Inlägg från: Nathiis |Visa alla inlägg
  • Nathiis

    Vi som har bf April 2019

    Hej allihopa (:

    27 år och boende i Östergötland!

    Har planerat första barnet en tid och i Måndags fick vi ett fint plus på stickan! Kan knappt tro det är sant när man gått och längtat så länge ..

    Enligt Natural cycles är bf 5/4.

    Imorgon ska jag ringa kvinnohälsan och meddela min glädje (; Haha ..

  • Nathiis
    Eloons skrev 2018-07-30 12:03:53 följande:

    Någon annan som än så länge inte har supermycket symptom? jag har världens molvärk och liiite illamående som kommer och går men inga värkande bröst som sist. Det kommer säkert och jag ska vara glad än så länge känner jag haha är ju trots allt bara i vecka 4+5


    Jag är 4+4 idag och har inga andra symptom än att brösten är fruktansvärt ömma och ivägen vad jag än gör :P
  • Nathiis
    Eloons skrev 2018-07-30 13:23:31 följande:

    Det var så för mig förra gången, fyfan alltså, så fort man snuddade så skrek man haha det är så himla olika och det är faktiskt fascinerande


    Lite så det är för mig med xD Har redan hunnit snäsa åt sambon ett gäng gånget när han är oförsiktig .. Tur att han vet att jag inte menar illa <3

    Har kännt att jag springer och kissar hela tiden men det kan likaväl bero på att jag dricker mycket :P
  • Nathiis
    Elineens skrev 2018-08-11 10:58:47 följande:

    Så kul, stort grattis! Jag bor oxå i Östergötland och väntar första barnet! Fick missfall i maj så nu håller vi tummarna :)


    Vad kul :D Vart i Östergötland ? Vi bor i Linköping (:
  • Nathiis
    Elineens skrev 2018-08-11 15:26:20 följande:

    Vi bor oxå i Linköping, så kul!! :) har du skrivit in dej på kvinnohälsan än?


    Vad roligt ! :D Jag har ringt och fått tid. Men har inte fått inskrivning förrän 14/9 då jag går in i v 12 ..

    Du då ? Vilken vecka är du i ? :D
  • Nathiis
    Elineens skrev 2018-08-11 21:11:57 följande:

    Spännande! Ne, jag har inte ringt än. Känns lite jobbigt då jag fick missfall sist och hade dessutom hunnit med att vara på första föreläsningen då, så jag väntar lite den här gången.. jag är i vecka 6! Du då?


    Jag förstår :( Är livrädd själv .. Första barnet och första graviditeten. Vill bara att allt ska funka. Var tvungen att ta ett test häromdagen bara för att se så jag inte drömmde xD

    Okey (: Jag gick in i vecka 7 i torsdags.
  • Nathiis
    missgeting skrev 2018-08-12 14:02:32 följande:

    Jag kommer flytta utanför Linköping om en månad men just nu i dalarna. Ska ringa och höra med kvinnohälsa om man kan skriva in sig även om man inte är skriven i Linköpings kommun än. Det är vårt första barn efter en längre tid av försök.


    Vad spännande ! Vi flyttade hit i Februari (:

    Hur gammal är du ? Vilken vecka ? :D
  • Nathiis
    missgeting skrev 2018-08-12 14:02:32 följande:

    Jag kommer flytta utanför Linköping om en månad men just nu i dalarna. Ska ringa och höra med kvinnohälsa om man kan skriva in sig även om man inte är skriven i Linköpings kommun än. Det är vårt första barn efter en längre tid av försök.


    Vad spännande ! Vi flyttade hit i Februari (:

    Hur gammal är du ? Vilken vecka ? :D
  • Nathiis
    Elineens skrev 2018-08-12 18:35:21 följande:

    Hehe jag förstår! Jag kommer testa mej igen samma dag som jag ska ringa kvinnohälsan. Tänker att jag väntar en vecka till eller nåt sånt :) men det är klart att allt ska gå bra, både för er och oss! Du är en vecka längre än mej då, kul :)


    Haha ja, jag lär väl fortsätta testa till jag har sett det lilla livet med egna ögon xD Haha ..

    Jag håller alla tummar och tår jag har för det (:
  • Nathiis
    Elineens skrev 2018-08-12 20:15:58 följande:

    Haha jag me :)) förra graviditeten gjorde jag fem test. Nu har jag hittills bara hunnit med två, haha


    Aw (': Haha .. Har du snapchat eller något om du vill hålla kontakten ? (:
  • Nathiis
    Elineens skrev 2018-08-13 21:43:01 följande:

    Absolut! Heter elineenss på snapchat :)


    Vad kul ! Känner ju inte så många i stan då vi är relativt nyinflyttade (:
  • Nathiis
    Ekskan skrev 2018-08-14 12:42:46 följande:

    Nu har jag varit på VUL och sett ett litet tickande hjärta, kändes skönt då jag har haft ganska ont sista veckan.

    Lugnar lite i alla fall.

    Nu är det bara att hålla tummarna att den lille stannar kvar!

    Hur går det för er andra


    Åh vad härligt ! Har inte ultraljud förrän i slutet på september när jag är i v.13 .. Skulle vilja se att det finns en liten krake där inne <3

    Men brösten påminner att de finns och illamåendet är ständigt närvarande så något pågår ju ^^
  • Nathiis
    Jahajaa skrev 2018-08-16 22:42:42 följande:

    Hoppar gärna in här! :) Är 29år och gravid med första barnet i vecka 6+0 idag. Beräknad BF 12/4 enligt Natural Cycles.

    Funderar på när man kontaktar MVC? Hur gör ni andra? Väntar ni eller ringer ni redan nu? Jag känner själv att jag vill avvakta ett par veckor så att graviditeten känns lite säkrare, men vet inte riktigt..


    Jag kontaktade när jag fick plus, fick inte inskrivningstid förrän v12 och kommer nästan vara i 14 vid ultraljudet ^^ Verkar som att många mottagningar har mycket att göra.
  • Nathiis
    okändokänd2 skrev 2018-08-31 19:34:27 följande:

    När har alla bf?

    Själv har jag 1 april och är redan i v10, tycker de har gått så snabbt nu i slutet!


    5e April enligt nc (: Känner lite samma, gick in i v 10 igår.. Två veckor till inskrivning för oss (':
  • Nathiis
    Jahajaa skrev 2018-09-07 19:25:07 följande:

    Lite nyfiken... Har ni berättat om graviditeten för familj och vänner eller hur lång tid hade ni tänkt vänta? :)


    Nix (: Enbart berättat för vår bästa vän som jag berättade för dagen efter vi fått plus.

    Alla andra får veta efter ultraljud 25e Sept allterftersom vi träffar dem (:
  • Nathiis
    Eloons skrev 2018-09-20 09:30:22 följande:

    Imorgon väntas kub!! Ska bli kul att få se det lilla pyret igen lite längre tid denna gång, första ultraljudet gick så fort. Någon som redan haft kub eller har det inplanerat?


    Gör kub på Tisdag ! Är så nervös för att inte få se ett tickande hjärta "/
  • Nathiis
    Niluth skrev 2018-10-15 08:56:13 följande:

    Är det någon som berättat på sitt jobb ännu? Eller avvaktar ni ett tag till?

    Själv berättade jag för min teamleader ganska tidigt, men han är också den enda som vet. Mest för att kunna vara ärlig och hinta lite om de dagar som man inte mått så bra och dessutom blir han själv pappa i dagarna så känns som att han om någon vet hur det kan vara.


    Jag berättade på jobbet för 2 veckor sedan (är i v.16 nu) (: Har ett tungt jobb och behövde berätta pga börjar känna av foglossning och har lite svårt med för mycket tunga lyft.
  • Nathiis
    Niluth skrev 2018-10-18 08:48:56 följande:

    Snart dags för RUL för några här (kanske någon redan hunnit göra?)!

    Kommer ni att kolla upp kön? Själv är jag inte sugen på att veta innan, gjorde inte det sist heller och kände mig väldigt nöjd med det beslutet. 

    Detta är dock sambons första så han har inte riktigt bestämt sig ännu om han vill veta innan så jag låter han få bestämma där. Dock är jag bara i vecka 14 ännu så vi har tid att fundera ett tag till 


    Har bf 3e April och har fått tid för rul när jag är i 20 13e november (: Längtar men är väldigt nervös ..
  • Nathiis
    siiaa skrev 2018-10-18 09:22:18 följande:

    Jag fick inte heller tid för rul förän i v 20, har bf 4/4. Jag gjorde ett ul i v 13, hade varit jättejobbigt att behöva vänta till rul om jag inte hade gjort det.

    Jag vill kolla kön, sambon är inte lika övertygad ;)


    Ja ultraljud i v13 gjorde ju vi med i samband med kub osv. Vi ska inte ta reda på kön .. Vi ser ingen anledning plus att det känns mer spännande så ^^
  • Nathiis
    siiaa skrev 2018-10-18 10:03:00 följande:

    Jag har inte fått göra kub men fick göra vul pga blödningar. Åh jag är alldeles för nyfiken haha :)


    Jasså ? Blir ni inte erbjudna kub eller bara vanligt ultraljud där du bor ?
Svar på tråden Vi som har bf April 2019