• fredsduvan

    Skriver du sms med tummarna eller pekfingrarna?

    Nyfiken hur det ser ut tycker mig märka att alla yngre använder tummarna el har jag fel


    ALL KÄRLEK
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skriver du sms med tummarna eller pekfingrarna?
  • Aniiee

    Det beror på omständigheterna.


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • sextiotalist

    Pekfingret, då behöver man bara en hand ;).
    Försökt med tummarna, men då måste man hålla telefonen med båda händerna och dessutom prickar man fel på hälften av bokstäverna

  • Furti
    sextiotalist skrev 2018-08-22 14:12:10 följande:

    Pekfingret, då behöver man bara en hand ;).
    Försökt med tummarna, men då måste man hålla telefonen med båda händerna och dessutom prickar man fel på hälften av bokstäverna


    Hur lyckas du hålla telefonen i en hand och sedan använda den handes pekfinger för att skriva?

    Jag gör tvärtom, använder pekfingret då jag har båda händerna tillgängliga, tummen då jag måste skriva med samma hand som jag håller telefonen med.
  • sextiotalist
    Furti skrev 2018-08-22 14:30:11 följande:
    Hur lyckas du hålla telefonen i en hand och sedan använda den handes pekfinger för att skriva?

    Jag gör tvärtom, använder pekfingret då jag har båda händerna tillgängliga, tummen då jag måste skriva med samma hand som jag håller telefonen med.
    Jag utvecklade tekniken när jag hade brutit handen ;).
    Tja, jag fixar det uppenbarligen. Håller telefonen mellan tummen och långfingret
  • Meebo

    31 och använder pekfingrarna då mina tummar är för stora för att använda på de supersmå knapparna och då har jag ändå en stor mobil för mina händer.

  • Mrs Green

    Höger tumme (är 49 år), men jag märker att jag kan få ont i tummen när jag använt telefonen mycket Skrattande så det är inte omöjligt att jag gått över till pekfingret innan jag blir 60... 

Svar på tråden Skriver du sms med tummarna eller pekfingrarna?