• Anonym (Nojig)

    När slutar man vara sexig?

    Fråga från en kvinna med extrem åldersnoja: När slutar man som kvinna att vara sexig? När går man från att vara sexig till bara patetisk? Nu trampar jag säkert på en del tår, och det kommer säkert att vara många som tycker att jag är sjukt fördomsfull och att det är bedrövligt att öht ens tänka tanken att man skulle tappa sin sexighet bara för att man blir gammal, men lets face it: så som samhället ser ut så är det ju faktiskt det man får lära sig. Män kan vara sexiga och spännande i princip fram till dan de dör, men en TANT? Hon kan säkert vara sexig enligt sin älskade make sen 40 år tillbaka, men den där ALLMÄNNA sexigheten, den mer djuriska sex appealen för typ engångsligg? Det är den jag menar. 

    Så, var går gränsen? Kan en skrynklig tant fortfarande ha sex appeal, eller känns hon bara patetisk om hon går ut och raggar engångslig?

  • Svar på tråden När slutar man vara sexig?
  • Anonym (Nojig)
    Miss Sunny skrev 2018-06-17 22:46:41 följande:
    Inget problem alls. Jag är 48, och har inget problem med att attrahera män 25 - 35 om det skulle va så. Det har hänt nåt dom sista tiåren, massor av unga män jagar just mogna kvinnor.

    Om nån tycker det är patetisk, får dom göra det. Jag tänker leva lite innan jag tappar min attraktion.
    You go girl! Härligt att läsa! 
    Gaskarl skrev 2018-06-17 22:49:02 följande:

    Aldrig.. I mina ögon är unga kvinnor ögonfägring men en äldre kvinna, om hon tar hand om sig, med all hennes efrarenhet. Det är mycket sexigare, mer substans i väsendet.. Obs ingen generalisering åt ngt håll.


    Skön inställning :) Hoppas det finns fler som du.. :)
    Fjäril kär skrev 2018-06-17 22:59:22 följande:
    Och då kan inte du vara sexig för att du är kvinna?
    Jo, det är klart. Men det är olika saker som anses sexiga när det gäller män o kvinnor. En man med flint och mage (eller vad det nu var du tog som exempel) kan definitivt vara hur sexig som helst, men jag betvivlar att någon skulle säga detsamma om motsvarande kvinna...
    Anonym (Kille) skrev 2018-06-17 23:14:49 följande:

    Jag tror inte man kan säga en specifik ålder. Titta på Demi Moore som är 60 år hetare än vissa 20 åriga tjejer. Lena Endre likaså.

    Råkade kolla på Bingolotto och Agneta Sjödin är mycket vackrare än de flesta 20 åringar. Äter man rätt, tränar och lever sunt så kan man vara oerhört sexig vid hög ålder.

    Själv hoppas jag att jag ser ut som Sean Connery när jag blir 70 år själv är jag 35 :)


    Nä, det är ju så klart svårt att säga en ÅLDER just, eftersom det varierar från person till person hur gammal man är, men om man tänker mer i termer av när åldern börjar SYNAS (oavsett faktisk ålder) blir det ju lite tydligare. Men om jag förstår dig rätt så tycker du inte att lite rynkor är ett hinder i alla fall då :)
    Anonym (Skala) skrev 2018-06-18 08:38:44 följande:
    Tappar det gör du inte, speciellt inte för engångsligg.

    Det är runt 60 som kvinnor verkar börja tala om att de blir "osynliga" och att männens blickar går igenom dem istället för att glida upp och ner över dem för att stanna vid läppar, hår, tuttar, rumpa, midja...

    Så passa på.

    Däremot är det sent att påbörja en karriär som instadrottning med 10000 följare.
    Ok :) Hahaha - karriär som instadrottning är nog det sista jag vill ha!
    Fjäril Vingad skrev 2018-06-18 08:43:31 följande:

    Varför skulle man sluta vara sexig?

    Man attraherar inte alla nu, och lär inte göra det senare i livet heller.

    Men sexig kan man nog vara jämt, och även äldre människor har sex faktiskt.


    Anonym (Eva) skrev 2018-06-18 09:52:58 följande:

    Varför i himmelska namn skulle man sluta vara sexig vid en viss ålder?

    Rent bullshit av elaka tungor.

    Man attraherar inte alla i sin yngre ålder och det gör man inte heller i äldre ålder.

    För vem ska man vara sexig? Inför ett ligg och känna att man duger? Eller för ens fasta partner? Eller för så många som möjligt för bekräftelse?

    Bekräftelsekåta människor är osexigt vare sig du är 19 eller 59.

    Det finns 50-70-åringar som är heta som fan och det finns 25-åringar som är lika upphetsande som ett flingpaket... Allt är relativt och det är så livet är.


    Nä man attraherar aldrig alla, men man kan ha rätt bra valmöjligheter... Jag är singel, och har inte för avsikt att fastna i ett seriöst förhållande, så den jag vill vara sexig för är väl helt enkelt vem som helst som jag råkar vilja ha sex med vid ett givet tillfälle. Jag vill helt enkelt kunna fortsätta peka på den jag vill ha, och få honom pga att han tänder på mig. Simple as that. Det handlar inte om bekräftelse, utan om att jag inte är intresserad av pity fucks.

  • Anonym (h)

    Att vara patetisk, om man nu ska kalla någon för det. Handlar väl mer om att inte kunna läsa av situationer och människor snarare än åldern.

    En kvinna som är på dop och limmar på en lyckligt gift man trots tydligt visat ointresse är rätt patetisk vare sig hon är 19 eller 72.

    Så för en äldre kvinna gäller det ju att vara medveten om att det inte är självklart att en 25 årig kille blir intresserad om hon är ihärdig, bara för att det fungerade när hon själv var 25. Fast det hade också gällt en 19 åring som försöker få till det med en äldre man.

    Så flörta på men var uppmärksam på när det passar sig och att ointresse inte i samma utsträckning som förr handlar om att killen är svårflörtad.

  • Anonym (Nojig)
    Anonym (h) skrev 2018-06-18 10:50:47 följande:

    Att vara patetisk, om man nu ska kalla någon för det. Handlar väl mer om att inte kunna läsa av situationer och människor snarare än åldern.

    En kvinna som är på dop och limmar på en lyckligt gift man trots tydligt visat ointresse är rätt patetisk vare sig hon är 19 eller 72.

    Så för en äldre kvinna gäller det ju att vara medveten om att det inte är självklart att en 25 årig kille blir intresserad om hon är ihärdig, bara för att det fungerade när hon själv var 25. Fast det hade också gällt en 19 åring som försöker få till det med en äldre man.

    Så flörta på men var uppmärksam på när det passar sig och att ointresse inte i samma utsträckning som förr handlar om att killen är svårflörtad.


    Väldigt sant alltihop, förstås. Tror nog att jag kommer att kunna avgöra när jag väl är där - nu handlar det mer om att jag vill vara förberedd liksom. 
  • Fjäril kär
    Anonym (Nojig) skrev 2018-06-18 10:29:47 följande:

    You go girl! Härligt att läsa! Skön inställning :) Hoppas det finns fler som du.. :)Jo, det är klart. Men det är olika saker som anses sexiga när det gäller män o kvinnor. En man med flint och mage (eller vad det nu var du tog som exempel) kan definitivt vara hur sexig som helst, men jag betvivlar att någon skulle säga detsamma om motsvarande kvinna...Nä, det är ju så klart svårt att säga en ÅLDER just, eftersom det varierar från person till person hur gammal man är, men om man tänker mer i termer av när åldern börjar SYNAS (oavsett faktisk ålder) blir det ju lite tydligare. Men om jag förstår dig rätt så tycker du inte att lite rynkor är ett hinder i alla fall då :)Ok :) Hahaha - karriär som instadrottning är nog det sista jag vill ha!Nä man attraherar aldrig alla, men man kan ha rätt bra valmöjligheter... Jag är singel, och har inte för avsikt att fastna i ett seriöst förhållande, så den jag vill vara sexig för är väl helt enkelt vem som helst som jag råkar vilja ha sex med vid ett givet tillfälle. Jag vill helt enkelt kunna fortsätta peka på den jag vill ha, och få honom pga att han tänder på mig. Simple as that. Det handlar inte om bekräftelse, utan om att jag inte är intresserad av pity fucks.


    Jag menar att en man med flint och mage inte är sexig pga att han är man utan för att han utstrålar något som uppfattas attraktivt. Pondus, självsäkerhet, livserfarenhet etc.. Därför kan en gubbmage och flint lyckas med att attrahera kvinnor. Likväl som en kille med lent babyface och snälla ögon mer är kompistypen än sexig..

    På samma sätt bör du tänka om dig själv.
  • Anonym (Lasse i parken)

    När magen på en kvinna/man är i lodrät vinkel med tårna. Då är det inte sexigt.

  • Anonym (Man 49)

    Du slutar vara sexig när du slutar bry dig om dig själv. Även en äldre kvinna kan vara grymt sexig, men börjar man tänka att ja e så gammal så kan klä mig å vara hur jag vill, då försvinner oxå sexigheten.

  • Anonym (Blue)
    Anonym (Nojig) skrev 2018-06-17 19:36:44 följande:

    Fråga från en kvinna med extrem åldersnoja: När slutar man som kvinna att vara sexig? När går man från att vara sexig till bara patetisk? Nu trampar jag säkert på en del tår, och det kommer säkert att vara många som tycker att jag är sjukt fördomsfull och att det är bedrövligt att öht ens tänka tanken att man skulle tappa sin sexighet bara för att man blir gammal, men lets face it: så som samhället ser ut så är det ju faktiskt det man får lära sig. Män kan vara sexiga och spännande i princip fram till dan de dör, men en TANT? Hon kan säkert vara sexig enligt sin älskade make sen 40 år tillbaka, men den där ALLMÄNNA sexigheten, den mer djuriska sex appealen för typ engångsligg? Det är den jag menar. 

    Så, var går gränsen? Kan en skrynklig tant fortfarande ha sex appeal, eller känns hon bara patetisk om hon går ut och raggar engångslig?


    Sexigheten hos kvinnan är mer beteende och personlighet. Så du har det helt i egna händer och behöver mao inte vara orolig ;)
  • Rikard

    Sexig för vem, tänker jag.
    Det fanns en tid då jag uppfattade trettioåringar som gamla tanter som förlorat all sexappeal, men med mitt eget åldrande har preferenserna förändrats. Idag uppfattar jag en hel del tanter i min egen ålder som sexiga.

  • Anonym (Nojig)
    Fjäril kär skrev 2018-06-18 11:41:29 följande:
    Jag menar att en man med flint och mage inte är sexig pga att han är man utan för att han utstrålar något som uppfattas attraktivt. Pondus, självsäkerhet, livserfarenhet etc.. Därför kan en gubbmage och flint lyckas med att attrahera kvinnor. Likväl som en kille med lent babyface och snälla ögon mer är kompistypen än sexig..

    På samma sätt bör du tänka om dig själv.
    Jaja, det fattar jag - och det är precis det som är min poäng: En man med flint kan absolut vara supersexig PGA ATT DET ÄR ANDRA SAKER MAN TITTAR EFTER HOS EN MAN. Fast jag skulle väl lagt till den sista biten också, inser nu att det inte blev så tydligt. Men sen är det kanske bara fördomar från min sida. 
  • Anonym (Nojig)
    Anonym (Blue) skrev 2018-06-18 11:51:48 följande:
    Sexigheten hos kvinnan är mer beteende och personlighet. Så du har det helt i egna händer och behöver mao inte vara orolig ;)
    Haha - och jag som skulle säga att det är precis tvärtom!! Att det där helt klart gäller män, men inte kvinnor...
Svar på tråden När slutar man vara sexig?