• legomum

    3 månaders bebis krystar på nätterna

    Jag lade mina killar som hade problem i början på skötbordet, sedan tog jag benen och "vek" upp dem i grodställning och "tryckte" försiktigt. Det brukade hjälpa. Andra gånger fick jag hjälpa till med termometern YTTERST FÖRSIKTIGT för att få igång bajsandet.

    Innan magen kom gång så var de bajsnödiga mest hela tiden, sedan när det kom igång var det bara ett tillfälle/dygn.

  • legomum
    Cilla84 skrev 2018-08-08 09:04:13 följande:

    Vet iof att det finns olika mjölkfria ersättningar, så ett annat tips är kanske att testa annan sort. Men det har jag ingen erfarenhet av då jag helammar.


    Du har helt rätt, det finns mpf ersättning och mpf ersättning för extra känsliga magar. Vet att pepticate har två sorter.
  • legomum
    Tovemy skrev 2018-08-08 09:51:22 följande:

    Är neocate bättre än pepticate?

    Pysventil använder jag men de funkar bara ibland, han bajsar och pruttar som sagt ganska bra själv men det är mycket gaser alltså....

    På dagarna mår han toppen, super glad och sover bra.

    Ja jag bor i Stockholm.


    Ja det är neocate jag menar, glömde namnet bara. Ni får försöka hitta ett sätt att rapa bebis bättre då det kan minska gaserna rejält.

    Vi bytte även till dr brown flaskor (från mam) och upplevde en rejäl skillnad på att få i sig luft.
Svar på tråden 3 månaders bebis krystar på nätterna