• Längtar efter en bebis

    Letrozole plus ovitrille

    Heej ska börja med tabletterna Letrozole och få sprutan ovitrille för ägglossning så fort får mensen.

    Någon mer i samma situation? Följ gärna

  • Svar på tråden Letrozole plus ovitrille
  • Längtar efter en bebis
    Trullis82 skrev 2018-07-18 11:31:33 följande:

    Jag måste vänta på nästa blödning o börjar då med Letrozol. Tråkigt att behöva avvakta under sommaren.

    Men snart e vi oxå igång igen.

    Åh, det bästa jag vet o gå på VUL o se det fina ägget eller äggen.

    Lycka till o fortsätt gärna uppdatera oss


    . Var idag hos läkaren såg på äggblåsorna hade en på vänster som var runt 11 cm och en på höger på 12 cm så på lördag bestämde i att jag ska ta sprutan ovitrille.. och hoppas att äggen har växt sig till dess runt 16 18 .. slemhinna låg 8.5 så den låg bra och hade massa andra små ägg .. så nu ska vi bara vänta sen sexa massa haha
  • Trullis82
    Längtar efter en bebis skrev 2018-07-18 20:55:01 följande:

    . Var idag hos läkaren såg på äggblåsorna hade en på vänster som var runt 11 cm och en på höger på 12 cm så på lördag bestämde i att jag ska ta sprutan ovitrille.. och hoppas att äggen har växt sig till dess runt 16 18 .. slemhinna låg 8.5 så den låg bra och hade massa andra små ägg .. så nu ska vi bara vänta sen sexa massa haha


    Wiiiii, då kan det bli tvillingar
  • Längtar efter en bebis
    Trullis82 skrev 2018-07-18 22:55:38 följande:

    Wiiiii, då kan det bli tvillingar


    Haha tror du dom hinner växa var inte alls glad faktisk över att se bara 2 ägg trodde skulle va mera och lite större
  • Trullis82
    Längtar efter en bebis skrev 2018-07-19 17:02:17 följande:

    Haha tror du dom hinner växa var inte alls glad faktisk över att se bara 2 ägg trodde skulle va mera och lite större


    Kan berätta hur det var nu sista gången för mig o första gången med Ovitrelle.

    Var på VUL där man såg 2 ägg, en på vardera stock. Det ena var 13mm o det andra 17mm.

    Jag har sagt att jag helst inte vill ha tvillingar då jag redan har två barn plus att jag är 36.

    Men tog chansen denna gång då läkaren sa att det på 17mm skulle vinna.

    Meeeeeen, båda blev befruktade. Men det ena förlorade jag lite tidigare o det andra senare.

    Så det finns en risk uppenbarligen.
  • Längtar efter en bebis
    Trullis82 skrev 2018-07-19 17:35:57 följande:

    Kan berätta hur det var nu sista gången för mig o första gången med Ovitrelle.

    Var på VUL där man såg 2 ägg, en på vardera stock. Det ena var 13mm o det andra 17mm.

    Jag har sagt att jag helst inte vill ha tvillingar då jag redan har två barn plus att jag är 36.

    Men tog chansen denna gång då läkaren sa att det på 17mm skulle vinna.

    Meeeeeen, båda blev befruktade. Men det ena förlorade jag lite tidigare o det andra senare.

    Så det finns en risk uppenbarligen.


    Så både äggen på 17 mm och 13 mm blev befruktade :0 fick du ovitrille sprutan oxå eller ?

    Förstår inte riktig fick du missfall en efter en sen ?
  • Mrs Was
    Längtar efter en bebis skrev 2018-07-18 20:53:31 följande:
    Då är du och jag nästan bana haha .. Var oxå idag hos läkaren såg på äggblåsorna hade en på vänster som var runt 11 cm och en på höger på 12 cm så på lördag bestämde i att jag ska ta sprutan ovitrille.. och hoppas att äggen har växt sig till dess runt 16 18 .. slemhinna låg 8.5 så den låg bra och hade massa andra små ägg .. så nu ska vi bara vänta sen sexa massa haha .. uppadera gärna du med
    Jaa, vi är ju nästan i samma sits. Va roligt att du hade flera ägg...mig såg hon bara ett ägg på ena äggstocken. Inga ägg i andra äggstocken. Jag hade inte sagt nej till tvillingar jag :). Det blir ju som att tag 2 betala för 1...typ..hehe. Vi sexade bara den dagen då jag fick glad gubbe på äl test. Min man får prestationsångest direkt när han vet att det äl. Annars går det hur bra som helst att ha sex i några dagar i rad...men direkt när det är äl så ska han ha en massa ursäkter för att han inte kan 2 dagar i rad. Men hoppas det räckte med en dag...återstår att se!

    Vilken kur är du på med Letrozole? Har du kört letrozole utan ovitrelle? Vilken dag är du på nu?

    Och JA vi följs åt! Roligt att ha någon man kan dela sin situation med!Skrattande
  • Trullis82
    Längtar efter en bebis skrev 2018-07-19 19:13:17 följande:

    Så både äggen på 17 mm och 13 mm blev befruktade :0 fick du ovitrille sprutan oxå eller ?

    Förstår inte riktig fick du missfall en efter en sen ?


    Precis tog sprutan för han trodde ju bara att ena skulle bli befruktat. Ja han tror att jag förlorade ena först o senare även det andra. Så det blev väl något knas från början helt enkelt...
  • Längtar efter en bebis
    Mrs Was skrev 2018-07-20 13:47:16 följande:

    Jaa, vi är ju nästan i samma sits. Va roligt att du hade flera ägg...mig såg hon bara ett ägg på ena äggstocken. Inga ägg i andra äggstocken. Jag hade inte sagt nej till tvillingar jag :). Det blir ju som att tag 2 betala för 1...typ..hehe. Vi sexade bara den dagen då jag fick glad gubbe på äl test. Min man får prestationsångest direkt när han vet att det äl. Annars går det hur bra som helst att ha sex i några dagar i rad...men direkt när det är äl så ska han ha en massa ursäkter för att han inte kan 2 dagar i rad. Men hoppas det räckte med en dag...återstår att se!

    Vilken kur är du på med Letrozole? Har du kört letrozole utan ovitrelle? Vilken dag är du på nu?

    Och JA vi följs åt! Roligt att ha någon man kan dela sin situation med!


    ooh men tappa inte hoppet man vet aldrig när ens tur slår in .. de kanske räcker med det oxå.. Haha aah förstår dig här brukar det vara samma sak vi har sex hela tiden men när man ÄL så jobbat han eller helt trött ingen ork hahah men med min första barn sexa vi en gång och blev endå gravid på första enkel kur...

    Imorgon tar jag ovitrille sprutan och sen får vi se vad som händer hehe.

    Jaa rolig att följa varan och dela våra sympton hehe och så får vi se vad de leder . Detta är min första kur med Letrozole...

    Men mina andra 2 barn har tagit pergo och de gick alltid på första försök el 2 .. nu får vi se med Letrozole och tog dubbel faktisk på egen risk ...

    Hur göre för dig
  • Mrs Was
    Längtar efter en bebis skrev 2018-07-20 23:44:21 följande:
    ooh men tappa inte hoppet man vet aldrig när ens tur slår in .. de kanske räcker med det oxå.. Haha aah förstår dig här brukar det vara samma sak vi har sex hela tiden men när man ÄL så jobbat han eller helt trött ingen ork hahah men med min första barn sexa vi en gång och blev endå gravid på första enkel kur...

    Imorgon tar jag ovitrille sprutan och sen får vi se vad som händer hehe.

    Jaa rolig att följa varan och dela våra sympton hehe och så får vi se vad de leder . Detta är min första kur med Letrozole...

    Men mina andra 2 barn har tagit pergo och de gick alltid på första försök el 2 .. nu får vi se med Letrozole och tog dubbel faktisk på egen risk ...

    Hur göre för dig
    Va roligt. Jag har också två barn sen tidigare. Men de kom till på naturlig väg, tog 3 månader för första barnet och 4 månader för andra.

    Detta är min första gång också på Letrozole. Tar du 2 tabletter? jag funderade också på att ta 2 tabletter men min gyn sa att jag bara skulle ta en. Även om jag själv kan tycka att jag kan ta två. Jag hade ju bara ett ägg som mognat på ena äggstocken. Men vi får väl se om det tagit sig denna månad...BIM närmar sig!

    Lyckades ni mysa på rätt datum denna månad? När har du BIM?


  • Längtar efter en bebis
    Mrs Was skrev 2018-07-24 11:47:25 följande:

    Va roligt. Jag har också två barn sen tidigare. Men de kom till på naturlig väg, tog 3 månader för första barnet och 4 månader för andra.

    Detta är min första gång också på Letrozole. Tar du 2 tabletter? jag funderade också på att ta 2 tabletter men min gyn sa att jag bara skulle ta en. Även om jag själv kan tycka att jag kan ta två. Jag hade ju bara ett ägg som mognat på ena äggstocken. Men vi får väl se om det tagit sig denna månad...BIM närmar sig!

    Lyckades ni mysa på rätt datum denna månad? När har du BIM?


    Aah okej såå roligt så vi båda försöker med 3 syskon hehe ... Ska va helt ärligt bråka med min man och har inte ens pratat med han den dagen jag skulle ta sprutan och tog aldrig sprutan va så arg och ledsen så blev inget denna månad ... Är helt säkrt att jag skulle blir annars gravid och kanske skulle bli till och med tvillingar men men ... stort lycka till dig
  • isabellajella

    Hoppar in här :)


    5 rundan för mig med trippel dos letrozole.. har tagit ovitrille 3 gånger resten ägglossade jag av mig själv (vilket jag antagligen skulle göra med dom andra också om jag väntade) regelbunden mens. Jag vet att jag har få äggblåsor för min ålder och vi har försökt 1,5 år.. Det känns bra, men likt förbannat kommer mensen VARJE månad!! Men jag hoppashoppas på denna gång, känns bättre och hade två blåsor på 18, 19 dagen jag skulle ta sprutan.. så håller hoppet uppe :) har annars oftast haft en stor och några små som går tillbaka! 

Svar på tråden Letrozole plus ovitrille