• Aryanangel

    Testen blir inte starkare ??

    Tog ett test för lite över en vecka sen och har testat varje dag sen dess. Tyckte mig se ett sjukt svagt streck första dagen så trodde ju det skulle öka.

    Men alla har varit lika svaga sen dess.

    Symtomen jag har är kissnödig konstant, svullen och öm mage samt mensvärk.

    Jag tog ut en spiral för en vecka sen så blev isf gravid med spiralen.

    Jätteförvirrad, ÄR jag gravid ? När bör jag se en stegring isåfall ? Bifogar bild på mitt senaste test, tkr dock inte att det syns så mkt..

  • Svar på tråden Testen blir inte starkare ??
  • EpicNurse
    Johannamari skrev 2018-10-12 22:02:50 följande:

    Kan inte låta bli att bli nyfiken nu. 

    Jag och min sambo har precis påbörjat bakning av nr 2. Har haft spiral i ca 2 år och tog ut den i slutet av aug. När de tog ut den höll de på med en studie och gjorde även ett VUL för att se hur tydligt spiralen gick att se. Dr. som var med vid uttaget tillsammans med barnmorskan såg att det var när ÄL och mycket riktigt fick jag molvärk någon dag efter (antar att ägget lossnade). Har då haft mens i sept utan som helst symtom och sedan en ÄL till där vi försökte aktivt. 

    Nu till min fråga. Jag har aldrig haft mycket symtom innan mens mer än värk precis innan jag börjar blöda. Lite PMS men inget direkt utöver det. 

    Jag är nu på BIM -3, och mår illa på kvälls/natt-tid. Har svullen mage, och haft mer eller mindre molvärk i magen sedan ÄL. Har provtestat mig negativt. Hur troligt är det symtom som man framkallar själv eller kan mens-symtomen helt plötsligt förändras? Givetvis hoppas jag på graviditet men så länge det testas negativt vill man ju inte inbilla sig.  


    Som sagt så brukar man få mycket symtom just pga hormonomställningen som blir när man tar ut spiralen. Så det behöver inte vara att man framkallar symtomen själv. Men givetvis kan man bli gravid innan första mensen kommer.

    Gällande symtom under cykeln så kan det ändras när som helst egentligen. Man blir hela tiden äldre vilket gör att de olika hormonnivåerna ändras lite lite hela tiden. Så ja, man kan få annorlunda pms efter att ha haft p-medel eller varit gravid/fött barn. Det kan bero på den tillfälliga omställningen av hormonerna i kroppen eller på att man blivit lite äldre.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Johannamari
    EpicNurse skrev 2018-10-12 22:34:22 följande:
    Som sagt så brukar man få mycket symtom just pga hormonomställningen som blir när man tar ut spiralen. Så det behöver inte vara att man framkallar symtomen själv. Men givetvis kan man bli gravid innan första mensen kommer.

    Gällande symtom under cykeln så kan det ändras när som helst egentligen. Man blir hela tiden äldre vilket gör att de olika hormonnivåerna ändras lite lite hela tiden. Så ja, man kan få annorlunda pms efter att ha haft p-medel eller varit gravid/fött barn. Det kan bero på den tillfälliga omställningen av hormonerna i kroppen eller på att man blivit lite äldre.
    Okej. Spännande!
    Vill ju såklart hoppas på att jag är gravid (haft regelbunden mens under spiral) och två ÄL och en mens sedan uttag. 

    Men fram till positivt försöker jag att inte ha några förväntningar, men det är lite svårt när kroppen beter sig annorlunda från ingenstans. Tack för svar!

    Helt annan fråga. Jobbar du på gyn.avd eller mottagning? 
    Är själv sjuksköterska men inom akutsjukvård. 
  • EpicNurse
    Johannamari skrev 2018-10-12 22:39:51 följande:

    Okej. Spännande!

    Vill ju såklart hoppas på att jag är gravid (haft regelbunden mens under spiral) och två ÄL och en mens sedan uttag. 

    Men fram till positivt försöker jag att inte ha några förväntningar, men det är lite svårt när kroppen beter sig annorlunda från ingenstans. Tack för svar!

    Helt annan fråga. Jobbar du på gyn.avd eller mottagning? 

    Är själv sjuksköterska men inom akutsjukvård. 


    Lycka till! :)

    Både gynavdelning och gynakut!
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Johannamari
    EpicNurse skrev 2018-10-12 22:42:27 följande:
    Lycka till! :)

    Både gynavdelning och gynakut!
    Åh. vad spännande? Vad rekommenderas det för bakgrund? eller behöver man någon specialité? 
  • EpicNurse
    Johannamari skrev 2018-10-12 22:44:02 följande:

    Åh. vad spännande? Vad rekommenderas det för bakgrund? eller behöver man någon specialité? 


    Ja jag älskar det! Det är väldigt kul!

    Nejdå! Meriterande med akutsjukvård och triage-arbete.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Norrlandsmorsa

    Nej jag ser tyvärr inget streck. Tror tyvärr inte du är gravid... Jag har fått mycket svaga streck båda gångerna jag varit gravid och dom har snabbt blivit starkare med varje dag som gått.

  • Kronärtskockan
    Aryanangel skrev 2018-10-13 14:38:40 följande:

    Nej men då är jag efterbliven som ser streck IRL då... Aja. Tack för era svar.


    Varför tar du inte ett digitalt där det står antingen ?gravid?

    Eller ?inte gravid?? Då slipper du analysera. Du är ju helt säker på att du ser streck medans vi inte ser nånting alls, då tycker jag det är dags att du tar ett digitalt
  • Aryanangel
    Kronärtskockan skrev 2018-10-13 17:24:40 följande:

    Varför tar du inte ett digitalt där det står antingen ?gravid?

    Eller ?inte gravid?? Då slipper du analysera. Du är ju helt säker på att du ser streck medans vi inte ser nånting alls, då tycker jag det är dags att du tar ett digitalt


    Alla har inte råd med såna dyra test :)

    Dessa har jag fått av en vän :)

    Men det är ingen idé, strecken är säkert inbillade
  • LillaJag06
    Aryanangel skrev 2018-10-13 14:38:40 följande:

    Nej men då är jag efterbliven som ser streck IRL då... Aja. Tack för era svar.


    Du är inte efterbliven men det finns inhet extra streck där.

    Ibland kan man önska något så starkt att man ser något som inte finns där.

    Jag hoppas att du en dag får ditt plus <3
  • Kronärtskockan
    Aryanangel skrev 2018-10-13 18:24:26 följande:

    Alla har inte råd med såna dyra test :)

    Dessa har jag fått av en vän :)

    Men det är ingen idé, strecken är säkert inbillade


    Då får du invänta mens då och om den inte dyker upp får du testa igen..lycka till!
Svar på tråden Testen blir inte starkare ??