• Glutten98

    Vem kan vara pappan

    Är singel men har dejtat två killar under 2 års tid. Båda har vetat om detta och vi har varit överens. Nu till problemet, jag är gravid men inte riktigt koll på med vem.

    Kille 1 inte haft sex med efter 12 juli. Kille 2 sex med från 16 juli och framåt. Min barnmorska beräknade födsel 17 april och på ultraljudet sa hon 16 april. Alltså samma befruktningsdatum typ.
    Då jag har haft en mens som varierar mellan 29-30 dagar men inte kommer ihåg när jag hade mens i juni eller i juli har jag blivit osäker. Känns som man vill ha lite bekräftat vem det kan vara..

    Gjorde ägglossningskalendern här men då kommer de upp mc på 28dagar, vilket inte stämmer då den är på 29-30..
    Din graviditet började: Wed 11 Jul 2018
    Din menscykel är: 28 dagar
    Du blev gravid ungefär: Wed 25 Jul 2018 (ägglossning)

    Tacksam för funderingar
  • Svar på tråden Vem kan vara pappan
  • Kronärtskockan

    Låter som att det är kille nr 2 som är pappan? Kille nr 1 hade du ju inte sex med efter 12e juli och befruktningen skedde 25e juli, det är nästan två veckor efter du hade sex med ettan, tror inte spermier överlever två veckor i fiffin. Är absolut ingen expert på ämnet dock men jag tycker det är logiskt

  • Norbottensfia

    Tror på pappa nummer 2... jobbig sits du satt dig i! de lär ju vela göra dna test när barnet är fött ändå.

  • Liten till

    Räknar man på nätet och skriver in 16/4-19, och en 30 dagarscykel då får du 24-27/7 som troliga dagar för att du blev gravid. Så jag tror också på nr 2.

  • Kronärtskockan
    apuu skrev 2018-10-12 21:40:04 följande:

    Stackars barn med en sådan morsa.


    Oj, är du med i jehovas vittnen eller vad är det frågan om? Ganska många har en period i livet när man ligger runt lite extra! Inget fel med det herregud.
  • IrriteradMamma
    Kronärtskockan skrev 2018-10-12 21:48:56 följande:

    Oj, är du med i jehovas vittnen eller vad är det frågan om? Ganska många har en period i livet när man ligger runt lite extra! Inget fel med det herregud.


    Inget fel med det nej. Men att bli gravid med okänd fader som följd, det kan ju diskuteras hur "rätt" det är.

    Om du tänker efter en gång till tror jag du förstår att det är det personen menar.

    Hur skulle det kännas att veta att man blev till av en sån anledning?
  • Kronärtskockan
    IrriteradMamma skrev 2018-10-12 22:01:02 följande:

    Inget fel med det nej. Men att bli gravid med okänd fader som följd, det kan ju diskuteras hur "rätt" det är.

    Om du tänker efter en gång till tror jag du förstår att det är det personen menar.

    Hur skulle det kännas att veta att man blev till av en sån anledning?


    Jag tror det händer oftare än vad vi vet om, att barn blir till med okänd fader. Säger inte att jag tycker det är bra, men jag tycker faktiskt inte att det är en big deal sålänge barnet växer upp med kärlek, trygghet och omsorg! Det är det viktigaste för mig.
  • Glutten98
    Kronärtskockan skrev 2018-10-12 19:32:25 följande:

    Låter som att det är kille nr 2 som är pappan? Kille nr 1 hade du ju inte sex med efter 12e juli och befruktningen skedde 25e juli, det är nästan två veckor efter du hade sex med ettan, tror inte spermier överlever två veckor i fiffin. Är absolut ingen expert på ämnet dock men jag tycker det är logiskt


    tack för svaret. Ja alltså..man läser om spermier som överlevt 11 dagar..nu kanske inte det händer 10/10 fall snarare sällsynt men eftersom jag inte kommer ihåg när jag hade mens blir det så svårt att räkna ut ägglossningen. Men borde vara orimligt att den skedde veckan efter 12e Juli..snarare två eller?
  • Glutten98
    Norbottensfia skrev 2018-10-12 20:37:13 följande:

    Tror på pappa nummer 2... jobbig sits du satt dig i! de lär ju vela göra dna test när barnet är fött ändå.


    thanks. ja och nej. Vet att det är bra killar men känner att jag vill vara förberedd samt förbereda. Ja givet blir det de
Svar på tråden Vem kan vara pappan