Inlägg från: moemoe |Visa alla inlägg
  • moemoe

    Symtom, ömma bröst men negativt test.

    Hejsan! Mitt första inlägg här så snälla inga elaka kommentarer etcetera.

    12-13 Maj slutade jag med mina mini-piller och har ett aktivt oskyddat sexliv med min pojkvän som jag varit tillsammans med i snart 3 år (dock kommer han aldrig i mig men försatsen finns ju alltid). Anledningen till varför jag slutade med preventivmedel är för att jag reagerar så starkt på dom oavsett om det är mini-piller eller preventivmedel med mer hormoner i sig och min pojkvän tyckte jag skulle sluta på dom.

    Vi är 20 år gamla och han fyller 21 i November och vi båda bor fortfarande hemma.

    Den 7/6 fick jag min första mens(?) efter att ha varit utan mens i nästan 7 månader på grund av mini-pillerna, men denna ?mens? var bara ?extrem? i en dag, och försvann mer dagen efter (fredag 8/6) och var slut på lördagen (9/6) och undrar om det kanske bara var en nidblödning men började inte fundera på det förens igår. Vet att jag bara kom och tänka på att jag fick extremt mycket flytningar efter den ?mensen? (9/6) och det var då så genomskinligt det bara kan bli. Jag har precis tagit studenten så trött är jag självfallet efter skolan, ocj sover ganska länge om dagarna, vaknar kring 11 varje dag men kan gå runt och vara ganska seg om dagarna. Humörsvängningar har jag hela tiden så det är ingen ovana för mig men gick från att jag tänkte att jag tappat känslor för min partner och andra dagen hade jag inte alla gjort det. Kring tisdags eller onsdags förra veckan började jag känna av att mina bröst ömmade ovanligt mycket och nu är dom så ihärdiga att jag inte kan sova på mage om nätterna och så fort jag snubbar till dom får jag sån obehagligkänsla i brösten. Både jag ocj pojkvännen tycker dom ser större ut, jag tycker jag ser mer ådror än innan men det gör inte han. Det känns som mina bröst snart exploderar. Sedan 3-4 dagarna tillbaka Jarl jag fått cravings på salt. Ätit oliver, saltgurka ocj lakrits (spec lakrits nappar och djungelvrål).

    Har dock ej börja känna av att cigg eller kaffe blivit ?äckligt?. Och jag tog ett test igår på dagens andra kiss med det visade skarpt negativ. Kan det vara så att jah testat för tidigt eller är jag troligtvis inte ens gravid men bara hormoner som spökar?

    Mina symtom:

    Ömma bröst - Sedan: Ons 13/6-18

    Mycket flytningar - Sedan 9/6-18

    Trötthet - Sover ovanligt mycket och länge

    Matbesvär - Cravings på salt/lakrits

    Humörsvängningar

    Nidblödning? - Blödde 7/6 började försvinna 8-9/6

    Lös i magen (ovanligt)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-06-18 13:47
    Kan tillägga att när jag hade binda 7/6 var bindan full, 8/6 fanns ingenting i bindan men 9/6 när jag skulle lämna hemmet för dagen jade jag tampong som fick i sig lite blod, men inte full liksom.

Svar på tråden Symtom, ömma bröst men negativt test.