• Anonym (Velaren)

    Gå om termin (er) på högskola?

    För 3-4 år sen gick jag två terminer på ett program på universitetet. Valde att hoppa av (ansökte inte om studieuppehåll) för att göra annat. Om jag väljer att ansöka till programmet igen i framtiden, får jag gå om kurserna trots att jag klarat dem? Eller det kanske är ett måste att läsa om kurserna pga det har gått några år? Vill gärna repetera mina kunskaper & tentera dem igen om det är tillåtet trots godkända betyg, är endast en kurs som jag skulle vilja tillgodoräkna mig. Jag kommer givetvis att kontakta den berörda skolan och studievägledaren om det blir aktuellt att jag vill återuppta mina studier, men vill höra om någon har någon info om detta redan nu?

  • Svar på tråden Gå om termin (er) på högskola?
  • Meriall

    Är det samma kurs behöver/får du inte göra om den men om du har glömt mkt så får du säkert sitta med på föreläsningarna fast behöver inte göra tentan, ifall du klarat kurserna.

    Är de omgjorda vilket händer rätt ofta så kan du få göra om hela kurserna.

    Men du kan oavsett börja programmet från början om du vill.

    Enligt min erfarenhet iaf.

  • Anonym (Velaren)
    Meriall skrev 2018-06-17 09:57:47 följande:

    Är det samma kurs behöver/får du inte göra om den men om du har glömt mkt så får du säkert sitta med på föreläsningarna fast behöver inte göra tentan, ifall du klarat kurserna.

    Är de omgjorda vilket händer rätt ofta så kan du få göra om hela kurserna.

    Men du kan oavsett börja programmet från början om du vill.

    Enligt min erfarenhet iaf.


    Okej vad bra tack så mycket :)
Svar på tråden Gå om termin (er) på högskola?