• Anonym (NORA)

    VARFÖR NI MÄN LÄGGER HELA SKULDEN PÅ KVINNAN?

    alltså jag förstår inte varför alla män lägger skulden på oss kvinnor ifall vi blir gravida? Min syster har precis blivit gravid och hennes kille är ett kräk och skyller på henne. Hur kan det ens vara hennes fel? Jag är så arg och skriver här för att jag inte vet hur jag ska hjälpa henne. Hon har blivit helt hjärntvättad av honom. Män bara förstör o förstör o förstör

  • Svar på tråden VARFÖR NI MÄN LÄGGER HELA SKULDEN PÅ KVINNAN?
  • Anonym (Ada)
    Anonym (mmm) skrev 2018-09-11 21:43:41 följande:
    Haha, ok, om män vill jobba med att gräva ner kablar så be my guest, men det finns mängder av kvinnor som arbetat med de där sakerna, design, datorer och internet. Faktum är att utan Ada Lovelace hade datorn inte ens funnit (Googla på henne, du). 
    Det funkar inte så. En tanke/idé kan tänkas av flera olika personer.
    Alltså hade datorer med största sannorlikhet funnits även om Ada inte funnits.
  • Anonym (Källa)
    Anonym (NORA) skrev 2018-09-11 12:51:12 följande:

    alltså jag förstår inte varför alla män lägger skulden på oss kvinnor ifall vi blir gravida? Min syster har precis blivit gravid och hennes kille är ett kräk och skyller på henne. Hur kan det ens vara hennes fel? Jag är så arg och skriver här för att jag inte vet hur jag ska hjälpa henne. Hon har blivit helt hjärntvättad av honom. Män bara förstör o förstör o förstör


    Har du någon källa på att de flesta män skuldbelägger kvinnor som gör abort?
  • Anonym (Pi)
    Anonym (men...) skrev 2018-09-11 13:04:34 följande:

    Hur kommer det sig att hon blev gravid? Ingen av dom skyddade sig! Det är lika mycket din syrras fel som hans. BÅDA har skyldighet att skydda sig, inte bara han. Och om tjejen vet att ingen av dom är skyddad, varför ligger hon med honom då? Det är bådas fel.


    1. Hur vet du att de inte skyddade sig?

    2. Har någon påstått att det inte är bådas fel?
  • Anonym (Källa)
    Anonym (-) skrev 2018-09-11 13:14:12 följande:

    Är så tröttsamt med män som ska rida på andra mäns framgångar, du har lika lite bidragit som dom kvinnor du gnäller på

    men fortsätt att näthata istället för det är ju något framför allt män är bra på, eller nej småpojkar


    Varför dessa könsgeneraliseringar?
  • Anonym (Källa)
    Anonym (Pc) skrev 2018-09-11 14:48:26 följande:

    För att det är kvinnan som har livmodern.

    Tycker du män ska ha något att säga till om hurvida kvinnor gör abort t ex?

    Nej? Inga rättigheter = Inga skylidgheter heller.


    Menar du att det är bättre att födas till kvinna baserat på att man har möjligheten att föda (eller välja bort) barn?
  • Trent
    Stampidus skrev 2018-09-11 12:54:50 följande:

    Män bara förstör och förstör ändå sitter du i ett varmt hem skapad och designat av män, använder en dator skapad och designad av män, ett internet skapat och designat av män som färdas via kablar nergrävda i jorden av enbart män. Det verkar vara något fel på ditt huvud.


    Det verkar vara något fel på stället där du hämtar information.
  • Anonym (Sia)
    Stampidus skrev 2018-09-11 12:54:50 följande:

    Män bara förstör och förstör ändå sitter du i ett varmt hem skapad och designat av män, använder en dator skapad och designad av män, ett internet skapat och designat av män som färdas via kablar nergrävda i jorden av enbart män. Det verkar vara något fel på ditt huvud.


    Rättelse, mannen byggde själva datamaskinen men det var kvinnor som programmerade dem. Hört talas om Ada Byron? Bara för att kvinnor inte fått stå i rampljuset innebär inte det att kvinnor inte har uppfunnit.

    fof.se/tidning/2015/4/artikel/kvinnorna-bakom-datorernas-genombrott

    Så nästa gång du står vid din grill och dricker din kalla öl känn tacksamhet, för det var kvinnor från början som ligger bakom uppkomsten av den.
  • Anonym (Sia)
    Anonym (Pc) skrev 2018-09-11 14:48:26 följande:

    För att det är kvinnan som har livmodern.

    Tycker du män ska ha något att säga till om hurvida kvinnor gör abort t ex?

    Nej? Inga rättigheter = Inga skylidgheter heller.


    Fast det är ju han som är den fertile. Hon är fertil 3 dagar i månaden, han är det 24/h om dygnet alla dagar. Att då bli förbannad att hon blivit gravid är ju... märkligt.

    Och att säga att man då inte har skyldigheter.
  • Mimosa86

    Nej man ska inte dra alla över en kam, och i det här fallet verkar det vara ett kräks handlande.

    MEN om vi ska generalisera så tycker jag att jag brukar se följande mönster i livet mellan män och kvinnor.

    - män över lag skyller på alla andra än sig själva.

    - kvinnor över lag beskyller sig själva tom när det inte ens är deras fel.

    Och där blir det en ansvarskrock.

  • Anonym (Pi)
    Anonym (Sia) skrev 2018-09-12 06:58:59 följande:

    Fast det är ju han som är den fertile. Hon är fertil 3 dagar i månaden, han är det 24/h om dygnet alla dagar. Att då bli förbannad att hon blivit gravid är ju... märkligt.

    Och att säga att man då inte har skyldigheter.


    Good point.
  • Anonym (Källa)
    Anonym (Sia) skrev 2018-09-12 06:58:59 följande:

    Fast det är ju han som är den fertile. Hon är fertil 3 dagar i månaden, han är det 24/h om dygnet alla dagar. Att då bli förbannad att hon blivit gravid är ju... märkligt.

    Och att säga att man då inte har skyldigheter.


    Preventivmedel är både man och kvinnas ansvar.
  • KlunsSmurfen
    seoltang skrev 2018-09-11 21:34:13 följande:
    Det är något fel på dig i huvudet om du tycker att bli behandlad som skit av män är ett pris kvinnor måste betala för att de tillåts existera i männens värld.
    Män blir chockade när kvinnor inte faller ner på knä av tacksamhet när de blir misshandlade och våldtagna utan istället blir arga och vill ha rättvisa och står upp för sig själva.
    "om du tycker att bli behandlad som skit av män"
    Börja med att städa ditt eget hus.
    seoltang skrev 2018-06-03 22:27:54 följande:
    Whoomp there it is!
    Män bygger upp sig själva genom att bryta ner kvinnor. Att mobba kvinnor till underkastelse är patriarkatets grundsten.
    "Du kan inte predika i kyrkan, du är kvinna"
    "Du kan inte vara politiker, du är kvinna"
    "Du kan inte gå på universitet, du är kvinna"
    Män förhindrade kvinnor från att ha makt i samhället så när männen våldtog och mördade kvinnorna så fanns det ingen som kunde stoppa dem.
    Män förklarade kvinnor som underlägsna och roten till allt ont för att slippa må dåligt över att förtrycka kvinnor.
    Män är för kvinnor vad nazister är för judar. .

    www.familjeliv.se/forum/thread/78737934-feminismen-och-man/16
    seoltang skrev 2018-06-04 18:45:10 följande:
    Män har hittat på ideen att kvinnor som underkastar sig, böjer på huvudet och tar emot glåpord våld utan att klaga är de starka kvinnorna.
    Kvinnor som protesterar mot våld, säger nej och kämpar emot ses som svaga och anses göra sig själva till offer.
    Män har vänt världen upp och ner!
    När män styr världen så vänds allt till deras fördel till och med när män mördar kvinnor.
    För säg mig, vad är en mördad kvinna, om inte ett offer?
    "Gör inte dig själv till offer!" skriker männen.
    Men kvinnan förblir död. Det är inte kvinnor som gör sig själva till offer, det är män som gör kvinnor till offer!
    Att ignorera våld mot kvinnor gör inte att det försvinner. Att byta namn på det gör inte att det försvinner. Kvinnor kan inte ignorera bort hustrumisshandel, våldtäkt, sextrafficking och mord.
    Män kan använda sig av ordlekar för att göra sitt våld mot kvinnor osynligt men kvinnor kan inte använda sig av ordlekar för att slippa kvinnoförtryck.
    Att protestera mot mäns våld gör inte kvinnor svaga, det gör dem starka.
    Det finns ingen god anledning till att tysta kvinnor som protesterar mot våld.

    www.familjeliv.se/forum/thread/78737934-feminismen-och-man/18
    seoltang skrev 2018-06-04 18:45:10 följande:
    Män anser att kvinnan inte hör hemma i mannens värld. Män ser kvinnan som en utböling på samma sätt som nazisterna såg judarna som utbölingar i Europa. I vissa antika stater var kvinnor inte ens medborgare i sitt egna land. Det är en mans värld och män tvingade in kvinnor i burar och skrev i böcker om hur kvinnor njöt av det.
    Män separerar sig mentalt från kvinnor. Mental apartheid. I sitt huvud sätter mannen sig själv på en piedestal och ser ner och spottar på kvinnan och bryter ner hennes självkänsla för att kunna bygga upp sig själv.
    I patriarkatet förväntas kvinnor se upp till män samtidigt som män öppet ser ner på kvinnor.
    När män inte kan kontrollera kvinnor så krossas deras självkänsla. Det är därför mäns självmordsstatistik har skjutit i höjden efter kvinnor fått fler rättigheter.
    Mäns självkänsla kommer från att trycka ner kvinnor. Om mannen inte kan kontrollera kvinnor så har han inget att leva för. Deras enda känsla av värde och stolthet kommer från att känna sig överlägsna kvinnan.

    Och säg inte att jag låtsas vara en man. Det är en förolämpning. Jag har högre ambitioner än så.

    www.familjeliv.se/forum/thread/78737934-feminismen-och-man/18

    Män kanske blir lite irriterade när vänsterfeminister ljuger om dem, år in, år ut.
    Det är inte feminism för jämlikhet, det är feminism för sexism och manshat

  • KlunsSmurfen
    Anonym (mmm) skrev 2018-09-11 21:43:41 följande:
    Haha, ok, om män vill jobba med att gräva ner kablar så be my guest, men det finns mängder av kvinnor som arbetat med de där sakerna, design, datorer och internet. Faktum är att utan Ada Lovelace hade datorn inte ens funnit (Googla på henne, du). 

    Augusta Ada King, Countess of Lovelace (née Byron; 10 December 1815 ? 27 November 1852) was an English mathematician and writer, chiefly known for her work on Charles Babbage's proposed mechanical general-purpose computer, the Analytical Engine. She was the first to recognise that the machine had applications beyond pure calculation, and published the first algorithm intended to be carried out by such a machine. As a result, she is sometimes regarded as the first to recognise the full potential of a "computing machine" and the first computer programmer

    en.wikipedia.org/wiki/Ada_Lovelace

    The Antikythera mechanism is believed to be the earliest mechanical analog "computer", according to Derek J. de Solla Price.[5] It was designed to calculate astronomical positions. It was discovered in 1901 in the Antikythera wreck off the Greek island of Antikythera, between Kythera and Crete, and has been dated to circa 100 BC. Devices of a level of complexity comparable to that of the Antikythera mechanism would not reappear until a thousand years later.

    en.wikipedia.org/wiki/Computer
  • KlunsSmurfen
    Anonym (Flocken) skrev 2018-09-11 14:48:18 följande:

    Var är feministflocken som dyker upp i alla trådar där det generaliseras om kvinnor? Om nu feminism handlar om jämställdhet borde de ju även reagera när det generaliseras om män.


    Feminismen är inget annat än ett utbrett hyckleri. 


     FL kanske behöver en feministisk moderator (dagisfröken) som tar känsliga män i försvar när det generaliseras för mycket.
Svar på tråden VARFÖR NI MÄN LÄGGER HELA SKULDEN PÅ KVINNAN?