Inlägg från: Pope Joan II |Visa alla inlägg
  • Pope Joan II

    Brev från Auer Witte Thiel

    Ja, har du registrerat dig för ett medlemsskap som kostar pengar så försvinner ju inte kravet på att betala bara för att du raderar din mail. Men när jag googlade på det namn på sajten som du tycks ha gått med i så verkar den å sin sida bara vara en bluff (om det nu är samma) och då kan du förstås bestrida kravet eller kanske till och med helt bortse från det om du får rådet att göra det när du kontaktar polisen och gör en anmälan. 

    www.expressen.se/gt/utstuderade-bluffen-pa-sex--och-dejtingsajt/

  • Pope Joan II

    Nu gjorde jag en snabb googling på firman du fått betalningsföreläggandet från och de representerar bara tvivelaktiga dejtingplattformar som i det första verkar vara kostnadsfria men som har dolda krav på betalning inbyggda i systemet. Det senare gör att människor blir lurade men också att de kan slippa betala. Enligt den här rådgivande sidan som jag antar fungerar lite som Lawline gör här så avråder de från att betala för snabbt och innan man kontaktat och skaffat sig ett ombud. 

    www.wbs-law.de/it-recht/mahnung-von-auer-witte-thiel-erhalten-achtung-abofallen-abzocke-71005/

    Nu rör det sig ju om en struntsumma och du fick kanske något sexuellt tillfredsställande ut av ditt medlemsskap så du vill kanske inte göra någon större sak av det?

  • Pope Joan II
    hysen skrev 2018-06-19 16:09:48 följande:

    Alltså har knappt haft vetskapen att jag registrerat mig ens. Den email adressen tog jag nog bort för 6 månader sen och inte ens använt


    Ja, fast du fattar väl att du inte kan bli medlem på diverse kontaktsidor och inte följa upp vad de har för villkor? Om inte kanske du inte ska ha tillgång till internet.
  • Pope Joan II
    hysen skrev 2018-06-19 16:27:43 följande:

    Räcker ju uppenbarligen att man bara länkas vidare till en sida så är man plötsligt medlem. Haha fick ingen sexuell njutning på den sidan som jag inte ens vet vilken det är.


    Tycker du ska ringa och rådfråga polisen. Det verkar ju som sagt röra sig om en bluff. 
Svar på tråden Brev från Auer Witte Thiel