• Vech42å

    varför är kvinnor falska av sig? allihopa?

    tja,

    jag brukar raggar på tjejer och fyfan vad falska de är av sig, jag orkar inte ens vara seriös, jag går direkt fram o säger "vill du dejta mig" till nästan alla brud jag ser för jag vet att alla är extraordinärt falska.

    jag vill veta varför just du är falsk? vad är anledningen till att just du är falsk?

    (OBS) jag hör ofta tjejer säga "killen duger inte" men skulle du vara ärlig om det var motsatta anledningen?

    för om sanningen ska fram har jag aldrig hört "killen är för bra för mig" vad kan det bero på?

  • Svar på tråden varför är kvinnor falska av sig? allihopa?
  • Anonym (Hm)
    Mr K69 skrev 2018-10-16 10:22:41 följande:
    Jäkla duktig gjort av ts ändå att känna ~ 5milj. kvinnor och har dessutom uppfattat alla som falska (y)
    Verkligen
  • Vech42å

    jag lämnar tråden då jag inser att jag har mycket mer koll på saken än vad ni har. Och om sanningen ska fram, ja jag har rätt och alla har fel. Så svårt men enkelt är det.

    jag raggade på svenska tjejer men jag dumpar dem efter 8 sekunder, det är för mycket begärt att snacka 9 sekunder med dem.

    herråp

  • Anonym (Ormen i paradiset)
    sextiotalist skrev 2018-10-16 09:52:18 följande:

    Som vanligt är det mannen som ständigt blir nobbad som påstår detta. De andra männen, som lever i fastar relationer med kvinnor som de respekterar och älskar och som älskar och respekterar deras män har inte det problemet.

    Och det är väldigt, väldigt många män som lever i sådana relationer.

    Nej, jag tänker inte kräla i stoftet och säga så är inte vi kvinnor, för jag ser en gemensam nämnare, det är du själv.

    Du har problem med det motsatta könet. Inte pga det motsatta könet, utan att du beter dig på ett oattraktivt sätt


    Fast här är det ju du som grovt generaliserar i den skeva världsbild. Jag har inte hittills som kille haft svårt att få vare sig enstaka ligg, återkommande kk-relationer och ett par relationer men vid tidig 30-årsålder bestämt mig för att leva själv, av just anledningen att tjejer och kvinnor är så förbannat falska av sig av naturen. De döljer ett sviktande självförtroende, dålig självkänsla och osäkerhet genom att oftast vara avvisande, nonchanlanta mot män (om det inte gynnar de själva vill säga, då kan de slicka arsle av bara den) och gärna beskylla män för deras egna livssituationer. De män som innerst inne förstår sitt eget värde och har gnutta självrespekt hunsar inte efter villkorlig kärlek från första bästa kvinna. Vad gäller kärlek är den mer tillgänglig för en kvinna än en man varför kvinnor lättare tar den för givet medans mannen värdesätter den högre. Därav all problematik som uppstår i ett heterosexuuellt kärleksförhållande.
  • Anonym (mor)

    Killar som ständigt blir bortvalda, nobbade och utsatta för "falskspel" är enligt min mening killar som helt saknar självinsikt.

  • Lainie Kennedy
    seoltang skrev 2018-10-15 14:54:44 följande:

    Jag har bra självkänsla så jag bryr mig inte om att vara omtyckt av män.

    Kvinnor som vet sitt värde vet att livet är bättre utan en subpar man. Män vill att kvinnor ska göra sig mindre och att hon ska vara beroende av män för sin känsla av värde. Män vill att kvinnor ska ha låg standard.

    Om en man blir arg på en kvinna som har hög standard så är han 100% värdelös och tillför ingenting i en kvinnas liv. Alla som säger något annat är lögnare.

    Män som säger att de överger (svenska) kvinnor haha. Män som tror att de faktiskt är värdefulla för kvinnor är för jävla roliga. Om jag bestämde så skulle varenda man utvisas från Sverige.


    Alltså jag kan inte se en enda fördel med att dela med mig av någon del av mitt liv eller mig själv med en subpar man. Vad ska jag med honom till? Hur skulle en man förbättra mitt liv?
  • sextiotalist
    Anonym (Ormen i paradiset) skrev 2018-10-17 12:48:08 följande:

    Fast här är det ju du som grovt generaliserar i den skeva världsbild. Jag har inte hittills som kille haft svårt att få vare sig enstaka ligg, återkommande kk-relationer och ett par relationer men vid tidig 30-årsålder bestämt mig för att leva själv, av just anledningen att tjejer och kvinnor är så förbannat falska av sig av naturen. De döljer ett sviktande självförtroende, dålig självkänsla och osäkerhet genom att oftast vara avvisande, nonchanlanta mot män (om det inte gynnar de själva vill säga, då kan de slicka arsle av bara den) och gärna beskylla män för deras egna livssituationer. De män som innerst inne förstår sitt eget värde och har gnutta självrespekt hunsar inte efter villkorlig kärlek från första bästa kvinna. Vad gäller kärlek är den mer tillgänglig för en kvinna än en man varför kvinnor lättare tar den för givet medans mannen värdesätter den högre. Därav all problematik som uppstår i ett heterosexuuellt kärleksförhållande.


    Men förklara för mig varför jag är omgiven av långa, harmoniska relationer?

    Varför de män jag möter är lyckliga i sina förhållanden, varför de pratar om sin fru/sambo med kärlek.

    Varför mina väninnor också lever i långa relationer med män de älskar och respekterar, lyckliga.

    Vi snackar inte skit om våra män, vi är älskar våra män.
  • Scoops

    För krogen är heeelt rätt ställe att gå till om man söker seriösa saker och genuina människor.

    Börja byta miljö så kanske människorna är annorlunda också?

  • KantarellTratten
    sextiotalist skrev 2018-10-17 19:24:41 följande:
    Men förklara för mig varför jag är omgiven av långa, harmoniska relationer?

    Varför de män jag möter är lyckliga i sina förhållanden, varför de pratar om sin fru/sambo med kärlek.

    Varför mina väninnor också lever i långa relationer med män de älskar och respekterar, lyckliga.

    Vi snackar inte skit om våra män, vi är älskar våra män.

    FL:s egen Trueman Show... suck.


    I vanlig ordning bevisar inte du och ditt udda välutbildade umgänge ett skit då ni knappast är representativa för befolkningen som helhet.

  • AndreaBD
    KantarellTratten skrev 2018-10-17 19:49:23 följande:

    FL:s egen Trueman Show... suck.


    I vanlig ordning bevisar inte du och ditt udda välutbildade umgänge ett skit då ni knappast är representativa för befolkningen som helhet.


    Snarare är just hennes umgänge det normala. Jag har samma erfarenheter. Och de som har problem med andra könet bör väl undersöka vad de gör för fel istället för att skylla på allt och alla andra.
  • KantarellTratten
    AndreaBD skrev 2018-10-17 19:53:06 följande:
    Snarare är just hennes umgänge det normala. Jag har samma erfarenheter. Och de som har problem med andra könet bör väl undersöka vad de gör för fel istället för att skylla på allt och alla andra.

    Jag och min fru är överens om att det är större skillnad mellan kvinnor och män än mellan individer inom respektive grupp.

    I vanlig ordning så gör vi inte alltid som vi säger och framförallt inte som vi borde.


    När folk är sådär pluttinuttigt perfekta går min varningsradar igång.

  • sextiotalist
    KantarellTratten skrev 2018-10-17 20:04:39 följande:

    Jag och min fru är överens om att det är större skillnad mellan kvinnor och män än mellan individer inom respektive grupp.

    I vanlig ordning så gör vi inte alltid som vi säger och framförallt inte som vi borde.

    När folk är sådär pluttinuttigt perfekta går min varningsradar igång.


    Och du och din fru är normen.

    De jag känner är inte puttinuttiga, inte vi heller, alla har vi haft upp- och nedgångar, alla har både bra sidor och brister, men skillnaden är att vi inser det är livet, det är inte rosa moln, men kärleken finns och den finns säkert mellan din fru och dig.

    Alla mina vänner är inte välutbildade, men de flesta har skarpa hjärnor, skulle nog säga att alla är smarta (både män och kvinnor).
Svar på tråden varför är kvinnor falska av sig? allihopa?