• Anonym (Drömmaren)

    Är det otrohet att videosexchatta med en random kvinna när man själv är gift med en kvinna som vill ha sex en gång i kvartalet?

    För några år sedan hamnade jag på en randochatsida och onanerade med en okänd kvinna. Det var bland det hetaste jag någonsin gjort. ????

    Har dock inte lyckats hitta annat en rungande men efter det trotts otaliga timmars klickande (nåja... Kanske fem) . Jag ser ändå bra ut med stor och årig kuk men det är bara det att det i stort sett bara är män som chattar på dom sidor jag hittar. Så nu vill jag kolla av vad folket tycker och om dom flesta tycker att det är ok så ska jag nog växla upp och börja söka nya vägar.

    PS

    Någon med erfarenhet som kan tipsa om forum där man kan få kontakt?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det otrohet att videosexchatta med en random kvinna när man själv är gift med en kvinna som vill ha sex en gång i kvartalet?
  • Akira Öken
    Anonym (nisse) skrev 2018-07-11 00:25:23 följande:

    Fast jag tror man kan anta att det är vanligt att man diskuterar relationsproblem som är så pass allvarliga.

    Eller tror du det är vanligare att man bara säger: tack för mig? men varför? Det säger jag inte.


    Ja du, jag kan knappast besvara dina frågor om TS förehavanden. Dock kvarstår faktum att inget sådant framkommer i denna tråd och att dina påståenden är ogrundade gissningar baserade på vad du anser som vanligt.
  • Anonym (Nej)

    ]Akira Öken skrev 2018-07-08 23:12:13 följande:[/quote-nick]Bokstavstrogen?

    Möjligt att jag förhastat mig i slutsatsen om att de flesta som är positiva till TS otrohet är män. I min åsikt om otrohet anser jag att det är lika illa oavsett kön.

    Lever själv med en man som är mindre sugen än vad jag är, vilket inte är helt oproblematiskt. Men jag kan lova dig att jag aldrig skulle göra valet att vara otrogen. Om jag inte står ut med de förutsättningar som min relation bjuder, skulle jag gå vidare.

    Orsak och verkan? Ja? Är man missnöjd så löser man det eller lämnar. Inte fan sviker man den man påstår sig älska.[/quote]

    Jag är kvinna och tycker ,som jag redan skrivit, inte att det är otrohet. Jag är inte så himla säker på att den där lösningen "gå vidare" är så mycket snällare och finare. Om jag skulle tappa lusten utan att förstå varför, eller av sjukdom eller stress eller hormonobalans, så skulle jag 100 gånger hellre vilja att min man fick utlopp för sin lust med chatt eller cam (utan att visa ansiktet) än att lämna mej för att jag inte ville ha sex. Att ha sex irl med en annan kvinna skulle innebära risk för könssjukdom, risk att göra henne gravid, risk att bli förälskad. Mycket värre. Och att bli lämnad för att man just nu inte klara att känna sej sugen... skulle kännas hemskt. Om chatt håller den frustrerade hyfsat nöjd och glad så klarar paret att invänta bättre tider, istället för att "gå vidare " vid en svacka. Mitt förhållande är alldeles för bra för att kasta bort för en period av sexbrist men tekniken har gjort det lärt att hitta lite pirr på ett ganska oskyldigt sätt. Jag håller helt med dej om att könet inte spelar någon roll alls för vad som är ok.

  • Akira Öken
    Anonym (Nej) skrev 2018-07-11 20:54:59 följande:

    ]Akira Öken skrev 2018-07-08 23:12:13 följande:[/quote-nick]Bokstavstrogen?

    Möjligt att jag förhastat mig i slutsatsen om att de flesta som är positiva till TS otrohet är män. I min åsikt om otrohet anser jag att det är lika illa oavsett kön.

    Lever själv med en man som är mindre sugen än vad jag är, vilket inte är helt oproblematiskt. Men jag kan lova dig att jag aldrig skulle göra valet att vara otrogen. Om jag inte står ut med de förutsättningar som min relation bjuder, skulle jag gå vidare.

    Orsak och verkan? Ja? Är man missnöjd så löser man det eller lämnar. Inte fan sviker man den man påstår sig älska.


    Jag är kvinna och tycker ,som jag redan skrivit, inte att det är otrohet. Jag är inte så himla säker på att den där lösningen "gå vidare" är så mycket snällare och finare. Om jag skulle tappa lusten utan att förstå varför, eller av sjukdom eller stress eller hormonobalans, så skulle jag 100 gånger hellre vilja att min man fick utlopp för sin lust med chatt eller cam (utan att visa ansiktet) än att lämna mej för att jag inte ville ha sex. Att ha sex irl med en annan kvinna skulle innebära risk för könssjukdom, risk att göra henne gravid, risk att bli förälskad. Mycket värre. Och att bli lämnad för att man just nu inte klara att känna sej sugen... skulle kännas hemskt. Om chatt håller den frustrerade hyfsat nöjd och glad så klarar paret att invänta bättre tider, istället för att "gå vidare " vid en svacka. Mitt förhållande är alldeles för bra för att kasta bort för en period av sexbrist men tekniken har gjort det lärt att hitta lite pirr på ett ganska oskyldigt sätt. Jag håller helt med dej om att könet inte spelar någon roll alls för vad som är ok.[/quote]

    Med "Gå vidare" menar jag att man först har uttömt alla möjligheter till att komma fram till en lösning.

    Jag tolkar ditt inlägg som att du skulle försöka komma fram till en lösning först och att du sedan skulle se det som en möjlig utväg att du accepterar att din man har sex virtuellt med andra. Det är något helt annat än det TS skriver om.
  • Anonym (nisse)
    Anonym (Nej) skrev 2018-07-11 20:54:59 följande:

    ]Akira Öken skrev 2018-07-08 23:12:13 följande:[/quote-nick]Bokstavstrogen?

    Möjligt att jag förhastat mig i slutsatsen om att de flesta som är positiva till TS otrohet är män. I min åsikt om otrohet anser jag att det är lika illa oavsett kön.

    Lever själv med en man som är mindre sugen än vad jag är, vilket inte är helt oproblematiskt. Men jag kan lova dig att jag aldrig skulle göra valet att vara otrogen. Om jag inte står ut med de förutsättningar som min relation bjuder, skulle jag gå vidare.

    Orsak och verkan? Ja? Är man missnöjd så löser man det eller lämnar. Inte fan sviker man den man påstår sig älska.[/quote]

    Jag är kvinna och tycker ,som jag redan skrivit, inte att det är otrohet. Jag är inte så himla säker på att den där lösningen "gå vidare" är så mycket snällare och finare. Om jag skulle tappa lusten utan att förstå varför, eller av sjukdom eller stress eller hormonobalans, så skulle jag 100 gånger hellre vilja att min man fick utlopp för sin lust med chatt eller cam (utan att visa ansiktet) än att lämna mej för att jag inte ville ha sex. Att ha sex irl med en annan kvinna skulle innebära risk för könssjukdom, risk att göra henne gravid, risk att bli förälskad. Mycket värre. Och att bli lämnad för att man just nu inte klara att känna sej sugen... skulle kännas hemskt. Om chatt håller den frustrerade hyfsat nöjd och glad så klarar paret att invänta bättre tider, istället för att "gå vidare " vid en svacka. Mitt förhållande är alldeles för bra för att kasta bort för en period av sexbrist men tekniken har gjort det lärt att hitta lite pirr på ett ganska oskyldigt sätt. Jag håller helt med dej om att könet inte spelar någon roll alls för vad som är ok.


    Exakt
  • Anonym (ChristerSjögren)

    Tycker inte det är värre än det kolla på porr faktiskt. Bara att det sker live.

  • Anonym (Frun)
    Anonym (nisse) skrev 2018-07-10 20:25:00 följande:

    Vi som kan tänka i flera steg inser att TS redan gått igenom de där alternativen och kommit fram till följande:

    Att få upp sexfrekvensen i relation verkar inte låta sig göras.

    Verkar onödigt att riskera separation för en fucking videochat

    Återstår att göra videochatten vid sidan av. Den blir ju positiv för kvinnan ifråga som kommer känna sig mindre tvungen att ställa upp på husfridssex.


    Han har uppenbarligen inte gjort något av de alternativen som jag tog upp. Då hade han aldrig ställt frågan här om huruvida hans videochattande var okej, utan redan vetat om sin frus känslor och tankar inför det.

    Vågar man inte prata om sin relation så lär man inte kunna föra ett konstruktivt samtal om sexlivet heller.

    Sluta i skilsmässa är med det utgångsläget inte nödvändigtvis en dålig sak.
  • Anonym (Frun)
    Anonym (Nej) skrev 2018-07-11 20:54:59 följande:

    ]Akira Öken skrev 2018-07-08 23:12:13 följande:[/quote-nick]Bokstavstrogen?

    Möjligt att jag förhastat mig i slutsatsen om att de flesta som är positiva till TS otrohet är män. I min åsikt om otrohet anser jag att det är lika illa oavsett kön.

    Lever själv med en man som är mindre sugen än vad jag är, vilket inte är helt oproblematiskt. Men jag kan lova dig att jag aldrig skulle göra valet att vara otrogen. Om jag inte står ut med de förutsättningar som min relation bjuder, skulle jag gå vidare.

    Orsak och verkan? Ja? Är man missnöjd så löser man det eller lämnar. Inte fan sviker man den man påstår sig älska.


    Jag är kvinna och tycker ,som jag redan skrivit, inte att det är otrohet. Jag är inte så himla säker på att den där lösningen "gå vidare" är så mycket snällare och finare. Om jag skulle tappa lusten utan att förstå varför, eller av sjukdom eller stress eller hormonobalans, så skulle jag 100 gånger hellre vilja att min man fick utlopp för sin lust med chatt eller cam (utan att visa ansiktet) än att lämna mej för att jag inte ville ha sex. Att ha sex irl med en annan kvinna skulle innebära risk för könssjukdom, risk att göra henne gravid, risk att bli förälskad. Mycket värre. Och att bli lämnad för att man just nu inte klara att känna sej sugen... skulle kännas hemskt. Om chatt håller den frustrerade hyfsat nöjd och glad så klarar paret att invänta bättre tider, istället för att "gå vidare " vid en svacka. Mitt förhållande är alldeles för bra för att kasta bort för en period av sexbrist men tekniken har gjort det lärt att hitta lite pirr på ett ganska oskyldigt sätt. Jag håller helt med dej om att könet inte spelar någon roll alls för vad som är ok.[/quote]

    Har man pratat om det i relationen och gemensamt kommit fram till att det är en okej och bra lösning för båda så är det ju helt fine såklart.

    Gör man det bara utan att prata med sin partner så löser man ju ingenting. Då är det ju att gå bakom ryggen på sin partner.
  • Anonym (Nej)

    ]Akira Öken skrev 2018-07-11 21:26:23 följande

    Med "Gå vidare" menar jag att man först har uttömt alla möjligheter till att komma fram till en lösning.

    Jag tolkar ditt inlägg som att du skulle försöka komma fram till en lösning först och att du sedan skulle se det som en möjlig utväg att du accepterar att din man har sex virtuellt med andra. Det är något helt annat än det TS skriver om.[/quote]

    Jag skulle absolut försöka hitta en lösning men om jag nu var superstressad, deprimerad, sjuk eller i klimakteriet eller vad som nu oftast får folk att tappa lusten, så kanske det inte går att prata sej fram till en lösning utan man måste få tid?

    Det skulle vara läskigt stressande att då få veta att min man chattar för att han lider så mycket och upplever mej så otillräcklig. Varenda gång han var uppe längre än mej skulle jag väl tro att det var dags. Nä, sånt där får man sköta snyggt själv och inte trycka upp i nosen på sin deprimerade partner, det skulle ju absolut inte hjälpa, tvärtom. Att ligga med någon irl tycker jag man måste ha tillstånd för, det påverkar partnern indirekt med smittorisk men att chatta är mer som att onanera. Sen kan man ju alltid säja att det kan eskalera, men isåfall kan en jobblunch med kollegan också eskalera eller att prata på familjeliv har väl också eskalerat för en och annan.

  • Anonym (nisse)
    Anonym (Nej) skrev 2018-07-12 21:11:30 följande:

    ]Akira Öken skrev 2018-07-11 21:26:23 följande

    Med "Gå vidare" menar jag att man först har uttömt alla möjligheter till att komma fram till en lösning.

    Jag tolkar ditt inlägg som att du skulle försöka komma fram till en lösning först och att du sedan skulle se det som en möjlig utväg att du accepterar att din man har sex virtuellt med andra. Det är något helt annat än det TS skriver om.[/quote]

    Jag skulle absolut försöka hitta en lösning men om jag nu var superstressad, deprimerad, sjuk eller i klimakteriet eller vad som nu oftast får folk att tappa lusten, så kanske det inte går att prata sej fram till en lösning utan man måste få tid?

    Det skulle vara läskigt stressande att då få veta att min man chattar för att han lider så mycket och upplever mej så otillräcklig. Varenda gång han var uppe längre än mej skulle jag väl tro att det var dags. Nä, sånt där får man sköta snyggt själv och inte trycka upp i nosen på sin deprimerade partner, det skulle ju absolut inte hjälpa, tvärtom. Att ligga med någon irl tycker jag man måste ha tillstånd för, det påverkar partnern indirekt med smittorisk men att chatta är mer som att onanera. Sen kan man ju alltid säja att det kan eskalera, men isåfall kan en jobblunch med kollegan också eskalera eller att prata på familjeliv har väl också eskalerat för en och annan.


    Håller verkligen med.

    Väldigt många verkar ha åsikten att så snart en jobbig period infinner sig i ett förhållande så ska det "pratas" fram en lösning och om det inte går ska man separera. I verkligheten är det kanske tid man behöver. En chat känns som ett lågt pris för att rädda ett förhållande som förhoppningsvis har många lyckliga år framöver.
  • Anonym (Orolig man)

    Min fru håller på att visa sig för andra män på Kik. Jag har frågat henne men hon nekar. Jag har dock hittat bevis. Jag mår inte bra av detta och tycker absolut att det är otrohet.

  • Akira Öken
    Anonym (Nej) skrev 2018-07-12 21:11:30 följande:

    ]Akira Öken skrev 2018-07-11 21:26:23 följande

    Med "Gå vidare" menar jag att man först har uttömt alla möjligheter till att komma fram till en lösning.

    Jag tolkar ditt inlägg som att du skulle försöka komma fram till en lösning först och att du sedan skulle se det som en möjlig utväg att du accepterar att din man har sex virtuellt med andra. Det är något helt annat än det TS skriver om.


    Jag skulle absolut försöka hitta en lösning men om jag nu var superstressad, deprimerad, sjuk eller i klimakteriet eller vad som nu oftast får folk att tappa lusten, så kanske det inte går att prata sej fram till en lösning utan man måste få tid?

    Det skulle vara läskigt stressande att då få veta att min man chattar för att han lider så mycket och upplever mej så otillräcklig. Varenda gång han var uppe längre än mej skulle jag väl tro att det var dags. Nä, sånt där får man sköta snyggt själv och inte trycka upp i nosen på sin deprimerade partner, det skulle ju absolut inte hjälpa, tvärtom. Att ligga med någon irl tycker jag man måste ha tillstånd för, det påverkar partnern indirekt med smittorisk men att chatta är mer som att onanera. Sen kan man ju alltid säja att det kan eskalera, men isåfall kan en jobblunch med kollegan också eskalera eller att prata på familjeliv har väl också eskalerat för en och annan.[/quote]

    Jag skulke inte vilja leva i en relation där man går bakom ryggen på varandra. Det är uppenbart att vi tänker olika om detta.
  • Akira Öken
    Anonym (nisse) skrev 2018-07-12 22:14:41 följande:

    Håller verkligen med.

    Väldigt många verkar ha åsikten att så snart en jobbig period infinner sig i ett förhållande så ska det "pratas" fram en lösning och om det inte går ska man separera. I verkligheten är det kanske tid man behöver. En chat känns som ett lågt pris för att rädda ett förhållande som förhoppningsvis har många lyckliga år framöver.


    Det verkar helt saknas nyanser i ditt tänk kring denna fråga. Varför leva i en relation överhuvudtaget om du tänker att man inte ska prata med varandra och försöka lösa problem gemensamt? Eller gäller detta bara sex och när man hellre är otrogen än pratar om och löser problemet?

    "Ett lågt pris för att rädda ett förhållande"? Jag tycker det är en märklig inställning att se denna chat som den enda möjliga lösningen och en räddning för en relation. Du tänker att partnern lugnt står kvar och att relationen håller när sveket och lögnerna uppdagas? Det händer säkert, men vanligare är nog att man förstört tilliten och relationen helt.
  • Anonym (Anonym44)
    Anonym (Orolig man) skrev 2018-07-13 08:32:38 följande:

    Min fru håller på att visa sig för andra män på Kik. Jag har frågat henne men hon nekar. Jag har dock hittat bevis. Jag mår inte bra av detta och tycker absolut att det är otrohet.


    Berätta mer
Svar på tråden Är det otrohet att videosexchatta med en random kvinna när man själv är gift med en kvinna som vill ha sex en gång i kvartalet?