Inlägg från: Nimzay |Visa alla inlägg
  • Nimzay

    SD2018! (eller?)

    Om du vill ha fara och spänning ska du inte rösta på SD

  • Nimzay
    Anonym (J) skrev 2018-07-07 22:46:30 följande:

    Därför de är rasister och har din grund i nationalistiska/nasistiska rötter och har många, många anhängare som har mycket ont uppsåt. De kompromissar allt som gör Sverige bra, vår öppenhet, vår jämnställdhet och vår mångkulturalism.

    Hitler och nasisterna var Tysklandsvänner innan de fick verklig makt. De gick inte ut med etnisk rensning från början. De började precis som sd. Var rädd, var orolig! Ge inte sd möjligheten till en förintelse.


    S är onda, inte SD.
  • Nimzay
    Anonym (Jm) skrev 2018-07-07 22:55:06 följande:
    S onda? Utveckla!
    Titta bara på vad de gjort med landet under sin tid som regerande.
  • Nimzay
    Anonym (J) skrev 2018-07-07 23:07:05 följande:
    Sverige blev just utsett som främsta landet i världen sett politiskt, minst korrupt, mest öppenhet, bäst livs kvalitet, jämnställdhet etc. Dessutom är vår ekonomi bättre än någonsin.

    Så vad tänker du på?
    Svårt handikappades situation exempelvis.
  • Nimzay
    McIris skrev 2018-07-09 08:23:09 följande:
    Det finns sånt som behöver förbättras, självklart! Men att rösta SD för att hjälpa människor med svåra funktionsnedsättning är ju nästan alldeles för uppenbart paradoxalt. En föraktfull och inskränkt människosyn hjälper sällan de som inte tillhör majoriteten och som har särskilda behov.
    Och då kan man ju samtidigt fråga sig vad för slags människosyn exempelvis S har när de kan göra som de gjort, att bry sig mer om giriga invällande lyckosökare än de svaga ur den egna befolkning...det om något kan man ju kalla för vidrig människosyn...sen att SD har en föraktfull människosyn får stå för dig, har för min del aldrig märkt att SD skulle vara mer föraktfulla gentemot gravt handikappade än andra.

    Hur som helst; vill man inte rösta på just SD bör man dock om man bryr sig om människor med svåra funktionshinder rösta på något annat medmänskligt parti som bryr sig om de människor i vårt samhälle som verkligen behöver det, alltså exempelvis svårt funktionshindrade, istället för att rösta på nonchalanta partier som S kan jag tycka.
  • Nimzay
    McIris skrev 2018-07-09 08:23:09 följande:
    Det finns sånt som behöver förbättras, självklart! Men att rösta SD för att hjälpa människor med svåra funktionsnedsättning är ju nästan alldeles för uppenbart paradoxalt. En föraktfull och inskränkt människosyn hjälper sällan de som inte tillhör majoriteten och som har särskilda behov.
    Och då kan man ju samtidigt fråga sig vad för slags människosyn exempelvis S har när de kan göra som de gjort, att bry sig mer om giriga invällande lyckosökare än de svaga ur den egna befolkningen...det om något kan man ju kalla för vidrig människosyn...sen att SD har en föraktfull människosyn får stå för dig, har för min del aldrig märkt att SD skulle vara mer föraktfulla gentemot gravt handikappade än andra.

    Hur som helst; vill man inte rösta på just SD bör man dock om man bryr sig om människor med svåra funktionshinder rösta på något annat medmänskligt parti som bryr sig om de människor i vårt samhälle som verkligen behöver det, alltså exempelvis svårt funktionshindrade, istället för att rösta på nonchalanta partier som S kan jag tycka.
  • Nimzay
    KillBill skrev 2018-07-10 08:14:19 följande:

    Vilka är det som du kallar för giriga invällande lyckosökare?


    *Socialdemokraterna har under mandatperioden minskat utförsäkringarna genom att ta bort bort den bortre tidsgränsen.


    *Socialdemokraterna har infört en tillfällig lagstiftning för att försäkringskassan ska kunna bevilja assistansersättning till fler som har behov av detta.


    *Socialdemokraterna har höjt bostadstillägg för personer med sjukersättning 


    *Socialdemokraterna har Sänkt skatt för personer med sjukersättning (tidigare förtidspension) eller aktivitetsersättning


    *Socialdemokraterna har höjt taket i sjukpenningen från 1 juli 2018


    Moderaterna går till val på att sänka sjukpenningen och att höja skatten för personer med sjukersättning (många handikappade lever just på sjukersättning). Moderaterna går också till val på att höja momsen på mat med 2 procent.  Vem tror du en prisökning på 2 procent slår hårdast mot? Någon som redan idag har svårt att få pengarna att räcka eller någon som är förmögen?


    Behöver jag nämna att SD stödjer moderaten Ulf Kristersson som ny statsminister?


    Om man värnar om sjuka och handikappade människor så är det bättre att rösta på S än att rösta på moderaterna och dess stödparti SD. 


    Skulle aldrig rösta på S ens om någon riktade en pistol mot mitt huvud, de bryr sig inte om någon förutom invällande lyckosökare hur mycket de än försöker visa sig goda och få det till att verka som om de bryr sig om alla.
  • Nimzay
    KillBill skrev 2018-07-10 08:52:45 följande:

    Jag får känslan av att du inte alls bryr dig om människor med svåra funktionshinder utan att det enbart handlar om att du vill föra fram din rasistiska agenda.


    Du har full rätt att ha den känslan, det förändrar inte det faktum att du i
    själva verket inte har en aning om vad jag bryr mig om, lika lite som du kan veta ifall de goda helgonen Socialdemokraterna verkligen är så goda som du tror...
  • Nimzay
    KillBill skrev 2018-07-10 08:49:32 följande:
    Varför svarar du inte på frågan? Vilka är invällande lyckosökare?
    Sugen på ett inlägg att anmäla? Kyss
  • Nimzay
    VäljaMiddag skrev 2018-07-11 10:50:15 följande:

    Därför att det finns bättre partier, t ex NMR och AFS. Mig veterligen har SD öppnat upp för NATOmedlemskap. Dessutom vill partiet inte repatriera så många människor som krävs för att SVerige ska bli en fungerande demokrati och ett civiliserat samhälle.


    Haha, skulle väl vara enda skälet i så fall^^
Svar på tråden SD2018! (eller?)