Inlägg från: problemtjej1 |Visa alla inlägg
  • problemtjej1

    Hur troligt gravid med p-stav?

    Hej jag har haft p-stav sen 4 januari i år.
    Grejen är att jag mådde illa nästan varje dag för någon vecka sen (inte längre, men brukar ALDRIG må illa annars), har ont i äggstockarna, sjukt ömma bröst så jag knappt kan ligga på ena bröstet för att sova, och jag går bara upp i vikt även fast jag ligger på kaloriunderskott varje dag då jag försöker gå ner.  
    Funderar också då jag slutade blöda (väldigt oregelbundet fortfarande pga staven) för typ två veckor sen, blödde bara lite innan men då blödde jag i någon vecka innan det slutade, nästan varje dag. Samma innan det. Har blödit nästan hela tiden sen en månad efter den sattes in.
    Jag har köpt ett test men det enda dom hade i min affär var RFSU's och som jag förstått det är det inget bra.
    Tänker mig att när jag gjort testet har jag fått något svar.
    Visar det negativ vill jag ändå veta vad som är fel på mig. Mina bröst har aldrig gjort såhär ont innan? Det gör ont i min livmoder/äggstock/vänstra nedre delen av magen. Och jag går bara upp i vikt.

  • Svar på tråden Hur troligt gravid med p-stav?
  • problemtjej1
    Anonym (trötter) skrev 2018-06-17 19:06:25 följande:
    Och så tar de klart prover om de tror att det är nåt fel fel på dig.
    Har redan köpt ett test. Att få tid här tar minst 2 månader.
    Jag hade huvudvärk varje dag i flera månader. Så illa att jag låg och grinade på nätterna och att ta mig upp ur sängen tog minst 20 minuter. Gick till vc här där jag bor, JAG trodde det var något fel med mig, det ska inte vara så.
    Det jag fick höra var att jag skulle avvakta och att det troligtvis inte var pga ppillerna jag då tog som jag trodde. Det står i biverkningarna på ppiller att ''får du ofta, stark eller långvarig huvudvärk kontakta läkare'' ändå fick jag 0 jävla hjälp. Jag litar inte på sjukvården, jag har aldrig fått hjälp med det jag behövt.
    Så att gå dit och säga jag har ont i tuttarna, går upp i vikt osv kommer jag typ få höra ''använd snällare bh, testa detta detta detta och vi kan ge dig värktabletter eller avvakta'' typ, nej tack säger jag, men jag ska redan göra det och se vad dom säger.
    Mina prover visar att jag mår bra, dvs blodprov och blodtryck vilket är det enda dom tar här.
Svar på tråden Hur troligt gravid med p-stav?