• Joker

    Nya plagg med lappar kvar

    Jag har en liten fundering. Ser ofta hur samma säljare på ex. Tradera eller Facebook säljer MÄNGDER med plagg helt nya med lappar kvar, ofta samma märke (typ Newbie). Alltså okej att man har råkat köpa något plagg man inte använder eller fått något i present som inte passar en, men när det handlar om nästan 100-tal helt nya plagg blir jag fundersam och väljer att inte köpa (tänker att det ju KAN vara stöldgods då).

    Vad tänker ni?

  • Svar på tråden Nya plagg med lappar kvar
  • Anonym (Kanske)

    Så kan det va. Men kan va så också att de är ett gäng på 10 mammor som alla gjort samma sak, en person som säljer och hjälper de andra liksom... lättare att få bra omdömen då vilket innebär fler köpare.. istället för att en mamma ska sälja ett plagg

  • GAndrea

    Jag kom över en säljare igår som hade använt plagg och sedan satt tillbaka lapparna... Köper aldrig något med lapparna kvar..

  • Anonym (Kanske)
    GAndrea skrev 2018-07-18 17:42:49 följande:

    Jag kom över en säljare igår som hade använt plagg och sedan satt tillbaka lapparna... Köper aldrig något med lapparna kvar..


    Hur satte hon tillbaka lapparna? Varför köper du inte med lapparna kvar? Pga att de lan va stöldgods?
  • GAndrea
    Anonym (Kanske) skrev 2018-07-19 14:29:18 följande:

    Hur satte hon tillbaka lapparna? Varför köper du inte med lapparna kvar? Pga att de lan va stöldgods?


    Newbie från Kappahl sitter bara fast med snöre så det är lätt att ta av utan att sönder lappen. Jag köper inte nytt med lapp kvar för de vill ofta ha ganska bra betalt för det och jag litar inte riktigt på att det är oanvända. Vill jag köpa nytt med lapp hör jag det i butik.
  • MsFry

    Har stött på uppenbara fall av häleri i sådana grupper där folk frågat efter andra storlekar eller färger på det som annonseras ut och säljaren då lovar att ordna det. Och då har det handlat om säsongens senaste kläder, inte rea-plagg.

    Men visst förekommer säkert också att folk köper större mängde plagg på rea och säljer vidare, men det lär ju vara svårt att tjäna pengar på det tänker jag....

  • Anonym (Bonus)

    Tror folk köper och sen säljer vidare ( oftast på rea) för att tjäna bonus, tex på hm, Lindex, kappahl.

    Kan också vara så att det går att tjäna lite om man säljer för rea priset fastän man köpt för HALVA rea priset.

Svar på tråden Nya plagg med lappar kvar