• Anonym (Monika)

    Går era partners på krogen med vännerna?

    Hur gör ni för att inte oroa er för hen ska träffa en ny?

  • Svar på tråden Går era partners på krogen med vännerna?
  • annabellelee

    Ja, det händer. Jag litar helt på honom. Det är väl dessutom lättare att träffa någon via jobbet/ hobbyn/ träningen?

  • Anonym (nja)
    Anonym (N) skrev 2018-10-19 09:52:31 följande:
    Nej. Nu bor vi inte i närheten av nån krog men vi får väldiga problem med kommunikationen när en av oss (pekar inte ut nån) blir full och personlighetsförändrad.

    Dricker ni så mycket att ni blir personlighetsförändrade? Eller blir ni det även vid lätt berusning? I så fall gör ni nog klokast i att hålla er borta från alkohol helt, det håller jag med om. Inte bara på krogen.
  • Anonym (nja)
    annabellelee skrev 2018-10-19 09:54:48 följande:
    Ja, det händer. Jag litar helt på honom. Det är väl dessutom lättare att träffa någon via jobbet/ hobbyn/ träningen?

    Skulle tro det.
  • Anonym (N)
    Anonym (nja) skrev 2018-10-19 09:57:06 följande:

    Dricker ni så mycket att ni blir personlighetsförändrade? Eller blir ni det även vid lätt berusning? I så fall gör ni nog klokast i att hålla er borta från alkohol helt, det håller jag med om. Inte bara på krogen.


    Det brukar variera, ibland går det bra ibland behövs det bara en öl för o slå över. Så vi dricker bara under vissa förhållanden.
  • Whitehorse1979
    Anonym (nja) skrev 2018-10-19 09:47:00 följande:

    Precis! Om man inte är ute väldigt mycket, är det troligare att träffa någon på jobbet eller på Internet eller i något annat socialt sammanhang, än på krogen. Den som vill vara otrogen kommer alltid att hitta tillfällen att vara det.

    Precis så.

    Vill man så hittar man alltid tillfällen att vara otrogen.


    Det kan ju vara när partnern är på jobbet och man själv är ledig också.

  • Anonym (mr music)
    Anonym (nja) skrev 2018-10-19 09:52:19 följande:

    Det är större sannolikhet att bli uppraggad på krogen än i simhallen ja, men bara om man vill bli uppraggad. Och har man en opålitlig partner, kan hen lika gärna vara otrogen på jobbet eller söka kontakter på Internet. Det raggas inte hårt eller mycket på alla uteställen. Det beror på vart man går, vilket sällskap man är i, hur sent det blir osv.


    Det är sant att det skiljer sig mellan krogarna! Jag gillar att ta en öl o lyssna på livemusik. Jag gick därför till Engelen i gamla stan med min fru en kväll för att lyssna på ett band jag gillar. Det var helt galet vilken raggning som pågick där. Jag är alltså man och 55+. Flera kvinnor raggade helt ogenerat på mig, trots att jag avvisade dem artigt. Min fru som var med blev knappt av med sin uppvaktning trots att hon tvingades vara närmast brysk mot några män. Hon blev också hotad med stryk av en annan kvinna. Förmodligen för att hon upplevdes som en konkurrent om männen. Trist var det när man bara ville ta en öl och lyssna på musik.
  • Anonym (nja)
    Anonym (N) skrev 2018-10-19 10:01:53 följande:
    Det brukar variera, ibland går det bra ibland behövs det bara en öl för o slå över. Så vi dricker bara under vissa förhållanden.

    Jag skulle inte dricka alls om det var så. Om det kan slå över efter bara en öl.
  • Anonym (nja)
    Anonym (mr music) skrev 2018-10-19 10:05:19 följande:
    Det är sant att det skiljer sig mellan krogarna! Jag gillar att ta en öl o lyssna på livemusik. Jag gick därför till Engelen i gamla stan med min fru en kväll för att lyssna på ett band jag gillar. Det var helt galet vilken raggning som pågick där. Jag är alltså man och 55+. Flera kvinnor raggade helt ogenerat på mig, trots att jag avvisade dem artigt. Min fru som var med blev knappt av med sin uppvaktning trots att hon tvingades vara närmast brysk mot några män. Hon blev också hotad med stryk av en annan kvinna. Förmodligen för att hon upplevdes som en konkurrent om männen. Trist var det när man bara ville ta en öl och lyssna på musik.

    Vilka sjuka ställen det finns. Jag har också varit på liknande ställen, men det är länge sen. Utelivet är absolut inte så överallt.
  • Anonym (A)
    Anonym (S) skrev 2018-10-19 07:09:17 följande:
    Man litar på varandra?
    Just så
  • Physalis

    Jag litar på min man och vet att han respekterar mig som människa. Tröttnar han på mig så kommer han vara ärlig med det och avsluta det vi har innan han börjar med någon ny.


    Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (mmm)
    Anonym (Monika) skrev 2018-10-19 03:18:14 följande:

    Hur gör ni för att inte oroa er för hen ska träffa en ny?


    Nu går varken han eller jag på krogen, vi är inte roade av det, men om han skulle göra det skulle jag inte vara orolig. 
  • Anonym (E)

    Oroar mig aldrig över att han ska hitta "en ny" på krogen, känns lika logiskt som att hitta nån ny i kassan på ICA. Han går dit för att umgås med sina vänner, inte för att ragga.

  • Pentra

    Ja, självklart så är min sambo fri att umgås med sina vänner på sin egen tid. ... Om man känner oro för att ens partner är ute efter en ny, eller skall hitta någon ny, så är man nog i ett förhållande som redan är dömt att gå under... ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Anonym (she)

    Självklart gör han det. Han är ung och har vänner och behöver umgås med dem också, utbyta vad de nu har för utbyte sinsemellan. Han är på krogen ikväll också, trots att jag har BF på onsdag. Lika bra det för sen lär han inte hinna med någon krog på ett tag.

  • Inga bekymmer
    Anonym (she) skrev 2018-10-19 23:18:10 följande:

    Självklart gör han det. Han är ung och har vänner och behöver umgås med dem också, utbyta vad de nu har för utbyte sinsemellan. Han är på krogen ikväll också, trots att jag har BF på onsdag. Lika bra det för sen lär han inte hinna med någon krog på ett tag.


    Oj, dricker han alkoholfritt då? Min man höll sig nog spik nykter iaf en månad innan BF. Det kan ju dra igång när som helst för dig, inte så lyckat att komma berusad på sitt barns förlossning..
Svar på tråden Går era partners på krogen med vännerna?