• snedtak

    Villaförsäkring

    Jag valde mellan IF, Folksam, TryggHansa och Länsförsäkringars Villahem-försäkring.
    För oss vad det en avvägning mellan bästa villaförsäkringen, bästa hemförsäkringen och bästa pris som avgjorde. Men vad som är viktigt beror ju på vilka behov man har. Reser man aldrig spelar det ingen roll om reseförsäkringen är bra eller dålig.

  • snedtak
    Tardbard skrev 2018-07-25 11:41:06 följande:
    Det fick bli Folksam. Dom hade en grej att de täcker sånt som kan inträffa som tidigare ägare har gjort oavsett vem som har gjort det. På trygghansa sa dom "Ja vi täcker om det är fackmannamässigt utfört, sen spelar det ingen roll om det är privatperson eller företag." Jag tyckte att det känns som att händer det något så kommer det bli en dispyt om vad som anses vara fackmannamässigt. Därav tog jag folksam. Folksam fullvärde försäkrade dessutom min lada på 120 kvm istället för belopp försäkring på 1.3 mil.
    Jag tror Folksam är ett jättebra val, men är du säkert på att Folksam ersätter om arbetet inte är fackmannamässigt? Det är standard att alla försäkringsbolag kräver att det är fackmannamässigt. Annars skulle man ju kunna tapetsera ett badrum med vanlig tapet och få ersättning om det uppstår en fuktskada.
  • snedtak
    Anonym (försäkring) skrev 2018-07-26 09:37:04 följande:
    Vad säger ni om Moderna försäkringar då?  Låter lockade var dom kan erbjuda iaf hos bästa försäkringar :) 
    Vad är det som är så lockande med det (eller är det måhända reklam?)
Svar på tråden Villaförsäkring