• Richi3

    Besvikna föräldrar tillåter inte min nya pojkvän

    ..Att dina föräldrar inte tolererar ditt val och värderingar, hmm. Konstigt så vid första spontana tanken. Känner ej dina föräldrar så det är en svår fråga, men visst dom kommer nog att ändra sig, ge det tid? -Jag som egen förälder jag är, så skulle jag klart ha lite invändningar om vilka mina barn plockar hem, om t.ex. Hur personen ser ut, menar då, piercingar och tatueringar precis överallt, ev. kriminellt förflutet, Arbetslöshet om så finns.. syftar då på taskigt med ekonomi om de direkt pratar om att köpa hus, varningssignal osv. Kanske personen har hårfärg i alla möjliga jävla färger. (inte snyggt) "Men! Om jag såg mina barn vara lyckliga över valet de gjort så skulle jag med tiden bara kort o gott få acceptera saker och ting som det är i välden. De här tankarna beror nog inte på annat än att man är beskyddande mot sina barn men samtidigt vill man inte göra dom till mesar.

  • Richi3
    Anonym (Ledsen tjej) skrev 2018-08-14 12:50:11 följande:
    De hotar nu med att slänga ut mig, och som 19 år utan fast inkomst vet jag inte vadå jag ska göra. Min pappa var så arg idag att han slängde alla mina grejer på golvet och sa att jag kan ta mina grejer och flytta om jag ingen lyssnar på de. Jag mår just nu riktigt dåligt och vet inte vad jag ska ta mig till..
    Verkligen tråkigt för din skull.. Hoppas allt löser sig för dig, du är ung och har hela livet framför dig och det är så här du blir bemött från din Pappas sida i synnerhet verkar det som.. Igen tråkigt. Fan, synd att höra sånt här. Blir på fullaste allvar arg. / ??? Blomma till dig.
Svar på tråden Besvikna föräldrar tillåter inte min nya pojkvän