• Anonym (Moa)

    Kär i kollega, hittar inget nytt jobb

    Anonym (Ågren) skrev 2018-07-25 10:09:33 följande:

    Tack för svar! Jag gick faktiskt en cv-kurs i ren desperation för ett halvår sen, anordnad av lokala af. Så cv:n borde vara uppdaterad. Problemet är att jag är humanist och alla tillgångliga jobb verkar vara typ truckförare och så.

    Nu precis såg jag att det kommit in en annons om ett ett år långt vikariat på ett jobb jag har chans på. Men det jag har nu är fast. Om jag säger upp mig och så blir jag arbetslös om ett år...hur ska vi ha råd med huset?

    Det var kollegan som sa att han var förälskad i mig, men han visste helt klart vad jag känner. Vår kemi är så påtaglig att de andra kollegorna reagerat på den. Och nej, inget opassande har hänt. Vi är bara en väldigt bra match helt enkelt, väldigt lika. Han sa att det känns lite olustigt, men vi klarar detta, det blåser över och vi är båda den trogna typen. Ingen fara. Men jag är stressad av detta!

    Min man tar det rätt lugnt. Vi har varit tillsammans i 20 år i vått och torrt och han litar på mig. Och jag är inte orolig för atten vara fysiskt otrogen alls, är bara så sliten av känslistormen och konflikten i hjärtat att jag vill därifrån. Vill bli lugn och nöjd igen.


    Tjänstledigt? Är arbetsgivaren schyst kan du få det men det är långt ifrån garanterat
Svar på tråden Kär i kollega, hittar inget nytt jobb