• Anonym (Veritas)

    Min partners ex sover över hos hen då och då, skulle du acceptera det?

    Har själv accepterat detta då de har barn ihop. Men då det återkommer då och då och att de bor ett par gator ifrån varandra (vilket gör att jag har svårt att se att det alls finns skäl för hen att sova kvar istället för att gå hem) har fått mig att fundera om jag inte är lite väl naiv?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Min partners ex sover över hos hen då och då, skulle du acceptera det?
  • Anonym (Ånej)

    Hahaha. NEJ, aldrig i livet! Om det så bara hade hänt en gång så hade han varit ett minne blott.

  • Anonym (Aldrig)

    Aldrig. Inte en chans i helvetet att jag hade tillåtet det. Inte under några som helst omständigheter.

  • CitronTulo

    Nä inte om de bor nära varandra! Hade de bott väldigt långt ifrån varandra hade jag kunnat varit okej med det, men om de bor bara en lite bit från varandra så har jag svårt att se syftet med att hon sover över? Om det är ett litet barn så kan hon ju åka hem ner barnet somnat, varför sova kvar?

  • Pentra

    Ja, jag skulle se det som att min kille var polygam, likt de allra flesta killar av naturen är. Så, om jag ändå fick den tid och det utrymme med min sambo som jag behövde, så skulle jag vara ok med det. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Anonym (Trogen)

    Aldrig i helvete att jag skulle acceptera detta! 
    Varför kan hon inte gå hem till sig om det bara är några meter bort?
    Nej, de har något fuffens för sig. 

  • Anonym (M)

    Nej, hade tyckt det var på tok för intimt oavsett om jag misstänkt att de ?gjort något?. Kan inte tänka mig att barnen behöver detta (andra barn från skilda föräldrar verkar klara sig utan föräldrar som sover över hos varann), och därför hade jag tyckt att ett ev. val vore mellan mig och exet - inte mellan mig och barnen (för i det senare valet ska ju barnen så klart alltid prioriteras först).

  • Anonym (naiv)

    Alltså, hur naiv kan man vara?
    Det där är ju världen sämsta ursäkt och du går på det?

  • Physalis

    Nej jag hade inte velat ha ett förhållande med en man som hade såna behov.


    Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (Aequitas)
    Pentra skrev 2018-09-17 12:17:17 följande:

    Ja, jag skulle se det som att min kille var polygam, likt de allra flesta killar av naturen är. Så, om jag ändå fick den tid och det utrymme med min sambo som jag behövde, så skulle jag vara ok med det. ... Med vänlig hälsning, Pentra


    Skulle du accepterat det i TS fall om du var man då? Det står inte att TS partner är man. Med tanke på att du poängterar att "de allra flesta killar av naturen är [polygama]" menar jag.
  • Anonym (Veritas)

    Tack för många bra svar. 


    Jag gjorde det tydligt att det här var en gräns vars överskridande vore oacceptabelt för mig. Vilket hon respekterade och efterlevde. 


    Jag valde tillit, det var verkligen ingen enkel sak för mig men nödvändig.

    Fem år eller så har passerat och vi är nu gifta. Relationen är nu den bästa jag någonsin haft. Vägen hit var dock krokig och full av gropar. Envishet, vilja, engangemang och dedikation från oss båda var en förutsättning.

    Fan vad relationer kan vara svårt 😅

  • Anonym (naiv)
    Anonym (Veritas) skrev 2023-09-08 11:22:16 följande:

    Tack för många bra svar. 


    Jag gjorde det tydligt att det här var en gräns vars överskridande vore oacceptabelt för mig. Vilket hon respekterade och efterlevde. 


    Jag valde tillit, det var verkligen ingen enkel sak för mig men nödvändig.

    Fem år eller så har passerat och vi är nu gifta. Relationen är nu den bästa jag någonsin haft. Vägen hit var dock krokig och full av gropar. Envishet, vilja, engangemang och dedikation från oss båda var en förutsättning.

    Fan vad relationer kan vara svårt 😅


    Ja speciellt om man är lite svag och naiv och accepterar lite vadsomhelst från sin partner bara personen är kvar, då blir det ju väldigt komplicerat.
  • Anonym (L)

    Absolut inte! Om de dessutom bor nära varandra, varför ska hon sova över då? 

  • Anonym (KT)

    Dom kanske har hittat tillbaka till varann. Har du kollat mobilen? 

  • OlleSQ

    Det påminner om en gång för länge sen på en fack-kurs, jag hamnade i samma rum som en av de kvinnliga deltagarna och hon tyckte jag kunde sova över på soffan hos henne... om jag nu skall sova över här blir det i samma säng annars kan jag lika gärna gå till mitt eget rum 12m bort i korridoren. Nu var det förvisso inget ex men....

  • Nino1

    Hej nej du ska absolut inte tillåta det.Vad än han eller hon säger.Va inte naiv.Självklart inte.Dom tar dig för givet o för en idiot om du tillåter det.

Svar på tråden Min partners ex sover över hos hen då och då, skulle du acceptera det?