• Anonym (Anama)

    Vad menas med att Bryta kontakten?

    Vad menas egentligen med att man vill bryta kontakten med en person, menar personen då att den aldrig någonsin i hela sitt liv vill ha någon kontakt med den Personen igen?

    Vad har ni för uppfattning om att bryta kontakten?

  • Svar på tråden Vad menas med att Bryta kontakten?
  • Anonym (Peter)
    Anonym (h) skrev 2018-07-19 15:20:28 följande:

    Japp, det har dom. Personer med stark självkänsla "bryter" inte kontakten på detta sättet som menas i TS.

    Det är något jag vet, inte tror.

     

     


    Då delar du väl gärna med dig av dessa fakta?
  • Anonym (Peter)
    Anonym (h) skrev 2018-07-19 15:24:16 följande:

    Om jag får lust.


    Fram tills du gör det framstår det bara som subjektivt tyckande, mem det gar ju vissa inga problem med.
  • Anonym (Missen)

    Dom få gånger jag sagt upp kontakten med någon då har jag menar för all framtid. De blir luft för mig, ser jag dem på gatan hälsar jag inte, de upphör att existera.

  • Anonym (Missen)
    Anonym (h) skrev 2018-07-19 16:00:06 följande:

    Tyder på en stor osäkerhet och svag självkänsla.


    Jo, jag har sett att du hävdar det. Det går stå för dig.
  • Tom Araya
    Anonym (Anama) skrev 2018-07-18 14:45:34 följande:

    Vad menas egentligen med att man vill bryta kontakten med en person, menar personen då att den aldrig någonsin i hela sitt liv vill ha någon kontakt med den Personen igen?

    Vad har ni för uppfattning om att bryta kontakten?


    Sluta umgås, ringa, sms'a, mejla och hälsa på hos varandra. Eventuellt även ta bort från Facebook och andra sociala forum och helt undvika personlig kontakt med.

    Det måste inte vara för evigt.
  • Anonym (Ja, for alltid)

    I din situation ar svaret ja, det ar for alltid.

    Som tjej vet jag av erfarenhet att det inte gar att forbli nara van med nagon som "vill mer". Allt man gor kan misstolkas och varenda skratt, skamt eller vanskaplig "hejda-kram" kan tyvarr inge hopp i den andre att man kankse "andrat sig" och ar pa vag att bli mer an vanner. Man kan inte vara naturlig med personen. Och for att undvika att sara personen maste man hela tiden tanka pa vad man sager. Man kan ju inte overlycklig beratta att man traffat varldens snyggaste kille och ska pa dejt med honom, for killkompisen man vet "vill mer" men som man sjalv inte ar intresserad av pa det sattet. Skulle kannas himla taskigt.

    I ditt fall har dock tjejen agerat mycket fult genom att fa dig att tro att ni ska bo ihop. Det har ju gett dig signaler pa att hon verkar intresserad, nar hon i sjalva verket inte ar det. 

    Slosa nu inte mer tid pa denna tjej. Hon vill ju inte och har dessutom hela tiden lurat dig att tro att hon vill. Hon ar inget att satsa pa anda, sa skit i henne nu. Finns manga arliga tjejer kvar darute som du kan traffa istallet. Och nu vet du av erfarenhet att sa fort man "slapper bomben" sa blir det antingen ett ja eller ett nej. Ar personen inte intresserad sa leder det 90% av gangerna till att kontakten bryts helt. Detta ar skalet till att manga inte vagar beratta att de ar intresserade - for att inte forstora den fina vanskapen. 

  • Aniiee
    Anonym (Lägg ner) skrev 2018-07-18 21:36:10 följande:

    TS, du måste släppa det och gå vidare. Det här är inte första tråden du skriver i ämnet och tycker det verkar lite obehagligt.

    Ni hade telefonkontakt i ett år och sågs två gånger, eller hur? Och du fick känslor. Och kunde inte acceptera att hon inte kände samma sak? Det är dags att acceptera och gå vidare. Hon har gjort sitt val.


    Har du länkar?
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Anonym (mobbad)
    Anonym (h) skrev 2018-07-19 16:22:35 följande:
    Det brukar se ut så. Personen har sån svag identitet att den måste undvika all form av kontakt för att inte bli påverkad av personen. Klarar ej av att stå upp för sig själv. Utan stänger av helt, skyddar sitt ego djupt inom sig själv.
    Menar du att du tycker att man ska låta andra till exempel mobba en? Helt bortsätt från TS situation alltså. Tycker du att alla i alla lägen alltid är svaga och egoistiska när det inte längre vill ha kontakt med exempelvis mobbare?
  • Anonym (F)
    Anonym (Anama) skrev 2018-07-19 13:35:48 följande:

    Ja men hallå!? det är ju inte så att jag har mordhotat henne liksom, jag sa bara att jag nog hade känslor för henne och då skulle vi tydligen bryta kontakten för all jävla framtid.


    Har du varit vän med någon som är förkrossad och helt förälskad i dig och du kan inte ge de det de hoppas på varje gång de ser dig?
  • smulpaj01
    Anonym (h) skrev 2018-07-19 16:22:35 följande:

    Det brukar se ut så. Personen har sån svag identitet att den måste undvika all form av kontakt för att inte bli påverkad av personen. Klarar ej av att stå upp för sig själv. Utan stänger av helt, skyddar sitt ego djupt inom sig själv.


    Nejdå jag har inte svag självkänsla - tvärtom.

    Jag har brutit kontakten eftersom jag inte VILL ha någon som helst kontakt mer, tycker inte om människan och vill inte se eller höra talas om den mer!

    Jag
Svar på tråden Vad menas med att Bryta kontakten?