• MrsMHA

    Namn till flicka

    Vilket av namnalternativen tycker ni bäst om? Kom gärna med åsikter om namnen eller förslag på liknande namn

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Namn till flicka
  • Anonym (Lykke)

    Ingrid av de.
    Kerstin är lite för hårt, och Ebba har för mycket white trash varning idag.

    Liknande namn i samma stil:
    Marianne
    Alva
    Greta
    Ingeborg
    Hedwig
    Tyra
    Ann-mari
    Ruth
    Ellen
    Dorothea
    Svea

  • Anonym (Hmm)

    Jag har träffat många som heter ett namn som inte tillhör deras generation och alla har tyckt att det varit jobbigt. Har aldrig stött på någon som tyckt att det varit roligt att heta ett namn som ingen i deras generation heter.

    Ebba heter däremot många flickor nuförtiden. Så jag röstar på det namnet.

  • Anonym (Fina namn)

    Gillar alla namn i din lista, väldigt klassiska. Andra liknande förslag är Hu-Chen, Jian-Wen, Ju-Lee som också är fina. Lycka till!

  • Anonym (J)
    Anonym (Hmm) skrev 2018-10-12 02:59:16 följande:

    Jag har träffat många som heter ett namn som inte tillhör deras generation och alla har tyckt att det varit jobbigt. Har aldrig stött på någon som tyckt att det varit roligt att heta ett namn som ingen i deras generation heter.

    Ebba heter däremot många flickor nuförtiden. Så jag röstar på det namnet.


    Håller med dig!
  • Kusinen
    Anonym (Hmm) skrev 2018-10-12 02:59:16 följande:

    Jag har träffat många som heter ett namn som inte tillhör deras generation och alla har tyckt att det varit jobbigt. Har aldrig stött på någon som tyckt att det varit roligt att heta ett namn som ingen i deras generation heter.

    Ebba heter däremot många flickor nuförtiden. Så jag röstar på det namnet.


    Ingrid är också relativt vanligt idag. Kerstin kan jag tänka mig är på gång och mer vanligt på vissa platser. När jag fick barn för 17 år sedan valde jag bort Kerstin på grund av fel generation men nu borde det ju vara mer rätt och på gång. Namn som liggee i föräldrarnas mor/farföräldrageneeation brukar väl passa in, pch då är Kerstin snart aktuellt.

    Ebba är ju inne nu men torde vara på väg ned då det varit poppis länge.
  • Kusinen

    Kollade och såg att Ingrid låg på plats 59 så det tycker jag indikerar att det namnet passar in nu och inte är fel generation.

    Kerstin är det nog några år kvar innan det börjar klättra på listorna men kommer nog snart och jag tror i te att det kommer att upplevas som helt fel generation.

Svar på tråden Namn till flicka