• t123

    Gravid med kopparspiral

    Alltså hjälp! Jag har precis upptäckt att jag är gravid och jag har kopparspiral. Vad gör jag?! Ringer mvc imorgon så fort det bara går? Eller behöver man söka hjälp snabbare än så?!

    Och, är det någon mer där ute som också blivit gravid med spiral? Vad hände? Togs den ut? Hur gick graviditeten?! Så chockad just nu!

  • Svar på tråden Gravid med kopparspiral
  • t123
    fluu skrev 2018-07-05 20:51:45 följande:

    Och ja, kontakta vården så fort du kan imorgon för att få graviditeten bekräftad och kontrollerad. Lycka till!


    Tack för att du svarade! Jag ska göra det imorgon! Hur långt senare fick du missfall? Jag har en otrolig molvärk sen några dagar tillbaka, har redan två barn och minns inte att det var såhär med dem, undrar om det beror på spiralen.
  • t123

    Tack snälla för att ni tog er tid att svara mig! <3 Jag hade tänkt bekräfta graviditeten med ett clearblue digital imorse men fick resultatet Inte gravid och blev lite paff (och även ganska lättad även om det störde mig att RFSU-testet hade visat falskt negativt. Så därför ringde jag inte idag för jag bara utgick från att allt var lugnt.

    Men fortfarande ingen mens i sikte idag och bara sån där molande värk nu ikväll så jag fick ett infall att testa med en sån där billig smal sticka. Och den visar ett rätt så tydligt teststreck såhär på kvällen... så nu är jag otroligt förvirrad! Vet inte om det också är falskt helt enkelt, eller om jag ÄR gravid ändå? Får väl avvakta någon dag till men nu blir det ju helg så kan förstås inte ringa mvc förrän på måndag om det skulle behövas...

  • t123
    Aen87 skrev 2018-07-07 07:22:39 följande:

    Helt klart är du gravid. Två test visar inte falskt positivt. Jag tycker du kan ringa gynakuten i din närhet och fråga om de vill titta på dig. Som sagt risken för utomkvedskap är inte att förringa med tanke på din smärta dessutom. Får du feber ska du på direkten.


    Nej, det känns mysko! Har inte så himla ont men kan inte minnas att det var så ihållande med första två... men smärtan är inte direkt så stark. Ilar liksom i svanken. Är det vanligt om man har utomkveds? Det ilar lite mer mot höger sida men bara i svanken och inget framtill. Ringer mvc på måndag!
Svar på tråden Gravid med kopparspiral