• Nursie

    Snälla hjälp? Är jag gravid eller inte??????

    Hej!

    Jag och min sambo har sedan mer än månad sen försökt bli med barn.

    Min förra mens kom någonstans mellan 12-14/7

    (Tyvärr försvann min app där jag registrerat, och har så dåligt minne) 18-19/7 vet jag med säkerhet att jag ej hade mens.

    Jag har räknat ut att min mens är ca. 1 vecka sen. Istället har jag fått bruna äckliga flytningar som kommer i olika intensiteter, men inte rikligt. Ibland gäggigt. Idag kom några droppar blod.

    Har tagit flera grav test som visat neg. Men idag visade ett positivt.

    Testade i samma urin

    Första stickan (graviditskollen): neg

    Apotekets gravtest: starkt positivt!!!

    Clearblue: negativt

    Spricker av förvirring!! HJÄLP!

  • Svar på tråden Snälla hjälp? Är jag gravid eller inte??????
  • Nursie
    Tiffany skrev 2018-08-22 00:50:50 följande:

    vad kul! jag är 31 och killen 41 :O lite sena ute haha känner hur stressen finns där .. men vi har också känt oss redo ett tag nu så det är på tiden :) 

    på dina test där kan du se någon tendens till ett spöksträck på dem soms er neg ut? mitt spöksträck är såå ljust fortfarande 


    Nej inga spöksträck :(! Då hade jag garanterat kännt mig mer säker. Ush... Hemskt att ha två helt olika svar... Man får hålla tummarna :) 31 år, du är fortfarande ung ;) min äldre syster fick sin första vid 31 och är påväg med sin andra nu vid 32.. Om det är någon tröst !! :D
  • Nursie
    Tiffany skrev 2018-08-22 00:53:20 följande:

    ok ja jag har också hört det och flera har sagt samma till mig men det är så märkligt att ditt test (ett av dem) visat positivt. vore ju konstigt om de kunde visa de, om det inte stämmer måste de ha blivit nå fel då 

    är din mens sen? 


    Ja minst en vecka sen, har konstiga, bruna flytningar. Läste att det ofta kan hända när det befruktade ägget fäster i livmodern. Men man blir inte klok på att läsa, alla säger olika versioner.
  • JLES

    Oj, vad konstigt att sträcken visar så olika.. Är det testet i mitten som är starkt ett tidigt test?

  • Nursie
    JLES skrev 2018-08-22 00:58:59 följande:

    Oj, vad konstigt att sträcken visar så olika.. Är det testet i mitten som är starkt ett tidigt test?


    Alla 3 tagna idag!! :(

    Ska testa igen imorgon med samma märke
  • Tiffany

    tack det känns bättre hehe :) 
    jag undviker att googla. är så nervös endå för allt så google skulle nog noja sönder mig hahahah

  • Nursie
    Tiffany skrev 2018-08-22 01:01:48 följande:

    tack det känns bättre hehe :) 

    jag undviker att googla. är så nervös endå för allt så google skulle nog noja sönder mig hahahah


    Helt sant! Ska med sluta.. Så man inte får för sig fel saker i onödan.
  • Tiffany

    Jag har köpt ett clearblue test som ska visa antal veckor .

  • Anonym (Ojdå)

    Det ser ut som du råkat köpa apotekets ägglossningstest :/ dom har lila hylsor och gravtesten har blå, ser lila ut bredvid clearblue i min tel iaf. Hoppas jag har fel och att du är gravid! :)

  • Anonym (Ojdå)


    Här är mitt gravtest från apoteket som jag köpte i maj. Men kan hända att dom bytt färg också. Håller tummarna.
  • Nursie
    Anonym (Ojdå) skrev 2018-08-22 01:21:08 följande:

    Det ser ut som du råkat köpa apotekets ägglossningstest :/ dom har lila hylsor och gravtesten har blå, ser lila ut bredvid clearblue i min tel iaf. Hoppas jag har fel och att du är gravid! :)


    Du har helt rätt! :(

    Tack så himla mkt, då vet jag IAF. Konstigt att jag har ägglossning idag ?? Fattar ingenting med min menscykel :( har blöd/bruna flytningar, men blivit rödare. Fattar ingenting
  • Jagerika
    Nursie skrev 2018-08-22 00:44:19 följande:

    Här är en bild!!!! :(


    Mitt tips är att köpa ett digitalt gravtest! Sen tycker jag du borde ringa mödravården och berätta att du får både positiva och negativa test, då borde dom kunna kolla dig om du är gravid eller inte! Lycka till :)
  • Jagerika
    Nursie skrev 2018-08-22 01:42:06 följande:

    Du har helt rätt! :(

    Tack så himla mkt, då vet jag IAF. Konstigt att jag har ägglossning idag ?? Fattar ingenting med min menscykel :( har blöd/bruna flytningar, men blivit rödare. Fattar ingenting


    Såg nu att du hade råkat köpa fel! Hoppas du får plus snart iallafall! :)
  • Anonym (K)
    Nursie skrev 2018-08-22 01:42:06 följande:

    Du har helt rätt! :(

    Tack så himla mkt, då vet jag IAF. Konstigt att jag har ägglossning idag ?? Fattar ingenting med min menscykel :( har blöd/bruna flytningar, men blivit rödare. Fattar ingenting


    Fast det där äl-testet är inte positivt. Teststrecket (det närmast lila hylsan) ska vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket.
  • grönaärtan

    jag råkade också testa med ägglossningstest då jag hade slut på grav. hemma.. men då testade jag runt ÄL och visste när den var, sedan blev den negativ och hade bara 1 streck och en vecka efter började två komma igen - dem  blir positiva när man är gravid

    Min grav test visade neg på fredag men ÄL svaga 2, på måndag var både grav och ÄL positiva, så prova kanske igen om några dagar om inte mensen kommer igång ordentligt... 

  • Erla

    Att äl-testen är positivt kan ha flera orsaker :) antingen har du äl, är gravid eller nära mens. Samtliga tre orsaker kan ge positiva äl-test.

    Lycka till och hoppas ni blir gravida snart :) tänk bara på att det kan ta tid.

  • BossHoss
    Nursie skrev 2018-08-21 23:53:24 följande:

    Hej!

    Jag och min sambo har sedan mer än månad sen försökt bli med barn.

    Min förra mens kom någonstans mellan 12-14/7

    (Tyvärr försvann min app där jag registrerat, och har så dåligt minne) 18-19/7 vet jag med säkerhet att jag ej hade mens.

    Jag har räknat ut att min mens är ca. 1 vecka sen. Istället har jag fått bruna äckliga flytningar som kommer i olika intensiteter, men inte rikligt. Ibland gäggigt. Idag kom några droppar blod.

    Har tagit flera grav test som visat neg. Men idag visade ett positivt.

    Testade i samma urin

    Första stickan (graviditskollen): neg

    Apotekets gravtest: starkt positivt!!!

    Clearblue: negativt

    Spricker av förvirring!! HJÄLP!


    Frugan gick och dubbelkolla hos vårdcentralen för att va säker..
Svar på tråden Snälla hjälp? Är jag gravid eller inte??????