• Mom2be262

    Månadsbilder bebis augusti?

    Hej! Jag gör en fotobok med bilder på dottern till henne att få när hon blir äldre och är inne på månad 3. Alla ska vara i symbolik med årstiden, hitills hade vi maj/juni - blommor, som en 1a), juni/juli - (blommor + fjärilar som en 2a) och nu juli/augusti - som en 3a. Vill helst inte gå i samma blommiga spår men vill ha någon symbolik till augusti, har ni några idéer? Hennes kläder kommer matcha siffran .. är siffran blommor har hon blommor på kläderna typ

    För att ni ska då en tydligare bild av hur jag menar ser ni här

  • Svar på tråden Månadsbilder bebis augusti?
  • Mom2be262
    Meriall skrev 2018-07-13 14:54:49 följande:

    Frukt och bär? Lätt hitta passande kläder till. Eller kräftor :D


    Ja kräftor slog mig med men vill inte ha så starka färger och dessutom har vi bara varit på 1 kräftskiva så det är inte direkt något vi kan relatera till :)

    Däremot vet jag inte hur ja ska få ihop bären till en 3a och var ja ska hitta bär (dyrt o köpa)

    Sorry vad jag låter negativ! Inte alls menat så
  • Mom2be262
    Meriall skrev 2018-07-13 14:54:49 följande:

    Frukt och bär? Lätt hitta passande kläder till. Eller kräftor :D


    Ja kräftor slog mig med men vill inte ha så starka färger och dessutom har vi bara varit på 1 kräftskiva så det är inte direkt något vi kan relatera till :)

    Däremot vet jag inte hur ja ska få ihop bären till en 3a och var ja ska hitta bär (dyrt o köpa)

    Sorry vad jag låter negativ! Inte alls menat så
  • Meriall
    Mom2be262 skrev 2018-07-13 15:10:18 följande:

    Ja kräftor slog mig med men vill inte ha så starka färger och dessutom har vi bara varit på 1 kräftskiva så det är inte direkt något vi kan relatera till :)

    Däremot vet jag inte hur ja ska få ihop bären till en 3a och var ja ska hitta bär (dyrt o köpa)

    Sorry vad jag låter negativ! Inte alls menat så


    Man kan köpa tex stora blåbär på torgmarknader ganska billigt i storpack :) Typ 3 lådor räcker säkert om de är stora. Såg flera billiga bara idag. Odlade blåbär är ju lite mer mjukblå och inte så stark färg som vilda. Hjortron är ju också kul.

    Kanske kan ni plocka själva?

    Eller någon ört typ dill? Det är jättefint och passar augusti.
Svar på tråden Månadsbilder bebis augusti?