• Sosarora

    Gravida i GBG med omnejd, Bf feb-mars-april 2019

    Jag är gravid med första barnet efter IVF, har BF 7 mars-19 och bor i Göteborg.

    Undrar om det finns fler här omkring staden med en bulle i ugnen? Om ni är intresserade att bolla tankar och kanske längre fram ses IRL på fika osv. Skulle vara roligt om vi var ngr stycken :)

  • Svar på tråden Gravida i GBG med omnejd, Bf feb-mars-april 2019
  • Anonym (Sp)

    Hej!

    Gravid efter ivf på nordic ivf gbg. Bor i alingsås, utanför gbg. Vecka 6 nu bara så väldigt tidigt.

    Bf 9 mars.

  • Carro1992
    Sosarora skrev 2018-07-09 18:01:09 följande:

    jasså, då förstår jag.

     

    ja, vi startade med fertilitetsutredning på göteborgskvinnoklinik, det är samma som nordic ivf men statligt betald. 3 kurer letrozol, blev gravid på tredje kuren men missfall. då skickades en remiss till sahlgrenska. vi är 36 o 39 så tror de skickar remissen lite fortare än om vi skulle vara 10 år yngre. 

     

    vilken mvc går du på? kände du dig nöjd med dem? jag vet inte riktigt vilken jag ska välja, en som är nära eller en som har bra betyg? 


    Eftersom jag är ny i Göteborg så har jag ingen bra koll vilka ställen man ska gå till osv, så jag tog bara mvc på den vårdcentral jag tillhör på gibraltargatan. Äe jättenöjd med Eva som vi fick där, hon var jättetrevlig. Vart går du? :D
  • AnnikaK

    Hej! Gravid med första barnet i v.6+2, tog ett år efter jag slutade med p-piller. Snart 32 år gammal. Vågar knappt skriva här för att jag är rädd att allt jag gör som bekräftar graviditeten ska göra att det försvinner. Lite smånojjig sådär, men försöker vara positiv :) har ömma bröst och molvärk vissa dagar, är väldigt trött och vaknar varje natt för att gå på toa och har världens torraste mun på nätterna.

  • FrökenHanna

    Hej! Jag är gravid med första barnet (6+5) och är 38 år. Vore roligt att ha lite kontakt med andra ?lite äldre? blivande mammor i Göteborgstrakten ????

    Illamående har slagit till rejält och tröttheten. Och kissar hela tiden känns det som!

  • FrökenHanna

    Okej, emojis gick tydligen inte så bra att använda märkte jag. Blev en väldigt massa frågetecken. :) Var smileys som var tanken!

  • November2017
    FrökenHanna skrev 2018-07-19 12:07:46 följande:

    Hej! Jag är gravid med första barnet (6+5) och är 38 år. Vore roligt att ha lite kontakt med andra ?lite äldre? blivande mammor i Göteborgstrakten ????

    Illamående har slagit till rejält och tröttheten. Och kissar hela tiden känns det som!


    Vad roligt, grattis!!! Jag var själv 38 när jag fick min första, nu 8 månader. Nu är jag 39 och har precis fått reda på att det ligger en till liten goding och väntar. Jippie!! Bor strax utanför Göteborg, flyttade ut från stan när vi fick barn. Var i Göteborg bor du? Kul om vi kan följas åt!
  • November2017
    FrökenHanna skrev 2018-07-19 12:07:46 följande:

    Hej! Jag är gravid med första barnet (6+5) och är 38 år. Vore roligt att ha lite kontakt med andra ?lite äldre? blivande mammor i Göteborgstrakten ????

    Illamående har slagit till rejält och tröttheten. Och kissar hela tiden känns det som!


    Är i vecka 6 (5+2)
  • lovenoodle

    hej allihopa! bf 27 feb (8+0 idag) om beräkningen stämmer, skall på tidigt ul imorgon för att datera.. så otroligt nervös. två mf i rad i bagaget och vi skulle egentligen vänta en månad men så blev det inte så. har alltså varit gravid nu i tre månader i rad, helt knäppt egentligen!

    är 27 år och bor i gbg med sambo och vår son som blir 2 i september :)

  • LillaEochP

    Hej! 

    Kul med en Göteborgs-tråd! Grattis till er allihopa! :)

    Jag plussade helt oväntat i lördags kväll. Insåg att min mens var en dag sen och satte mig direkt i bilen till ICA och köpte test som blev positiva på en gång. Vi skulle egentligen väntat till efter semestern med att skaffa ett syskon till vår son, men vi var visst inte så noggranna med skydd som vi trodde. Jag ville ha en låååång och skön sommar att få ladda batterierna och förbereda mig mentalt, då jag hade en riktigt tuff graviditet senast. Nu känner jag mig lite snuvad på den där väntan och längtan mellan ägglossning och BIM och avslöjandet av nyheten till sambon, eftersom att det istället blev "Shit, jag skulle ju ha mens igår! Jag åker och köper test!" och han stod bredvid när jag doppade testen i muggen och det inte blev så där romantisk som man föreställer sig.... I vilket fall så är det så klart en mycket rolig överraskning och vi längtar efter en till liten vilde i huset så vi hoppas att allt går vägen! <3

    Enligt min senaste mens har jag BF 20 mars, vecka 5+0 idag, men är lite osäker på om det stämmer just eftersom att jag lyckades bli gravid trots skydd under "osäkra" perioden. Skulle haft mens förra fredagen men redan på lördagen visade testet "Gravid 2-3 veckor". Har tidigt ultaljud inbokat i augusti så får vi väl se :) 

    Hur mår ni allihopa!?

  • zamfiola

    Hej. Jag är 28 år och bor i Göteborg. Bf 14/2 och jag vill gärna gå med i fb-gruppen.

    Kunde inte skicka meddelande till ?Sosarora?

    Vill du skicka pm till mig?

  • Carro1992

    Hej alla göteborgare och grattis till er som fått pluss nyligen :D var på kub test idag och såg en liten mini i magen. Så overkligt och fantastiskt!!

  • SVTMinmageochjag
    Hej!
    Hoppas det är okej att jag hoppar in här. Jag heter Malin Linneroth och jobbar på SVT i Göteborg. Vi planerar nu för starten av en ny programserie som ska börja sändas i höst - "Min mage och jag". Där vill vi följa ett antal kvinnor som alla väntar sitt första barn och som delar med sig av sina tankar, känslor och händelser på vägen mot bebis och den nya rollen som förälder. Detta stora som rymmer så många känslor och tankar - inte nog med den där mixen av lycka och oro, man ska också fundera över allt det fysiska som händer och saker som ska ordnas och vem man vill vara som förälder! FörvånadSkrattande


    "Min mage och jag" söker nu dig som är gravid med ditt första barn och som vill dokumentera och dela med dig av din graviditet. Tanken är att du ska filma dig själv med mobilkamera under hela graviditeten och att detta klipps ihop till program på SVTPlay som följer vecka för vecka. Vi söker främst dig som nu i augusti 2018 är i graviditetsvecka 8-12.
    Kanske nån här är sugen!? Glad
    Ansökningsformuläret hittar du på svtidevelopers2.wufoo.com/forms/z7moody0ded1fl/
    För frågor - tveka inte att höra av dig på minmageochjag@svt.se

    Allt gott! / Malin (som f ö känner igen det mesta av tankar och känslor i den här tråden Hjärta)

  • Sosarora

    Hej alla, jag har ju fått tyvärr mitt tredje missfall. Gjort missfallsutredning och väntar på svar innan vi får göra nytt IVF-försök.


     


    skriver för jag är ju fortfarande lite styrande i den hemliga facebookgruppen för Göteborg och undrar om det är någon mer här som inte är med som vill vara med? För då kan jag lägga till er innan jag går ur gruppen.


     


    skriv eran mail som är kopplad till Facebook (den ni loggar in med) här så lägger jag till er. alternativt skriv att jag ska skicka medelände till er här på familjeliv så kan ni hemligt ge mig er mail-adress där. Av någon anledning kan ingen skicka PM till mig på familjeliv, försökt häva det men förstår inte hur....

  • AnnikaK
    Sosarora skrev 2018-08-24 16:34:07 följande:

    Hej alla, jag har ju fått tyvärr mitt tredje missfall. Gjort missfallsutredning och väntar på svar innan vi får göra nytt IVF-försök.

     

    skriver för jag är ju fortfarande lite styrande i den hemliga facebookgruppen för Göteborg och undrar om det är någon mer här som inte är med som vill vara med? För då kan jag lägga till er innan jag går ur gruppen.

     

    skriv eran mail som är kopplad till Facebook (den ni loggar in med) här så lägger jag till er. alternativt skriv att jag ska skicka medelände till er här på familjeliv så kan ni hemligt ge mig er mail-adress där. Av någon anledning kan ingen skicka PM till mig på familjeliv, försökt häva det men förstår inte hur....


    Nej vad tråkigt att läsa :( <3

    Jag önskar all lycka till! Starkt av dig att ändå komma in och skriva här. Jag går gärna med i gruppen men skickar helst mailadress privat.
  • Sillendillen1

    Hej! 

    vet inte om gruppen är aktiv och om någon ser detta? beklagar verkligen ditt missfall sosara :(:( 

    jag väntar mitt andra barn i april. Igår såg jag ett litet hjärta ticka så känner mig gravid på riktigt nu Skäms Lärde känna lite mammor senaste gången som  gravid och en del har jag fortfarande har kontakt med men Har ändå funderat på om jag skulle försöka hitta en mammagrupp denna gång också. Bestämde mig för att det skulle vara roligt att skaffa lite nya vänner även denna gång :) 

    skickar gärna mailen privat om någon kan hjälpa mig att bli medlem :) 

    tack och godnatt! 

  • Feriiida

    Hej! Jag heter Frida och är första gånga mamma till En liten som som kom den 15/2-19. Hade vart kul o träffa andra mammor på dagarna :)

  • saijda

    Hej jag hoppar gärna in här! Jag är i vecka 11 (10+6) och BF är 6e april 2020. Mina symtom är: ömma bröst, extremt illamående 24/7 typ (började i vecka 9), känsligt lukt-och smaksinne, svullen mage, galen trötthet, humörsvängningar, tidig foglossning (pga arbetet och överrörliga leder) och behöver använda stödstrumpor för svullna ben.

    Även fast det är lite jobbiga symtom så är jag väldigt tacksam att ha kommit såhär långt i graviditeten. Fick två missfall förra året i tidigare veckor. Så lite lättare psykiskt är det nu fastän det fortfarande finns risk. Men denna länk hjälper mig enormt:

    datayze.com/miscarriage-chart.php

    Hur mår ni alla? :)

  • Anonym (Lime)

    Tips på aktiviteter/kurser i Göteborg för gravida?

Svar på tråden Gravida i GBG med omnejd, Bf feb-mars-april 2019