• Anonym (xa)

    Hur bli OK med hennes trekant?

    Så, träffade en tjej på fyllan. Vi hade en väldigt mysig natt + dag, jag har blivit intresserad av mer och hon också.


    Dock gör en sak mig tveksam, hon har haft en trekant med två killar.
    Jag skiter fullständigt i hur många en tjej haft sex med, och tycker inte hon gjort något fel i att ha haft en trekant. Lägger ingen direkt värdering i det.


    Trots detta vet jag att om jag får känslor för henne så kommer detta bli väldigt jobbigt - bilden av när två killar turas om att knulla henne samtidigt som hon suger av den andre.

    Kan man släppa detta? Isf hur och med vilka tankar? 
    Om inte, så måste jag ju tyvärr skippa att ta det vidare med henne. Vilket vore väldigt synd, då det var väldigt längesen jag fann någon intressant

  • Svar på tråden Hur bli OK med hennes trekant?
  • ManiLund
    Anonym (Anonym) skrev 2018-08-14 09:49:02 följande:
    Frågan är väl om det är något bra.? Det skall ju passa in i ens eget liv och egna tankar om moral också.
    Personligen skulle jag inte vilja ha dom bilderna i huvudet om min partner.
    Menar du att TS har moraliska invändningar?
  • Anonym (Anonym)
    ManiLund skrev 2018-08-14 14:44:55 följande:
    Menar du att TS har moraliska invändningar?
    Vad skulle det annars vara som gör att han tvekar?
  • Cunnilingus18
    Anonym (xa) skrev 2018-08-14 10:29:05 följande:

    Aldrig haft en trekant och inte intresserad av att ha det.

    Två killar känns värre för att man kan verkligen se framför sig två killar som bara turas om att knulla henne, känns mer brutalt bara och som att tjejen verkligen blir utnyttjad (även om det är med hennes vilja så känns det så, konstigt nog).

     


    Förstår hur du tänker, men det skulle ju ändå isåfall vara lika förkastligt om hon blev knullad av ett annat par. Beror väl snarare på att du är kille och inte tänder på killar?
  • Anonym (Karl)

    Ha ha...
    Själv skulle jag se det mer som en möjlighet än ett problem...GladSkål
    Därför förstår jag inte riktigt TS problem...

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Karl) skrev 2018-08-14 15:24:44 följande:

    Ha ha...
    Själv skulle jag se det mer som en möjlighet än ett problem...GladSkål
    Därför förstår jag inte riktigt TS problem...


    Ni som skriver här..Är ni swingers hela bunten?
    Om er flickvän/pojkvän hade haft en eller flera trekanter, vad, tillför det ert förhållande?
  • Bjoer
    Anonym (Anonym) skrev 2018-08-14 15:16:41 följande:
    Vad skulle det annars vara som gör att han tvekar?
    En känsla bara? Jag har inga moraliska invändingar mot att folk äter svamp, men jag vill inte äta det själv och jag vill inte hångla med någon som precis ätit en kantarellsoppa.
  • Anonym (Anonym)
    Bjoer skrev 2018-08-14 15:48:54 följande:
    En känsla bara? Jag har inga moraliska invändingar mot att folk äter svamp, men jag vill inte äta det själv och jag vill inte hångla med någon som precis ätit en kantarellsoppa.
    Inte ens om det gått några dagar/veckor/år sedan hon åt svampsoppan...vad nu det har med saken att göra.
    Fjäril Vingad skrev 2018-08-14 15:58:36 följande:

    Vad har du med hennes tidigare sexliv att göra?


    Jag tycker det är relevant. Många gånger har historian format vem man är, och det gäller inte bara i detta ärendet.
  • Fjäril Vingad

    Och ibland är det förflutna just ens förflutna och behöver inte betyda ett skit.

    Så fascinerande med folk som frågar efter sin partners tidigare sexliv och sen inte klarar av svaret. Kanske dags att jobba på den egna självkänslan?

  • Anonym (qwerty)

    Tänk istället att nu är det en grej hon har testat, så hon kanske inte kommer ha den drömmen mer när hon sen är tillsammans med dig.

    Det är ju jättemånga som fantiserar om detta i sina förhållanden och du slipper det.

  • Anonym (Skild och gift)
    Anonym (xa) skrev 2018-08-14 10:10:39 följande:

    Om man själv är "lösaktig och slampig då"? Sen min sexuella debut har jag varit singel 1.5 år (och resterande tid varit trogen i förhållande) men under dessa 1.5 år har jag legat med över 40 stycken.


    Vore ganska dubbelmoral om den jag ska vara tillsammans med själv inte får ha samma typ av förflutna.


    Trots detta så är en trekant på något vis en jobbig bild att ha i huvudet. Med två tjejer hade jag inte brytt mig alls dock.


    Förstår ditt dilemma. Jag har också samma dubbelmoral. Var i ett långt tråkigt förhållande (10+ år). När det tog slut så träffade jag min drömtjej (min nya fru). Hon hade varit singel i ett år och hunnit med 10 män. Alltså haft öppet förhållande med dom alla.

    Haft stora problem med det men samtidigt har jag själv knullat ca 50 innan jag gifte mig första gången. (Så alltså i min ungdom.)  

    I alla fall, när det var som jobbigast för mig (min svarsjuka) så gjorde jag en lista i mitt huvud. Allt som var bra och allt som var dåligt. Insåg ganska snart att allt det "dåliga" hade hänt innan hon träffade mig. Men när jag blickade framåt så såg jag (och ser) en framtid med en ursnygg, super kåt kvinna. Alla dom hon knullade ville ha ett förhållande med henne men hon ville inte stadga sig. Inte fören hon träffade mig... Solig

    Förresten skulle jag bli mer sur om min fru haft trekant med en man och kvinna. För vad skulle du helst vilja ha? Sex med din tjej och en extra tjej eller kille?

    Nu fick ju dom killarna dela henne men tänk om det funnits en man som fick knulla henne OCH en extra tjej!? Och så säger du kanske att det vill du också prova och hon svarar att hon kommer aldrig dela dig. Hur skulle du känna då?  ;) 
  • Cunnilingus18
    Anonym (Skild och gift) skrev 2018-08-16 20:35:48 följande:

    Förstår ditt dilemma. Jag har också samma dubbelmoral. Var i ett långt tråkigt förhållande (10+ år). När det tog slut så träffade jag min drömtjej (min nya fru). Hon hade varit singel i ett år och hunnit med 10 män. Alltså haft öppet förhållande med dom alla.

    Haft stora problem med det men samtidigt har jag själv knullat ca 50 innan jag gifte mig första gången. (Så alltså i min ungdom.)  

    I alla fall, när det var som jobbigast för mig (min svarsjuka) så gjorde jag en lista i mitt huvud. Allt som var bra och allt som var dåligt. Insåg ganska snart att allt det "dåliga" hade hänt innan hon träffade mig. Men när jag blickade framåt så såg jag (och ser) en framtid med en ursnygg, super kåt kvinna. Alla dom hon knullade ville ha ett förhållande med henne men hon ville inte stadga sig. Inte fören hon träffade mig...

    Förresten skulle jag bli mer sur om min fru haft trekant med en man och kvinna. För vad skulle du helst vilja ha? Sex med din tjej och en extra tjej eller kille?

    Nu fick ju dom killarna dela henne men tänk om det funnits en man som fick knulla henne OCH en extra tjej!? Och så säger du kanske att det vill du också prova och hon svarar att hon kommer aldrig dela dig. Hur skulle du känna då?  ;) 


    Men herregud säger jag bara!! Kvinnan är fri precis som du. Hur kan du ens vara bekymrad över det? Speciellt när du själv har haft sex med de femdubbla :O

    Sedan vet du inte hur många hon har haft sex med innan hennes tidigare förhållande?

    Var glad istället att hon övade upp sin sexuella erfarenhet med de där 10 männen innan dig, får du en mer erfaren tjej att njuta tillsammans med :)
  • Anonym (Skild och gift)
    Cunnilingus18 skrev 2018-08-16 22:12:36 följande:
    Men herregud säger jag bara!! Kvinnan är fri precis som du. Hur kan du ens vara bekymrad över det? Speciellt när du själv har haft sex med de femdubbla :O

    Sedan vet du inte hur många hon har haft sex med innan hennes tidigare förhållande?

    Var glad istället att hon övade upp sin sexuella erfarenhet med de där 10 männen innan dig, får du en mer erfaren tjej att njuta tillsammans med :)
    Jo det vet jag och det var mindre än 10. Flört

    Givetvis fick hon göra som hon ville och jag sticker inte under stolen med att jag har dubbelmoral och är svarsjuk. Men andra ord så jag vet att jag har helt fel.

    I min fantasi så är ju drömkvinnan en erfaren oskuld. hahaha Drömmer
  • Cunnilingus18
    Anonym (Skild och gift) skrev 2018-08-16 22:35:43 följande:

    Jo det vet jag och det var mindre än 10.

    Givetvis fick hon göra som hon ville och jag sticker inte under stolen med att jag har dubbelmoral och är svarsjuk. Men andra ord så jag vet att jag har helt fel.

    I min fantasi så är ju drömkvinnan en erfaren oskuld. hahaha


    Jo det blir lite svårt om du vill ha båda kakorna på samma gång. Äsch oskulder är ju oftast inget speciellt, mycket bättre med mer erfarna partners.
  • Anonym (Beklagligt)
    Anonym (xa) skrev 2018-08-14 09:03:15 följande:

    Så, träffade en tjej på fyllan. Vi hade en väldigt mysig natt + dag, jag har blivit intresserad av mer och hon också.

    Dock gör en sak mig tveksam, hon har haft en trekant med två killar.

    Jag skiter fullständigt i hur många en tjej haft sex med, och tycker inte hon gjort något fel i att ha haft en trekant. Lägger ingen direkt värdering i det.

    Trots detta vet jag att om jag får känslor för henne så kommer detta bli väldigt jobbigt - bilden av när två killar turas om att knulla henne samtidigt som hon suger av den andre.

    Kan man släppa detta? Isf hur och med vilka tankar? 

    Om inte, så måste jag ju tyvärr skippa att ta det vidare med henne. Vilket vore väldigt synd, då det var väldigt längesen jag fann någon intressant


    Tycker bara det känns beklagligt. Lämnar liksom en dålig eftersmak att hennes tidigare sexliv väcker sådana känslor hos dig. Känns som att du inte fullt ut accepterar kvinnors sexuella frihet. Du förväntat dig att hon inte skulle ha gjort sådana utsvävningar utan varit en dygdig flicka. Tycker du borde jobba med dina värderingar och dig själv.
  • Anonym (N)
    Anonym (xa) skrev 2018-08-14 09:03:15 följande:

    Så, träffade en tjej på fyllan. Vi hade en väldigt mysig natt + dag, jag har blivit intresserad av mer och hon också.

    Dock gör en sak mig tveksam, hon har haft en trekant med två killar.

    Jag skiter fullständigt i hur många en tjej haft sex med, och tycker inte hon gjort något fel i att ha haft en trekant. Lägger ingen direkt värdering i det.

    Trots detta vet jag att om jag får känslor för henne så kommer detta bli väldigt jobbigt - bilden av när två killar turas om att knulla henne samtidigt som hon suger av den andre.

    Kan man släppa detta? Isf hur och med vilka tankar? 

    Om inte, så måste jag ju tyvärr skippa att ta det vidare med henne. Vilket vore väldigt synd, då det var väldigt längesen jag fann någon intressant


    Det är väldigt vanligt nuförtiden att ha haft det tror jag. Jag har haft det när jag var yngre men gillade inte det så skulle inte ha det igen och skulle kanske inte berätta det om jag träffar någon ny kille.

    Mitt senaste ex (yngsta barnets pappa) ville att jag skulle ha det med honom och en annan kille för han tände på det (men det här var efter vi hade gjort slut och bara var ?kk? eller vad man ska kalla det) men jag sa nej.

    Tycker som sagt inte om det men en del tjejer gör det och tycker inte det är något fel med det.

    Tror helt enkelt att du får försöka låta bli att tänka på det. Man tycker ju knappast att det är trevligt att verkligen tänka på att den man är tillsammans med har sex med bara en person heller.
  • Robert 832

    Det finns många tankeknep att vrida och vända på resonemanget men var och en av dom är ett sätt att lura sig själv. Du kan inte ändra på historia och hennes historia stör dig. Alltså kan du antingen bara ändra hur du tänker om det eller så får du avstå om du inte kan.

Svar på tråden Hur bli OK med hennes trekant?