• ww2

    Namn

    Jag har en partner som snöat in sig lite på namnet Adolf, alternativt Aldolfo. (Han är från Italien)
    Vad tycker ni om namnet? Själv känner jag 50/50 inför det. Det är fint med gubbnamn på barn, men jag vet inte om min son kommer gilla det. Ni vet.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Namn
  • Meriall

    Tyvärr tänker man ju på Hitler så inte helt okej än tycker jag. Kanske om 50 år. Namnet som sådant är väl okej.

  • Anonym (k)

    Tänker som ovanstående. Läste Adolf först innan jag såg o:et och tänkte direkt på Hitler tyvärr. Annars ett fint namn men associationen blir direkt Hitler tyvärr fast jag inte vill det.

  • Anonym (A+)

    Jättefint namn, i bägge utförandeformerna. Hade en farfar med det namnet så jag tycker det är ståtligt.

  • Anonym (.)

    Jag tycker att namnet Adolf är fint, men som sagt förknippat med hitler vilket inte är kul.

  • fluu
    Ett 40-tals namn är det definitivt inte. Det var inte modernt på 40-talet och ytterst få har fått namnet där efter. Jag tycker mycket om namnet i sig. Det är starkt och klassiskt. Men så är det ju det där med Hitler. Nej, man vill inte bli förknippad med Hitler, men å andra sidan så är det väl ändå snart dags att ta namnet tillbaka. Jag vet inte om jag själv skulle göra det, men jag skulle definitivt beundra och supporta den som gjorde det.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Bo)

    Nej de går verkligen inte att döpa ett barn till Adolf. Det är elakt och väcker alltför dålig associationer.

  • Anonym (A+)
    Anonym (Bo) skrev 2018-07-06 11:44:16 följande:

    Nej de går verkligen inte att döpa ett barn till Adolf. Det är elakt och väcker alltför dålig associationer.


    Går väl visst.
  • Anonym (Bo)
    Anonym (A+) skrev 2018-07-06 19:06:50 följande:

    Går väl visst.


    Nej inte om man är normalt funtad.
  • Anonym (A+)
    Anonym (Bo) skrev 2018-07-06 19:30:24 följande:
    Nej inte om man är normalt funtad.
    Det springer runt en massa, Jason Texas och Nova-Li, skulle hellre döpa mitt barn till Adolf än något av de tattarnamnen.
Svar på tråden Namn