• MattsPersson78

    Vad använder kvinnor 40+ datorn och smartphonen till förutom Facebook, Instagram och räkningar?

    Vad använder kvinnor 40+ datorn och smartphonen till förutom Facebook, Instagram och räkningar?

  • Svar på tråden Vad använder kvinnor 40+ datorn och smartphonen till förutom Facebook, Instagram och räkningar?
  • LFF

    Jobb
    Mail
    Läsa nyheter
    Kolla upp saker på internet

    Några av sakerna jag använder datorn och telefonen till.

    Vad använder du dator och telefon till?

  • MattsPersson78
    Alexi skrev 2018-10-05 11:26:57 följande:

    Samma som män?


    Varför står du kvinnorna för ca 90% av alla inlägg på FB?
  • Meriall
    MattsPersson78 skrev 2018-10-05 11:23:01 följande:

    Vad använder kvinnor 40+ datorn och smartphonen till förutom Facebook, Instagram och räkningar?


    Är väl inte riktigt 40 men snart.

    Spelar en del mobilspel, pratar i forum, läser artiklar och intressant forskning, pratar med vänner, kollar 9gag, skriver ner viktiga grejer under dagen, busstider, mail, nyheter, fotar, söker information om olika grejer, jobb etc
  • LFF
    MattsPersson78 skrev 2018-10-05 11:35:55 följande:
    Varför står du kvinnorna för ca 90% av alla inlägg på FB?
    Varför skriver män 90% av alla inlägg på ett motorforum?
  • OlgaElvira

    Jag är 60+, så jag uppfyller väl TS åldersspann.

    Utan prioritetsordning, läser och deltar i olika chattar, Facebook för kontakt med barn och släkt runt om i världen, leta recept för de ingredienser jag råkar ha hemma, spela både ensam och ibland med ett barnbarn, följer några twitterflöden, läser tidningar, läser noveller av nya unga skribenter, boka tider av olika slag, söka djupare information om sånt jag läst, betala räkningar, kontakt med myndigheter och sedan använder jag också min smartphone till att prata med folk.

    Hur använder du din dator och smartphone själv?

  • CitronTulo
    Alexi skrev 2018-10-05 11:26:57 följande:

    Samma som män?


    Förmodligen ungefär samma!! Kanske lite mindre porrsurf, men annars så...
  • Pentra

    Jag är 50. Änvänder INTE mobil och/eller dator/surfplatta till Facebook (Nylleboken) eller Instagram. Nix! ... Jag mailar, sms:ar och betalar naturligtvis räkningar; men jag använder även dessa media mycket i ideellt arbete, skriva artiklar, översätta texter, leta intressanta vetenskapliga fakta (ofta på tyska sajter), hänga på FL, hänga på iFokus, porrsurfa, hänga på BC, leta recept, hänga på Tradera, kolla Blocket, köpa kosttillskott, kolla Youtube, leta musik, lussna på webbradio (SWR4 - Baden Württemberg), kolla nyheter ibl, boka resebiljetter samt boka hotell och spa. Använder mobilen sällan till telefonsamtal. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • MattsPersson78

    248st (antal medelmmar som läst inlägget) * 0,7 (andelen kvinnliga medlemmar) 0= 174st -- 9st (kvinnor som gör annat) = 174-9 = 165st som bara använder mobilen till FaceBook och Instagram :)


    165/174=0,95 -> 95%

    Slutsats: 95% av kvinnorna på FaceBook använder bara mobilen till FaceBook och Instagram

Svar på tråden Vad använder kvinnor 40+ datorn och smartphonen till förutom Facebook, Instagram och räkningar?