• transparent

    singel, vad har du för säng?

    eller ligger du direkt på golvet, på madrass?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden singel, vad har du för säng?
  • Cecese

    Nu har jag en 120 cm resårsäng i sängram. Har beställt en 120 cm kontinentalsäng som borde komma vilken dag som helst. Tyvärr har jag inte rum för en dubbelsäng, annars hade jag köpt det.

  • transparent
    Cecese skrev 2018-09-12 20:48:50 följande:

    Nu har jag en 120 cm resårsäng i sängram. Har beställt en 120 cm kontinentalsäng som borde komma vilken dag som helst. Tyvärr har jag inte rum för en dubbelsäng, annars hade jag köpt det.


    Du är singel alltså? Vill du ha dubbel för att det är snyggt?
  • Sisisisi

    160 cm ramsäng. Har dubbelsäng dels för att barnen ska få plats om de vill sova med mig, dels för att det är skönare att sova två vuxna i en dubbelsäng än i en enkel. Även fast man är singel kan man ju ha sällskap i sängen.


    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • transparent
    Sisisisi skrev 2018-09-12 21:03:11 följande:

    160 cm ramsäng. Har dubbelsäng dels för att barnen ska få plats om de vill sova med mig, dels för att det är skönare att sova två vuxna i en dubbelsäng än i en enkel. Även fast man är singel kan man ju ha sällskap i sängen.


    Absolut, men om man VERKLIGEN är singel. Tok-singel alltså. Inte haft ragg på länge, och inte vet när det blir nästa gång. Och man helst vill sova själv...
  • Sisisisi
    transparent skrev 2018-09-12 21:07:31 följande:

    Absolut, men om man VERKLIGEN är singel. Tok-singel alltså. Inte haft ragg på länge, och inte vet när det blir nästa gång. Och man helst vill sova själv...


    Jag är VERKLIGEN singel. Men som du skriver vet man aldrig när det blir nästa gång. Inte så svårt att få ragg om man känner för det. Det är ju alltid skönare med en stor säng än med en 90säng.
    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • transparent
    Sisisisi skrev 2018-09-12 21:13:17 följande:
    Jag är VERKLIGEN singel. Men som du skriver vet man aldrig när det blir nästa gång. Inte så svårt att få ragg om man känner för det. Det är ju alltid skönare med en stor säng än med en 90säng.
    Nej, jag vet, du är kvinna. Då kan man få ragg när man känner för det. Men det är en HELT annan diskussion Solig
  • lövet2

    Jag har kvar dubbelsängen. Den lånar jag ut till vuxna barn med respektive, när de hälsar på. Därför vill jag behålla den.

  • Cecese
    transparent skrev 2018-09-12 20:50:30 följande:

    Du är singel alltså? Vill du ha dubbel för att det är snyggt?


    Jag skulle vilja ha dubbelsäng för att få mer rum när barnen vill sova med mej eller jag har manligt sällskap.
    transparent skrev 2018-09-12 21:19:15 följande:

    Nej, jag vet, du är kvinna. Då kan man få ragg när man känner för det. Men det är en HELT annan diskussion 


    Tja.... om det är en kvinna som är hetero är Target förmodligen man/kille så det är knappast bara kvinnor som kan få ragg... Det är ta me tusan lika svårt för kvinnor som för män att få ragg/partner/kk...
  • transparent

    Jag funderade på dubbel, men mycket att tänka på. Jag ska ha medel på madrassen. Men en eventuell framtida partner eller ragg har jag ingen om vad för vikt hon kan tänkas ha. En tung person ska ju tydligen ha fast madrass.

  • Richi3
    Royal King Size, kontinentalsäng 210X210, helt till mig själv.. står överst på listan bland 10 i topp saker att köpa om jag vinner på lotto. Att sova på badrumsgolvet som det visserligen har värmegolv är inte längre skönt att sova på och kiropraktorn är så in i helvete dyrt att gå till, jag vill inte längre betala hans bensin till hans jävla Lamborghini. Så... hmm. Ja det är inte lätt.
  • transparent
    Cecese skrev 2018-09-12 22:55:38 följande:
    Jag skulle vilja ha dubbelsäng för att få mer rum när barnen vill sova med mej eller jag har manligt sällskap.
    transparent skrev 2018-09-12 21:19:15 följande:

    Nej, jag vet, du är kvinna. Då kan man få ragg när man känner för det. Men det är en HELT annan diskussion 


    Tja.... om det är en kvinna som är hetero är Target förmodligen man/kille så det är knappast bara kvinnor som kan få ragg... Det är ta me tusan lika svårt för kvinnor som för män att få ragg/partner/kk...
    Vad köper du för madrasser? Jag vill ha fast, men en tyngre tjej behöver fast. Sen är det omöjligt att veta vilken EVENTUELL tjej som ska sova över. Om hon är lättare och skulle behöva medel, eller tyngre och ska ha fast. Man kan ju inte köpa extra resårbotten att ha i reserv Foten i munnen
  • transparent
    transparent skrev 2018-09-14 12:37:13 följande:
    Vad köper du för madrasser? Jag vill ha fast, men en tyngre tjej behöver fast. Sen är det omöjligt att veta vilken EVENTUELL tjej som ska sova över. Om hon är lättare och skulle behöva medel, eller tyngre och ska ha fast. Man kan ju inte köpa extra resårbotten att ha i reserv Foten i munnen
    Skrev fel, jag menar att jag vill ha medel.
  • Sisisisi
    transparent skrev 2018-09-14 12:37:13 följande:

    Vad köper du för madrasser? Jag vill ha fast, men en tyngre tjej behöver fast. Sen är det omöjligt att veta vilken EVENTUELL tjej som ska sova över. Om hon är lättare och skulle behöva medel, eller tyngre och ska ha fast. Man kan ju inte köpa extra resårbotten att ha i reserv 


    Men allvarligt, om en tjej sover över så spelar det ingen roll! Köp en medel, det kommer funka utmärkt.
    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Cecese
    transparent skrev 2018-09-14 12:37:13 följande:
    Vad köper du för madrasser? Jag vill ha fast, men en tyngre tjej behöver fast. Sen är det omöjligt att veta vilken EVENTUELL tjej som ska sova över. Om hon är lättare och skulle behöva medel, eller tyngre och ska ha fast. Man kan ju inte köpa extra resårbotten att ha i reserv Foten i munnen
    Jag bryr mej inte om vad en ev partner vill ha eftersom det är min säng. Om jag nånsin träffar någon jag vill flytta ihop med är det minst 10 år fram och då får vi köpa en ny säng. Jag har valt en fast säng fast jag inte väger mycket. Den jag hade innan var medel och för mjuk för min rygg. Jag provlåg massor av kontinentalsängar och den som var skönast och som jag låg bäst i (ryggen/ryggraden) var en fast säng. 
  • Amanda84

    Jag har dubbelt: en bäddsoffa med plats för två + extra bäddmadrass till den så att det faktiskt går att sova i den utan att det är obekvämt, samt en enkelsäng resårbotten. Bäddsoffan står i min pojkes rum och bäddas ut vid gästbesök eller om mitt barn under en period behöver sova hos mig eller om jag bara känner för mer plats helt enkelt. Jag hade helst velat ha en vanlig dubbelsäng själv - helst kontinental - för att kunna få all plats jag vill ha, men på grund av att jag sover i en gammal klädkammare så får jag inte plats med mer än så, och jag vill inte ha dubbelsäng i vardagsrummet. Kontinentalsäng i form av enkelsäng har jag provat och det kändes som att jag skulle ramla i golvet hela tiden när jag sov så den gjorde jag mig av med.

  • Pentra

    Den tid jag var singel så hade jag en dubbelsäng, 180 x 210. Och, skulle jag, mot all förmodan, råka bli singel någon mer gång i livet så lär det bli dubbelsäng igen. ... /Pentra

Svar på tråden singel, vad har du för säng?