Inlägg från: mkess |Visa alla inlägg
  • mkess

    BF -10, följas åt till nedkomst?

    Hej! Hänger på här jag med! :) Har bf den 6 augusti med bebis nummer tre. Har blivit igångsatt med mina två andra, men denna gång känns det som att det kommer dra igång naturligt. Har haft rätt mycket sammandragningar och förvärkar i helgen och huvudet ligger så långt ner att bm inte kunde mäta det ordentligt på vårat tul förra veckan. Dock fyller äldsta barnet år nu i veckan och vi har födelsedagskalas på lördag, så har ingenting emot att hon håller sig inne till bf. Sen får hon gärna evakuera illa kvickt!

    Här får vi en hinnsvepning när vi nått bf, någon annan som har det inbokat? :)

  • mkess
    Sommar93 skrev 2018-07-30 09:57:06 följande:

    Jag väntar mitt andra barn och blev igångsatt med första pga överbuden. Blev du igångsatt med dina två första pga överburna? Är så rädd att behöva bli igångsatt igen, vill så hemskt gärna att det ska dra igång naturligt :( håller tummarna för dig att du slipper en till igångsättning! :)


    Jag blev igångsatt pga havandeskapsförgiftning med första och dålig tillväxt med andra, så har bara behövt gå över en vecka som tur var! Vad känns värst för dig, att behöva gå över eller själva igångsättningen? Min andra förlossning blev sjukt intensiv och gick väldigt fort, hoppas att det går långsammare om det får komma igång naturligt för det var verkligen vidrigt. :/

    Håller tummarna för att du får ut ungen tidigare också! Något tecken på att förlossningen kan vara nära? :)
  • mkess
    Sommar93 skrev 2018-08-01 11:17:34 följande:

    Det är själva igångsättningen som jag helst är utan den här gången. Vill såååå hemskt gärna uppleva en naturlig förlossning, spänningen hemma när man kanske börjar känna nått osv :) min förra förlossning blev också väldigt intensiv, hade typ ingen värkvila när det väl drog igång. Men EDAn hjälpte mig otroligt mycket! Ska på viktskattning nästa vecka då man räknar med att bebisen kan vara stor, så får väl se vad dom säger, tror inte dom vill låta mig gå över så mycket denna gång. Har som starkare mensvärk varje dag och haft i 1 vecka, men händer ju inget mer än det så räknar inte med att det är nått tecken att det är på G. Har du nå känningar? :)


    Det var precis samma här, knappt någon värkvila med någon av igångsättningarna. Vilket var okej med första då jag fick eda, medan andra föddes ett par timmar innan narkosläkaren kom och knackade på för att ge edan. ;) Det värsta var nog att värkarna gick från 0 till 100 direkt, är livrädd att det ska hända igen. :O

    Förhoppningsvis vill bebisen ut i tid då om den är stor och rätt färdigbakad!? Tycker det låter väldigt positivt med mensvärk! Har inte känt ett dugg med mina två första innan igångsättningen, nu däremot har jag också en del mensvärk, väldigt mycket sammandragningar och en del onda förvärkar. På måndag är det vräkningsdags (dvs hinnsvepning) så räknar med en bebis senast tisdag. ;)
  • mkess
    Mirs115 skrev 2018-08-02 07:45:50 följande:

    Samma här med gråt-break-downet. Känner mig så fjantig. Har ju gjort det innan, vet ju att ungen kommer ut förr eller senare. Men man glömmer ju hur tufft det är i slutet. Går bara runt och gnäller här hemma, haha.

    Ska göra TUL nu på morgonen. Hört mycket från vänner om att viktuppskattningarna sällan stämmer. Snarare tvärtom. Nån som gjort det och det stämt?


    Japp! Beräknade 2900g och bebisen vägde 2960g! Fast barnmorskan såg oerhört förvånad ut över att beräkningen var så korrekt att jag inte tror det händer så överdrivet ofta. ;)
  • mkess
    Milou3 skrev 2018-08-02 20:53:38 följande:

    BF-4 i dag. Haft sammandragningar var 15-30 minut större delen av dagen. Och för några timmar sedan började det ila lite runt livmodertappen kändes det som.

    Kanske att man börjar öppna sig lite?

    Kände även lite konstig magknip i går kväll och även nu.

    Får se men det känns som man närmar sig iaf.


    Jag har också nästan mer sammandragningar än inte känns det som! Ska få en hinnsvepning på måndag så blir intressant att se hur det står till där nere. :)

    Hur går det med magknipet?
  • mkess
    Milou3 skrev 2018-08-03 09:42:06 följande:

    Vaknade i morse och mår precis som vanligt. Faan!

    Inte en endaste sammandragning, inget ont och ingen slempropp. Däremot hemorrojder :( så det trycker väl ner nu. Aj aj!

    Ska försöka promenera lite extra i dag.

    Åh spännande med hinnsvepning! Det vill jag också ha!!


    När har du nästa bm-besök? Kanske får en om du har tur?! :)
  • mkess

    BF idag! Känner mig faktiskt bara nervös just nu och vill inte alls att förlossningen ska dra igång. Har inte bearbetat hur jobbig förlossningen var med tvåan utan bara ignorerat det, och det kommer såklart och biter mig i röven nu när jag inser att jag snart kommer behöva göra om det igen. :S

  • mkess
    Milou3 skrev 2018-08-06 09:51:27 följande:

    Nu på fredag har jag nästa bm-besök.

    Har också Bf i dag.

    Känner du av något?

    Jag har haft förvärkar i 3 dagar nu med allt från 5-25 minuter mellan som sen försvinner lagom till att jag somnar för kvällen. Så kör det i gång på morgonen igen.

    Men ingen slempropp.


    Men vad spännande! Låter nästan som att det inte blir något besök för dig på fredag då. ;) Gör förvärkarna ont nu eller är de mest obehagliga?

    Här har jag inte känt några förvärkar på ett bra tag nu, bara en massa sammandragningar. Och ökade slemmiga flytningar, så gissar att det är delar av slemproppen. Ska till barnmorskan klockan fem för hinnsvepningen, nervöst!
  • mkess
    Milou3 skrev 2018-08-06 11:19:47 följande:

    Alltså de gör inte ont, men de tar tag ordentligt nu om jag jämför med för några veckor sedan.

    Men känner ingen direkt molvärk nu i samband så tror dessvärre att det blir en liten hinnsvepning på fredag för mig. Eller kan man ringa och be om en tidigare tro?

    Att din slempropp börjar gå nu är ju ett jättebra tecken!!

    Håller tummarna att hinnsvepningen gör susen :)


    Jag skulle absolut ringa och kolla om du kan få komma in tidigare, skadar ju inte att fråga! :)

    Varit på hinnsvepningen - tappen var fortfarande 2cm men bm fick in fingret så det gick bra att göra svepningen. Dock trodde hon att det är ett tag kvar ännu innan bebisen vill göra entré så har hinnsvepning nummer två bokad till nästa måndag. Sf-måttet hade inte ökat så ska på tul imorgon, så eventuellt blir det igångsättning imorgon om tillväxten är dålig (som med yngsta barnet). :O

    Har en del förvärkar nu, känns ju inte som att det kommer dra igång med tanke på vad hon sa men kanske värt att försöka ligga igång förlossningen ikväll ändå? ;)
  • mkess
    Milou3 skrev 2018-08-06 22:41:50 följande:

    Oj igångsättning redan i morgon?!

    Det behövs väl ganska många ?sprut? för att dra i gång en förlossning genom sperma? Men kör på om du orkar:)

    Ja jag kommer ringa bm i morgon. Och böna och be.


    Det är snabba ryck här borta! ;) Slemproppen är dock i full gång att släppa nu och jag har både mensvärk och förvärkar som gör lite ont. Så hoppas verkligen att det inte hinner bli någon igångsättning!

    Du får uppdatera när du ringt! Håller tummarna för att du får en tidigare tid! :)
  • mkess
    Milou3 skrev 2018-08-07 10:36:38 följande:

    Åh vad avundsjuk jag är!!

    Nä de hade ingen tidigare tid. Får gott vänta till fredag så får vi diskutera det då sa de i dag. Vad är det att diskutera liksom :(

    Eller ska man ringa någon annan?


    Precis, en hinnsvepning tar liksom en minut, tar längre tid att ens diskutera det. Kanske någon privat bm eller välvillig gynekolog du kan ringa?
  • mkess
    Sommar93 skrev 2018-08-07 10:58:47 följande:

    Hallå tjejer! Jag blir igångsatt nu pga stor bebis. Trodde bara vi skulle på viktuppskattning men eftersom han redan beräknas väga ca 4,4 kg så skickades vi direkt till förlosssningen. Oerhört besviken att inte få uppleva en naturlig förlossning den här gången heller men efter gynundersökning så trodde inte läkarna att det skulle dra igång naturligt inom de närmsta dagarna och dom vill ha ut han snarast för att inte riskera att bebis närmar sig 5 kg.


    Förstår att du är besviken! Men hoppas du får en jättebra förlossning ändå. Och snart är er bebis här! Galet! :O
Svar på tråden BF -10, följas åt till nedkomst?