• Alfaking

    Är jag pengakåt?

    Det ända jag tänker på vad jag ska göra för att tjäna stora pengar. Googlar , letar möjligheter. Jag tänker på pengar i stort sett heltiden. Drömmer om rikedom. har alla egenskaper som en entreprenör ska ha. Hur ska jag bli rik snabbt som fan. Kan inte slappna av förens jag har några miljoner på kontot. Jag tänker på pengar heltiden. Jag bettar, driver företag, investerar i fastigheter, investerar i aktier och vill mer och mer och mer. Blir aldrig nöjd, Ser fortfarande besviken ut trots att jag tjänade bra förut. Men just nu går det inte bra. Vill ha över kanske 200 000kr rent i månaden för att jag ska slappna av. 

    Vad ska jag göra?
    vad ska jag investera?
    hur ska jag göra?
    Ge mig alla tips, varför är jag såhär? 

  • Svar på tråden Är jag pengakåt?
  • Alfaking
    Emerencia skrev 2018-08-26 12:54:20 följande:

    Finns det något mer än materiella saker du bryr dig om?


    En snygg tjej som jag älskar och som jag har sex med minst 5 gånger i veckan och en bra familj. inget annat. Jo att träna mina biceps och skaffa bättre kropp i gymmet.
  • Emerencia
    Alfaking skrev 2018-08-26 12:58:54 följande:

    En snygg tjej som jag älskar och som jag har sex med minst 5 gånger i veckan och en bra familj. inget annat. Jo att träna mina biceps och skaffa bättre kropp i gymmet.


    Ok, men vad ska du göra med alla pengar?
  • Alfaking
    Emerencia skrev 2018-08-26 13:00:22 följande:
    Ok, men vad ska du göra med alla pengar?
    jag vet inte, investera och köpa bra hus, bil, resa och njuta av livet.
  • Emerencia
    Alfaking skrev 2018-08-26 13:05:32 följande:

    jag vet inte, investera och köpa bra hus, bil, resa och njuta av livet.


    Köpa hus, bil, resa och njuta av livet kan folk göra med 20.000 i månaden, vad ska du med 200.000?
  • Alfaking

    Villa ha ett lyxhus, 5 stjärniga hotell osv. aldrig att de kan gå med 20 000kr i månaden. inge Volvo v70 utan en Ferrari , range rover, kunna resa helatiden, dyra hotell osv

  • Alfaking
    Emerencia skrev 2018-08-26 13:09:37 följande:
    Köpa hus, bil, resa och njuta av livet kan folk göra med 20.000 i månaden, vad ska du med 200.000?
    Villa ha ett lyxhus, 5 stjärniga hotell osv. aldrig att de kan gå med 20 000kr i månaden. inge Volvo v70 utan en Ferrari , range rover, kunna resa helatiden, dyra hotell osv
  • Emerencia
    Alfaking skrev 2018-08-26 13:11:06 följande:

    Villa ha ett lyxhus, 5 stjärniga hotell osv. aldrig att de kan gå med 20 000kr i månaden. inge Volvo v70 utan en Ferrari , range rover, kunna resa helatiden, dyra hotell osv


    Mitt svar är då, ja, du är pengakåt och materiell. Avtändande i mitt tycke, men det finns brudar som kan köpas.
  • Alfaking

    Vad ska jag göra det ända som dyker upp i mitt huvud är pengar. 


    Emerencia skrev 2018-08-26 13:18:46 följande:
    Mitt svar är då, ja, du är pengakåt och materiell. Avtändande i mitt tycke, men det finns brudar som kan köpas.
  • Emerencia
    Alfaking skrev 2018-08-26 13:37:29 följande:

    Vad ska jag göra det ända som dyker upp i mitt huvud är pengar. 


    Det här är vad jag tycker om livet. Om man jagar det materiella missar man andra delar som livet, pengar och saker tar du inte med i graven. Resor däremot är väl den delen jag anser att lite extrapengar är bra. Men att sitta på ett 5 stjärnigt hotell hela resan är ju helt bortkastat. Hotellet ska du bara sova på, resten av tiden används att träffa folket i landet, besöka fantastiska platser osv. Men man behöver inte 200.000 i månaden, som jag sa tidigare, 20.000 räcker långt för dessa upplevelse.

    Bil, jättebra att ta sig från punkt A till B, det är de den är till för. Räcker men något som iaf rullar.

    Boendet, ja asså här behövs ju faktiskt lite pengar, men som jag sa, 20.000 räcker långt.

    Tycker att själva personen försvinner bland alla saker som glänser över. En dyr bil, då ser man bilen, det samma med massa lyxsaker. Man ser saker, iaf jag gör det och undrar vad personen kompenserar för.

    Har inte vuxit upp i ett så kallat fattigt hem, men inte heller där det är pengar över. Fick tidigt lära mig pengarnas värde, lärde mig att pengar är nödvändigt för att kunna bo och få mat. Men mer behövs det inte till resten av livet, för mig iaf går ut på att fylla dagarna med det jag älskar.

    Mitt liv är hästar, familj och vänner det viktiga. Visst, häst kostar, men jag lägger inte mer än nödvändigt. Tillbehör köps på ullared, ekonomisk uppstallning osv.

    Jag tycker inte det är värt att jobba extra eller mer och dra av min dyrbara tid med vänner, familj och hästar för jag ska ha ett dyrare täckte till hästen, flasha med dyra ridstövlar, snygg bil. Dom sakerna tar jag inte med mig när jag dör. Många döende ångrar att dom jobbade hårt och inte la undan tid för barn, familj, vänner osv. Jag vill känna att jag använde min tid rätt, inte jobba och slava för någon annan eller för pengar när jag kunde ta en mysig ridtur med min bästa vän till havet.

    Detta blev långt, men den synen har jag på livet och tycker inte person som jobbar mycket, är borta från familjen mer än nödvändigt är duktiga. Snarare egoistiska. Sedan köper dom barnens kärlek med dyra saker för att kompensera att dom är borta mycket.
  • Alfaking

    jag ser livet som en tävling jag vill ha dem bästa sakerna och jag är beredd att gå över lik för att uppnå det. Jag vill ha dyraste allt. bästa sakerna. Samtidigt kunna ha tid för min familj. är beredd att offra 16 timmar om dagen för mitt liv om jag vet att jag blir rik inom 5 år. vill resa när jag vill , köpa det jag vill och ha det tryggt.

  • Alfaking

    jag ser livet som en tävling jag vill ha dem bästa sakerna och jag är beredd att gå över lik för att uppnå det. Jag vill ha dyraste allt. bästa sakerna. Samtidigt kunna ha tid för min familj. är beredd att offra 16 timmar om dagen för mitt liv om jag vet att jag blir rik inom 5 år. vill resa när jag vill , köpa det jag vill och ha det tryggt.

    Jag har aldrig haft en bra familj, bra vänner därför vill jag ha så mycket pengar att njuta. Alla min familj i utomlands är idioter och hjärntvättade av islam, farsan tänker bara på pengar och resten av släkten skiter i. alla tänker på sig själva. 


    Emerencia skrev 2018-08-26 14:16:46 följande:
    Det här är vad jag tycker om livet. Om man jagar det materiella missar man andra delar som livet, pengar och saker tar du inte med i graven. Resor däremot är väl den delen jag anser att lite extrapengar är bra. Men att sitta på ett 5 stjärnigt hotell hela resan är ju helt bortkastat. Hotellet ska du bara sova på, resten av tiden används att träffa folket i landet, besöka fantastiska platser osv. Men man behöver inte 200.000 i månaden, som jag sa tidigare, 20.000 räcker långt för dessa upplevelse.

    Bil, jättebra att ta sig från punkt A till B, det är de den är till för. Räcker men något som iaf rullar.

    Boendet, ja asså här behövs ju faktiskt lite pengar, men som jag sa, 20.000 räcker långt.

    Tycker att själva personen försvinner bland alla saker som glänser över. En dyr bil, då ser man bilen, det samma med massa lyxsaker. Man ser saker, iaf jag gör det och undrar vad personen kompenserar för.

    Har inte vuxit upp i ett så kallat fattigt hem, men inte heller där det är pengar över. Fick tidigt lära mig pengarnas värde, lärde mig att pengar är nödvändigt för att kunna bo och få mat. Men mer behövs det inte till resten av livet, för mig iaf går ut på att fylla dagarna med det jag älskar.

    Mitt liv är hästar, familj och vänner det viktiga. Visst, häst kostar, men jag lägger inte mer än nödvändigt. Tillbehör köps på ullared, ekonomisk uppstallning osv.

    Jag tycker inte det är värt att jobba extra eller mer och dra av min dyrbara tid med vänner, familj och hästar för jag ska ha ett dyrare täckte till hästen, flasha med dyra ridstövlar, snygg bil. Dom sakerna tar jag inte med mig när jag dör. Många döende ångrar att dom jobbade hårt och inte la undan tid för barn, familj, vänner osv. Jag vill känna att jag använde min tid rätt, inte jobba och slava för någon annan eller för pengar när jag kunde ta en mysig ridtur med min bästa vän till havet.

    Detta blev långt, men den synen har jag på livet och tycker inte person som jobbar mycket, är borta från familjen mer än nödvändigt är duktiga. Snarare egoistiska. Sedan köper dom barnens kärlek med dyra saker för att kompensera att dom är borta mycket.jag ser livet som en tävling jag vill ha dem bästa sakerna och jag är beredd att gå över lik för att uppnå det. Jag vill ha dyraste allt. bästa sakerna. Samtidigt kunna ha tid för min familj. är beredd att offra 16 timmar om dagen för mitt liv om jag vet att jag blir rik inom 5 år. vill resa när jag vill , köpa det jag vill och ha det tryggt.

  • Isis

    När man har dålig självkänsla kan man vilja försöka kompensera med materiella ägodelar.

  • Alfaking
    Isis skrev 2018-08-26 14:29:48 följande:

    När man har dålig självkänsla kan man vilja försöka kompensera med materiella ägodelar.


    Tvärtom har skitbra självkänsla
  • Emerencia
    Alfaking skrev 2018-08-26 14:25:03 följande:

    jag ser livet som en tävling jag vill ha dem bästa sakerna och jag är beredd att gå över lik för att uppnå det. Jag vill ha dyraste allt. bästa sakerna. Samtidigt kunna ha tid för min familj. är beredd att offra 16 timmar om dagen för mitt liv om jag vet att jag blir rik inom 5 år. vill resa när jag vill , köpa det jag vill och ha det tryggt.

    Jag har aldrig haft en bra familj, bra vänner därför vill jag ha så mycket pengar att njuta. Alla min familj i utomlands är idioter och hjärntvättade av islam, farsan tänker bara på pengar och resten av släkten skiter i. alla tänker på sig själva. 


    Ja, du tycker om saker. Så är det bara. Jag anser inte livet är en tävligt, det är en fantastisk resa med kärlek, sorg, hat, lycka, ömhet, glädje, förtvivlan. Att utvecklas som person, hjälpa andra som har svårt när man själv har det bättre.

    Som liten hatade jag Joakim von Anka. Egosvin som roffade åt sig allt, kunde ta pengar av fattiga bara hans valv växte mikroskopiskt. Kunde gå förbi sjuka på gatan och lätt kunde äta sin lunch genom gratisprover från butiker som knappt gick runt.

    Tråkigt att du växte upp i en matiell värld, livet har så mycket mer att ge. Mina föräldrar var hellre hemma mig mig och min bror än att jobba. Så dom jobbade minimalt för att maximalt vara med oss när vi växte upp. Nu jobbar mamma och pappa mer när vi inte bor hemma för pensionen.
  • Isis
    Alfaking skrev 2018-08-26 14:33:30 följande:

    Tvärtom har skitbra självkänsla


    Hmm.. är inte helt säkert. Ett lite förstorat självförtroende är ofta instabilt och behöver ständigt bekräftas för att inte krasha. Det är inte samma som en mer lågmäld men trygg självkänsla som inte är beroende av att boostas konstant.

    Ingen kritik mot dig. Men om du funderar själv över varför du är så inriktad på pengar så kanske du kan få ett svar om du betraktar dig själv öppet och ärligt.
  • beccagranen

    Det finns vissa människor som har en hunger som vanligt folk inte förstår sig på. Det handlar inte om dålig självkänsla, utan om hunger. Precis som min bror som jobbar som börsmäklare, han starta som tonåring med små företag och tjäna snart ihop sin första miljon, och ville ha mer.   Han valde att skaffa ett yrke efter hungern, han tjäna lätt 300 000kr i månaden och bonusar på 1-1,5mkr varje år. Sen fick han familjelivet och skulle dra sig tillbaka, han mådde så dåligt att han inte fick utlopp för sin hunger på bra affärer, han säljteknik etc. Så han börja igen. Ändå har han inget till synes flashigt mer än takvåningen, inget behov av att ha prylar utan tittar hellre på kontot.

    Jag var inte lika hungrig men fick mersmak efter några bostadsförsäljningar. Hade tjänat ihop min första miljon vid 21 år, och gjorde detta till mitt yrke. Studera till fastighetsmäklare, projektledare och  inredningsdesigner. Att köpa ett ruckel och få sätta igång och riva och bygga upp allt på nytt, sedan sälja med bra förtjänst. Vid 28 år byggde vi nytt hus utan belåning. Jag har inget behov av att köpa skrytting och massa prylar jag vill bara tjäna pengar.

  • Anonemo
    Alfaking skrev 2018-08-26 12:47:36 följande:

    Det ända jag tänker på vad jag ska göra för att tjäna stora pengar. Googlar , letar möjligheter. Jag tänker på pengar i stort sett heltiden. Drömmer om rikedom. har alla egenskaper som en entreprenör ska ha. Hur ska jag bli rik snabbt som fan. Kan inte slappna av förens jag har några miljoner på kontot. Jag tänker på pengar heltiden. Jag bettar, driver företag, investerar i fastigheter, investerar i aktier och vill mer och mer och mer. Blir aldrig nöjd, Ser fortfarande besviken ut trots att jag tjänade bra förut. Men just nu går det inte bra. Vill ha över kanske 200 000kr rent i månaden för att jag ska slappna av. 

    Vad ska jag göra?
    vad ska jag investera?
    hur ska jag göra?
    Ge mig alla tips, varför är jag såhär? 


    Om du nu vill få mer pengar så ska du ju inte satsa på 10 olika saker du inte kan. 
    Fokusera på ett område och bemästra det. Störst avkastning får du på derivat och optionshandel. Lär dig riskhantering och utnyttja hävstängerna i produkterna.
    Där har du "lätta" och grova pengar. 

    Sluta med betting (derivat och option är betting men på dina villkor) , företagande och fastigheter. Risk/rewarden i dom områdena är förhållandevis låga. Om du nu inte har ett mycket framgångsrikt företag..

    OBS!
    Om du slänger dig in i derivathandel eller handel med hävstänger så kan du alltid förlora mer än du investerat. 

    För att driva ut eventuellt troll, vad heter företaget/företagen du driver? 
Svar på tråden Är jag pengakåt?