Forum Kvinnosjukdomar - Planerar barn
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Pcos men regelbunden mens?

Sön 14 okt 23:18 Läst 4886 gånger Totalt 3 svar
    Sön 14 okt 23:18

Hej. När jag för ca 2.5 år sen försökt bli med barn i ca 2 år och inte lyckades gick jag och sambon igenom en utredning. Det visade på äggstockar av PCO typ men normala hormonvärden. Vi lyckades bli spontant gravid under utredningens gång och fick en fantastiskt liten tjej.

Nu till min fråga. Vi försöker nu att skaffa barn igen och jag misstänker att jag har fått hormonproblem (övervikt runt magen och mycket hårväxt) kan man utveckla PCOS? Trotts att man innan inte fått den diagnosen innan? Jag har regelbunden mens på cyklar mellan 27-32 dagar. Om jag nu skulle ha pcos, är det svårare att bli gravid trotts regelbunden mens?

Ett långt och rörigt inlägg men hoppas att ni kloka människor har någon info att ge :) (p.s ska kontakta gynekolog smartast men hoppas på att någon i liknande sits kan ha lite svår tills dess.)

• Mån 15 okt 20:03 #1

250 visningar och ingen som vet något? :(

• Mån 15 okt 20:51 #2

Jag hade inte pcos tidigare va jag vet iallafall, ( har blivit gravid när jag var yngre) men fick reda på det när jag verkligen försökte bli gravid. Hade alltid mens med hyfsat regelbunden cykel, trots min pcos. Behövde hjälp för att bli gravid, lyckades på 2 försöker med tabletter :) Trots jag hade mens så hade jag ingen ordentlig ägglossning

• Mån 15 okt 20:54 #3

Tack för ditt svar! :) är båda dina äggstockar av pco typ? :) när jag va utredningen sa hon att jag hade en äggstock av pco typ och en "normal". Kan sådant spela roll tro?

Logga in
Bli medlem
Medlemsregistreringen är tillsvidare avstängd mellan 00:00 och 07:00. Vänligen återkom senare.

Innehåll

Innehåll

Svara i tråden...

Innehåll