• Vinter16

    Hur lång tid tog det för dig att bli gravid?

    Som rubriken lyder, hur många månaders försök krävdes för dig att bli gravid

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur lång tid tog det för dig att bli gravid?
  • Anonym (C)

    Jag blev gravid på första försöket de två gånger som vi försökte aktivt. Har även blivit gravid två gånger av att ha missat något p-piller.

  • Anotherone

    Båda mina barn har blivit till på första försöket, alltså första ägglossningen efter det att vi bestämt att nu kör vi.

  • Anonym (A)

    Första blev jag gravid med av misstag, första gången han någonsin kom i mig. Andra försökte vi få till i 1,5 år innan vi vände oss till ivf och jag blev då gravid på första ivf-försöket men fick missfall. Tredje gången jag blev gravid var efter frysförsök med embryon kvar från första ivf:n. Även den gången blev det dock missfall.

  • InaLo

    Svarar här eftersom alternativen inte passar mig.

    Barn

    1- oplanerat

    2--oplanerat

    3- 10 försök

    4- 17 försök

  • Jejje93

    Blev gravid typ 2 månader efter vi träffades..
    av en slump. Inte alls planerat, vi körde avbrutet samlag fast jag vet att det inte funkar. Vi ska iallafall behålla. :)
    Dock var vi ihop 1,5 år för 2 år sen och då hade vi bara oskyddat, blev intr gravid då.
    Kan bero på min pcos.

  • Anonym (K)

    Första graviditeten, första försöket (25 år).

    Andra graviditeten, andra försöket, mf v 7 (28 år).

    Tredje graviditeten, andra äl efter mf (28 år).

    Fjärde graviditeten, oplanerad graviditet så inget försök, mf v 7 (31 år).

    Försöker bli gravid igen och väntar nu in fjärde äl efter mf.

  • PH76

    Jag hoppas att TS är medveten om att det för många tar mer än 12 månader, för min fru tog det 3 år första gången och 1.5 år andra gången.

Svar på tråden Hur lång tid tog det för dig att bli gravid?