att visa brösten

    Jag var på en finare tillställning nu i helgen, jag sitter mittemot min sambo och han sitter bredvid två kvinnor. Jag märker direkt utan att ens kolla in att tjejerna har inte någon BH. Det bryr jag mig inte om, men jag undrar om dom gör det medvetet eller inte när de lutade sig framåt vid bordet så jag kan se brösten hur tydligt som helst, allt med vårtan osv. Jag glodde inte, det var liksom svårt att inte kunna se det. Val av kläder var det kraftigt urringning på en och den andra hade någon form av kavaj med stelt material som böjde sig så man kunde se brösten när hon lutade sig fram.

    Ni som går utan BH och kläder som kan göra att hela brösten visas, är det ett medvetet val?

  • Svar på tråden Är det mode att visa brösten
  • Anonym (TS)
    Myloveolivia skrev 2018-06-16 13:42:18 följande:

    De kanske inte bryr sig, de är kanske bekväma med Sig själva och tycker det är snyggt så.

    Tittar någon så blir de nöjda kanske?

    När jag var yngre 18+ gick jag alltid ut utan bh med små tighta linnen som avslöjade gandka mycket. Tyckte det var grymt sexigt och ville att killar skulle titta.

    Idag är jag 30+ och har inga direkta synpunkter om ämnet, men känner inte att jag har den typ av bekräftelse behov idag som då.

    Det är alltid snyggt med urringat men på ett smakfullt vis.

    Hur gamla är tjejerna som du pratar om?


    Den ena såg ut att vara mellan 25-30, singel misstänker jag. Den andra vet jag var 32 med man.
  • Anonym (TS)
    Myloveolivia skrev 2018-06-16 13:42:18 följande:

    De kanske inte bryr sig, de är kanske bekväma med Sig själva och tycker det är snyggt så.

    Tittar någon så blir de nöjda kanske?

    När jag var yngre 18+ gick jag alltid ut utan bh med små tighta linnen som avslöjade gandka mycket. Tyckte det var grymt sexigt och ville att killar skulle titta.

    Idag är jag 30+ och har inga direkta synpunkter om ämnet, men känner inte att jag har den typ av bekräftelse behov idag som då.

    Det är alltid snyggt med urringat men på ett smakfullt vis.

    Hur gamla är tjejerna som du pratar om?


    Den ena såg ut att vara mellan 25-30, singel misstänker jag. Den andra vet jag var 32 med man.
  • Anonym (TS)
    Anonym (lina) skrev 2018-06-16 14:20:58 följande:

    För en och annan är det väl jämt mode att visa brösten. Även bland vissa äldre tanter. Oftast brukar dom som gillar att visa brösten trycka upp allt i någon push up så att fettet ska ligga och dallra utanför kläderna, haha! Själv tycker jag att behå, särskilt såna som inte är mjuka, är väldigt obekväma. Så går man utan kan det ju bero på det, men personligen vill jag inte att det ska synas för andra.

    Låter rätt konstigt att klä sig så illa att hela brösten syns nakna vid en middag.


    Ja, jag tyckte väl lite så också. Det var ju en finare tillställning med tre rätter, jag vill inte se fria bröst och bli lite sådär skumkåt (är bi) när jag sitter och äter. Visst, det var fina kläder med när jag kan se brösten på bägge kvinnorna som sitter mellan min sambo känns det liksom billigt.
  • Anonym (TS)
    Fru Darcy skrev 2018-06-16 14:32:00 följande:

    Om du mår dåligt av att se kvinnobröst föreslår jag att du slutar att titta ner i kvinnors urringningar.


    När jag sitter och äter vill jag inte varken bröst, kuk, fitta eller barbröstade män. När man sitter vid en finare tillställning är det uppklätt som gäller, inte uthängande bröst som dom doppar i maten. Som sagt, jag är bi och älskar kvinnor och män samt deras tillbehör, men inte när jag äter. Är det svårt att förstå?
  • Anonym (TS)
    Anonym (anneli) skrev 2018-06-16 14:37:06 följande:

    Fattar inte varför kvinnor skulle välja att exponera brösten utan behå när en push up VERKLIGEN kan visa upp hela "grannlåten" på ett mkt bättre sätt. Även en ung kvinnas byst "säckar" väl en smula när hon är utan behå? Skulle vara för det där med att exponera själva vårtan då förstås........men NÄ jag tror inte det är ngt nytt mode utan snarare ngn som är helt ointresserad av detsamma och kanske lever i en retrovärld med 70-talsprylar och dito mode.


    Känner mig lite elak men den ena av dem som var runt 32 tyckte jag inte hade snygga bröst. Precis som du säger så hängde dom och såg lite ledsna ut, den andra som var yngre hängde inte lika mycket och dom var fina.
  • Anonym (TS)
    Fru Darcy skrev 2018-06-16 14:46:54 följande:

    Som sagt. Det är väl bara att titta åt ett annat håll? Eller upptog kvinnobrösten hela ditt synfält? I inlägg #10 recenserar du dessutom kvinnornas bröst, det är tydligen ok att visa dem om de är fina. Det är du som är ohyfsad, är det svårt att förstå?


    Dom sitter nästan mittemot mig, det gick inte att missa. Nej, det har självklart inte betydelse om dom är fina eller inte, jag tycker inte man doppar tuttarna i maten vid en finare middag oavsett.
  • Anonym (TS)
    Gaskarl skrev 2018-06-16 14:31:08 följande:

    "Skumkåt".. Går inte en dag utan att man lär sig något nytt. :)


    Man lär sålänge man lever, jag men du vet, när man blir kåt fast tillfället och situationen är helt fel XD
  • Anonym (TS)
    Anonym (anneli) skrev 2018-06-16 14:50:40 följande:

    Fast det behöver ju inte vara 32-åringens ålder som gjorde att brösten säckade? Hon kanske alltid har haft hängig byst. Shit happens. Det är inte heller en naturlag att unga bröst är fasta och toppiga utan den där "yngre" var lyckligt lottad och säkert glad att få vara ögongodis till dig? Mina döttrar har använt BH sedan den dag de hade 70 AA och var i sin späda tonår och det är jag glad för.


    Det är klart det är så. Nu var det ju så att den äldre har lite hängare. Mina ska vi inte tala om, vågar inte gå utanför dörren utan BH så jag är väl fel person att yttra mig egentligen. Men det är inte ämnet :)
  • Anonym (TS)
    Anonym (anneli) skrev 2018-06-16 14:53:38 följande:

    Det här är känsliga rummet och då ska man visa hänsyn och därför så säger inte jag vad jag tycker om män som sitter på en middag och kåtar upp sig på en ung flickas bröst.


    Fart nu handlade ämnet om tjejer som visar brösten, därav känsliga rummet så folk vågar prata om det. Vadå man, jag är kvinna, med eftersom jag är bi blir jag ju kåt av det. Om du inte vill prata om kvinnor som visar brösten vid middag så behöver du varken läsa eller svara i denna tråd om det stör dig.
  • Anonym (TS)
    Fru Darcy skrev 2018-06-16 15:01:21 följande:

    Du måste ju överdriva grovt? Menar du att kvinnornas bröst hade ramlat ur sina respektive urringningar och låg på tallrikarna i maten?!?


    Dom lutade som mot bordet, precis vid bordskanten trycker dom så brösten får en punsch uppåt varav jag såg att den ena var vid tallriken fick sås på bröstet som nästan var helt i det fria och ser henne torka va såsen sen. Så ja, bokstavligen låg tutten i maten. De vill inte jag se när jag äter middag.
  • Anonym (TS)
    Maria 434 skrev 2018-06-16 15:09:35 följande:

    Hahaha känns som du är lite bröstfixerad


    Haha, ja det är jag nog. Har alltid gillar bröst ;)
  • Anonym (TS)
    Anonym (anneli) skrev 2018-06-16 15:11:48 följande:

    Så du menar att det är vanligt att kvinnor går utan behå och visar byst och bröstvårtor vid middagar nu för tiden? Dessutom vid "finare tillställningar" när vi andra klär upp oss till tänderna för att vara fina! Liksom sitter nästan och doppar vårtan i soppskålen? Kanske ngt du drömt i en vakendröm?


    Nej, jag har inte sett det tidigare, men när bägge kvinnorna som sitter bredvid min sambo har det så blev jag nyfiken och undrade, därav min tråd. Nej, det var ingen dröm.
  • Anonym (TS)
    Maria 434 skrev 2018-06-17 14:14:00 följande:

    Vad har er diskussion med ämnet att göra?


    Tänkte själv säga till men de verkade sluta så jag orkade inte, för här pratar vi om blottande tuttar :D
  • Anonym (TS)
    Myloveolivia skrev 2018-06-18 21:08:24 följande:

    Ja men jag tolkar det som att tjejerna inte bryr sig om folk kollar


    Vi sitter vid ett matbord under en fin tillställning med kavaj och finkläder, uppklätt då alltså. Hade vi velat se lite naket är ju middag på en strippklubb rätt val. Inte av andra gäster. Som någon sa, rätt klädsel vid rätt tidpunkt. Denna tillställning var verkligen inte rätt tillfälle att visa upp sig på.
  • Anonym (TS)
    sofiajensssson skrev 2018-06-18 12:24:24 följande:

    Jag tycker det är upp till var och en hur man vill gå. och ja, det är väl lite av mode nu att gå utan bh och avsexuallisera kvinnobrösten.

    Jag själv tycker det är vackert och går ofta utan BH, inte för att folk ska glo utan för att jag själv inte tycker att vi kvinnor ska behöva gå med svettiga BH bara för att folk inte kan hålla sina tanker och ögon i styr när dom ser en liten bröstvårta. Män går utan t-shirt hejvilt överallt.  


    Jag såg inte någon barbröstad man vid middagen utan minst en fin shorta på sig, då gäller detta kvinnor också. Det var verkligen inte rätt tillställning att avsexuallisera brösten genom att visa bröstvårtan. Har folk ingen känsla för saker nuförtiden? Det är skillnad på vardag, fest, krogen ute, finmiddag och kompisgäng hur man klär sig. Det var inte inte brösten avsexualliseringsmiddag direkt fast där jag satt hade det kunnat vara det.
Svar på tråden Är det mode att visa brösten