Inlägg från: Iowhannah |Visa alla inlägg
  • Iowhannah

    Byta barnmorska? 9 veckor kvar

    Med nio veckor kvar så har du ju ändå kanske tre till besök så jag skulle byta om jag var du.

    Jäkla dålig stil på henne alltså! Dessutom: skulle det vara upp till din partner att se till att du rör på dig? När du kanske inte ens KAN?

  • Iowhannah
    Mollymums skrev 2018-06-20 19:41:58 följande:

    Exakt.. för de första kände jag väl att hon kan säga såna saker till mig och inte till min partner när jag "inte är där".. sen kommer hon med sådana dumma kommentarer varje gång.

    O känns sådär att behöva ha en klump i magen varje gång man ska dit och va ledsen varje gång man vart där.

    Min partner vill inte ens att jag ska gå nå mer om vi inte byter då han i princip hatar henne efter alla dumma kommentarer hon ger mig.. dock värkar hon älska honom, inte sagt en ända kommentar om han bara massa "du kommer bli en sån bra pappa"..


    Om ni båda är så missnöjda så ser jag inte någon anledning till att ni ska fortsätta träffa henne. Hon ska inte gå på semester snart? Så det blir en mer naturlig övergång till nån som förmodligen är bättre.
  • Iowhannah
    Anonym (sjg forskning) skrev 2018-06-20 23:09:13 följande:

    Det är viktigt att röra på sig TROTS foglossning, det lindrar att röra på sig och ökar cirkulationen, läs på 1177, det verkar som de flesta gravida med foglossning tror att de ska gå hem och ligga på soffan så fel och gör det hela bara ännu värre, det är säkert så din nya BM menar. 


    Men då kan hon ju säga det, till den gravida dessutom. Att säga ?du måste motionera henne? till partnern är enbart respektlöst.
  • Iowhannah
    Mollymums skrev 2018-06-24 20:23:09 följande:

    Tack alla! Ska ringa imorgon och kolla om vi kan få byta! :)

    Hade ingen aning om att man fortsätter träffa bm efter förlossningen.. men de är bra att veta!

    Ja de är vårat första barn så allt är ju väldigt nytt!


    Man träffas en gång till efter förlossning, vanligtvis runt 6-8 veckor efter, för en efterkontroll.
  • Iowhannah
    Mollymums skrev 2018-06-28 23:11:58 följande:

    Om de är nog om som undrar så har jag nu bytt barnmorska! Och min nya barnmorska är betydligt bättre! De både jag och hon förvånades över va dock att den gamla barnmorskan hade ?glömt? Vissa tester, som visade sig nu var väldigt viktiga då en av dom va lite högt.. men som tur va är de fixat nu! Så allt har löst sig! :)


    Vad skönt för er! Man ska trivas med sin barnmorska, det är ju ändå en rätt intim relation man ska bygga upp.
Svar på tråden Byta barnmorska? 9 veckor kvar