• eman303

    BIM Augusti <3

    Hej!

    Såg att det inte fanns en tråd för bim i augusti så jag tänkte att jag startar en.

    Jag börjar med bimlistan här nedan då min mens kom idag i Juli :/

    Bättre lycka i augusti säger jag bara :D

  • Svar på tråden BIM Augusti <3
  • Thorax
    Amne18 skrev 2018-07-23 10:45:00 följande:

    Jättekul, hoppas vi båda får två fina streck!

    Hoppas dock på att jag ska få lite kortare cykel då jag börjat med rosenrot. Den har nämligen blivit lite oregelbunden sedan vi började försöka...


    Det hoppas jag också :)

    Ja min är också oregelbunden, det har den dock alltid varit så lite drygt :/

    Har du märkt nån skillnad än med rosenroten? Vissa säger de känner av äl mer
    Behind every legend, lies an impossible dream
  • babytjejen

    Nu kommer tiden med väntan till bim...vill att tiden ska gå fort men samtidigt inte då jag har semester nu o vill ju inte att den ska gå för fort ;) denna månad är den första på länge dom jag tycker mig se skillnad på flytningar o så innan äl..hoppas på att det är ett gott tecken...så trött på att försöka...

    Innan missfallet var det ju nu under semestern vi skulle börja shoppa babygrejer.. så det sticker lite extra i hjärtat när man ser söta babykläder osv...

  • Tessaloniki

    Hoppar in här i tråden :) vet inte hur jag lägger in mig på listan utan att citera den dock (har bara tillgång till mobil för tillfället) men jag har BIM 11 augusti. Ganska oregelbunden cykel (varierar mellan 28 och 31 dagar) men har beräknad ÄL om fyra dagar. Äter rosenrot men har inte direkt känt någon skillnad ännu.

    Hoppas på plus snart, detta är försök nummer 4 för första barnet!

  • Amne18
    Thorax skrev 2018-07-23 12:40:21 följande:
    Det hoppas jag också :)

    Ja min är också oregelbunden, det har den dock alltid varit så lite drygt :/

    Har du märkt nån skillnad än med rosenroten? Vissa säger de känner av äl mer
    Usch, det är väldigt jobbigt med oregelbunden mens.. Stackars dig som haft så länge.

    Jag började som sagt med rosenrot första gången i fredags 20/7 så inte märkt någon skillnad än då jag har två eller tre dagar kvar på mensen. Det sägs dock att äl ska kännas mer och kan komma tidigare än vanligt. Hoppas på det då jag brukar ha äl först dag 16 eller 17.

    Jag ska absolut berätta för dig vad jag tycker om rosenrot om det är bra, då kan du också börja äta det!Skrattande
  • JenniB
    Tessaloniki skrev 2018-07-23 13:01:12 följande:

    Hoppar in här i tråden :) vet inte hur jag lägger in mig på listan utan att citera den dock (har bara tillgång till mobil för tillfället) men jag har BIM 11 augusti. Ganska oregelbunden cykel (varierar mellan 28 och 31 dagar) men har beräknad ÄL om fyra dagar. Äter rosenrot men har inte direkt känt någon skillnad ännu.

    Hoppas på plus snart, detta är försök nummer 4 för första barnet!


    Hej :D Har lagt in dig på BIM listan! Lycka till nu denna månaden! <3

    -BIM LISTAN- 

    1/8 - soffipropp1987, lindabinda, Issari 

    2/8 - Esofe, kattblomman, rubie 

    3/8 - LLW, sariiparii, Trana123, Jahajaa

    3/8 - Udde

    4/8 - sobika, Periksson90, Neleda, Danielsson21, Ardnas89

    5/8 - eman303, annzi82, Elsaida, Lockley 

    6/8 - skrollan94 Sanfo1 timal89

    7/8 - ksrg8887, Jennib

    8/8 - Glädje 5, linb01, novemberregn

    9/8 - månflicka

    11/8 - Tessaloniki

    12/8 - niiskueiti

    13/8 - mammatill2boys 

    14/8 - Cajsa278, JosHed

    15/8 - lyckligast80

    17/8 - Roran1 

    18/8 - Kira16

    19/8 - Thorax, amne18

    23/8 - Ejjami
  • Tessaloniki
    JenniB skrev 2018-07-23 13:06:46 följande:

    Hej :D Har lagt in dig på BIM listan! Lycka till nu denna månaden! <3

    -BIM LISTAN- 

    1/8 - soffipropp1987, lindabinda, Issari 

    2/8 - Esofe, kattblomman, rubie 

    3/8 - LLW, sariiparii, Trana123, Jahajaa

    3/8 - Udde

    4/8 - sobika, Periksson90, Neleda, Danielsson21, Ardnas89

    5/8 - eman303, annzi82, Elsaida, Lockley 

    6/8 - skrollan94 Sanfo1 timal89

    7/8 - ksrg8887, Jennib

    8/8 - Glädje 5, linb01, novemberregn

    9/8 - månflicka

    11/8 - Tessaloniki

    12/8 - niiskueiti

    13/8 - mammatill2boys 

    14/8 - Cajsa278, JosHed

    15/8 - lyckligast80

    17/8 - Roran1 

    18/8 - Kira16

    19/8 - Thorax, amne18

    23/8 - Ejjami


    Toppen, tack så mycket! :) detsamma! <3
  • Thorax
    Amne18 skrev 2018-07-23 13:04:57 följande:

    Usch, det är väldigt jobbigt med oregelbunden mens.. Stackars dig som haft så länge.

    Jag började som sagt med rosenrot första gången i fredags 20/7 så inte märkt någon skillnad än då jag har två eller tre dagar kvar på mensen. Det sägs dock att äl ska kännas mer och kan komma tidigare än vanligt. Hoppas på det då jag brukar ha äl först dag 16 eller 17.

    Jag ska absolut berätta för dig vad jag tycker om rosenrot om det är bra, då kan du också börja äta det!


    Vet ju som inget annat på gott och ont, men hade vart skönt med regelbunden sånna här gånger vid bebisplanering :D

    Ah ja då förstår jag det är svårt att känns skillnad :) vad drygt med så långt fram med äl. Min har senaste gångerna vart klockren att komma på dag 15. Men hade inte sagt nej om de kunde komma tidigare.

    Ja gör gärna det :)
    Behind every legend, lies an impossible dream
  • Ardnas89

    Den här väntan till BIM.. den är så otroligt lång! Vill ju bara testa nu, haha.

    Det här blir mitt tredje barn och sambons första. Han är otroligt nervös och vet inte alls hur han ska bete sig kring allt, stackarn! Har frågat han lite grann hur han vill göra när det är dags att testa. Om han vill vara med eller om jag ska överraska honom om det blir ett plus. Han är väldigt velig där.

    Hur gör ni med era partners när det är dags att testa?

  • Udde

    Jag testar i "smyg". Väntan på svar på stickan känns nästan ännu längre om vi är två som sitter och stirrar på den.

    Jag hade mycket värk i magen igår ÄL + 4. Likadant förra månaden då det inte blev något. Så det sänkte mitt hopp litegrann. Men jag försöker låta bli att leta tecken och ha en go semester istället. Väntan på Bim känns dock låååång.

  • KSRG8887
    Ardnas89 skrev 2018-07-23 21:07:37 följande:

    Den här väntan till BIM.. den är så otroligt lång! Vill ju bara testa nu, haha.

    Det här blir mitt tredje barn och sambons första. Han är otroligt nervös och vet inte alls hur han ska bete sig kring allt, stackarn! Har frågat han lite grann hur han vill göra när det är dags att testa. Om han vill vara med eller om jag ska överraska honom om det blir ett plus. Han är väldigt velig där.

    Hur gör ni med era partners när det är dags att testa?


    Jag testar själv, jag vill gärna överraska honom med ett plus.

    Har (enligt appen) ÄL idag eller imorgon. Men tyckte jag hade ganska starka ÄL-symtom redan i fredags, så vet inte om den var tidigare den här månaden. Testade med ÄL- stickor både igår och idag, båda helt utan utslag. Men insåg att de är två är gamla, och då är risken att få falskt negativt. Beställt nya inför nästa månad om det inte tar sig denna.
Svar på tråden BIM Augusti <3