• Lieri

    Mensvärk men ingen mens och inget plus

    Hej på er! Så här ligger det till. Haft mensvärk från och till i över en vecka nu, men ingen mens har synts till än. Inga direkta gravidsymptom förutom lite svullna bröst och molande värk i nedre delen av magen som liknar mensvärk. Har gjort 3 negativa test och är nu inne på bim+6.

    Vad tror ni, kan det vara nåt där inne eller jävlas kroppen bara?

  • Svar på tråden Mensvärk men ingen mens och inget plus
  • Jilka

    För ett år sedan hade jag en seeeen mens, och alla möjliga graviditetssymptom (molvärk, illamående, ömma bröst, flytningar osv). Jag hade gjort en insemination och hoppades såklart på graviditet. Det visade sig sen att det var en (ofarlig) cysta. Men eftersom det var mitt i sommaren fick jag vänta länge innan jag kunde träffa en gynekolog som kunde konstatera detta, tror mensen hann bli 45 dagar sen. Blev helt knäpp av att inte veta vad som var "fel" eller om jag var en av de där extremt ovanliga fallen som plussade sent. Så mitt tips är att ta kontakt med en gynekolog pronto, innan alla går på semester. Kanske är mensen bara sen, eller kanske skedde ägglossningen senare än vanligt och du bara inte hunnit plussa än. Men du kan ju utesluta cysta medan gynekologerna fortfarande jobbar :) Lycka till!

  • Lieri

    Får hoppas det inte är cysta då. Men det kan vara som du säger att ägglossningen skedde senare än vanligt. Ska vänta några dagar till och se vad testet säger eller om mensen hälsar på. Annars blir det att ta kontakt med gynekolog. Tack för ditt svar! :)

  • JLES

    Har du varit stressad? Min mens kan bli sen när jag varit stressad eller mått dåligt. Mitt "rekord" är nog en 45 dagars lång cykel. :)

  • Lieri

    Oj, det var lång tid. Nej jag kan inte påstå att jag känner mig stressad direkt. Det har aldrig hänt att mensen är såpass försenad som den är nu eller hoppat över en månad.

  • JLES
    Lieri skrev 2018-06-20 09:49:32 följande:

    Oj, det var lång tid. Nej jag kan inte påstå att jag känner mig stressad direkt. Det har aldrig hänt att mensen är såpass försenad som den är nu eller hoppat över en månad.


    Ja, då var den cirka 2 veckor sen. 6 dagar är inte så supermycket. Ägglossningen kan ju vara 2 veckor senare än beräknat med. :) Om det är första gången det händer nu kan det bara vara så att det är en engångsföreteelse. :) Oregelbunden cykel brukar man kalla en cykel vara mens regelbundet är mer än 7 dagar tidig eller sen.
  • Lieri

    Jaha där ser man. Inne på 39:e dagen i cykeln nu, antar att jag kommer få svaret närsomhelst. Bara vänta och se vad som händer helt enkelt. :)

  • Lieri

    Uppdaterar tråden tänkte jag. Efter en rad med symptom så kom mensen på midsommarafton med en riktig värk. Inte gravid tänkte jag då och började släppa allt och gå vidare. Men ungefär en vecka efter mensen började jag få små blödningar och tyckte det var konstigt, för inte hade jag väl äglossning redan? Tog ett gravtest som visade positivt i 8e veckan. Nu är första besöket bokat på mvc och det ska bli så spännande.

  • EliinMariina

    Nu är ju den här några månader gammal men hoppar in ändå :P

    I över två veckar har jag haft ont i magen, högt upp, höger sida och så i tjejmagen. Det har liksom pendlat lite. Nu den senaste veckan har jag haft endast ont i tjejmagen. Sista mensen, 1-3e september, var oerhört kort, (brukar ha den i 5 dagar och väldigt riklig) och oerhört sparsam. Om det inte var av hygieniska skäl skulle det räckt med att byta tampong två gånger på hela dagen, om än det. Äl bör ha infallit runt den 14-16, men hade "mensvärk" innan det. Bim bör vara runt den 30e sep-2a okt. Testade negativt för 2 dagar sen, jag vet väldigt tidigt haha men kunde inte hjälpa det.

    Hoppas på något litet där inne då vi försökt aktivt i över 2 år ????

  • Aqwa93

    Var i liknande situation. Hade mensliknande värk och var jättetrött i 1-2 veckor innan mitt plus. Pluset kom på bim+12 om jag minns rätt, var senare på vul och då konstaterades att fostret var ca 1 vecka yngre än vi trodde.

  • EliinMariina
    Aqwa93 skrev 2018-09-29 14:23:17 följande:

    Var i liknande situation. Hade mensliknande värk och var jättetrött i 1-2 veckor innan mitt plus. Pluset kom på bim+12 om jag minns rätt, var senare på vul och då konstaterades att fostret var ca 1 vecka yngre än vi trodde.


    Åh grattis till plusset ^^ här tror jag dock det är kört, fick som lite rött på pappret förut så antad mensen är här nu :(
  • Aqwa93
    EliinMariina skrev 2018-09-29 17:52:03 följande:

    Åh grattis till plusset ^^ här tror jag dock det är kört, fick som lite rött på pappret förut så antad mensen är här nu :(


    Tack. Tråkigt att höra, hoppas det tar nästa gång för er.
  • EliinMariina

    Hade hoppet uppe att det tagit sig efter mer än 2 års försök, men mensen kom i förrgår :( dock lite mer än 2 vecka för tidigt och är redan nästan slut, så kanske kan ha lite hopp ändå (inte för det känns så troligt men ändå haha)

Svar på tråden Mensvärk men ingen mens och inget plus