• Nikee

    Rasism på apoketet?

    SVT rapporterar om att folk inte vill ha med personal på apoteket att göra om dom har annan etnicitet

    Jag måste ju samtidigt undra varför SVT inte är intresserad av att prata med såna som mig? Jag avböjde en kvinna i slöja igår på apoteket och väntade på en annan.Det har inte ett skit med hennes hudfärg att göra ,jag vill inte att folk med vaneförställningar och som är immuna mot kunskap alltså religiösa har med min medicin att göra .Jag skulle också har sagt nej till en nunna eller en präst  

    Idag så ska man bara acceptera religiösa och deras dumheter ,jag vill inte ha med religion att göra .Religion är ondska religion är största orsaken till allt lidande och borde förbjudas enligt min mening

    Vad tror ni? Blir apotekets personal nekat pga hudfärg eller deras religion?  Sen också varför kan JAG inte få slippa dessa religiösa tomtar utan att man ska klistra på mig epiteten rasist?  Jag har faktiskt rätt att få min medicin och få slippa att bli drabbad av andrahandsutövare precis som rökning borde självfallet religion inte få tillkomma på apoteket , eller har jag fel? Vi icke troende borde ha fler rättigheter och slippa religiösa fanatiker

  • Svar på tråden Rasism på apoketet?
  • Anonym (Suck)
    Nikee skrev 2018-10-20 18:55:08 följande:

    Du har rätt man kanske inte ska jämföra religion med nazismen ,lite taskigt mot nazismen då dennas förtryck är en droppe i havet av blod om man jämför med religionerna

    Sry nazister om ni blev ledsna var inte meningen att jämföra er med sådana vidriga hat ideologier


    Fortfarande nyfiken på om du går runt och frågar alla du möter om deras tro? Frågar du den som tar emot dig på apoteket om den är troende innan du låter h*n hjälp dig?
  • Nikee
    Anonym (Suck) skrev 2018-10-20 18:53:34 följande:
    Religion och nazism är inte samma sak för det först. Sen ja, religioner säger att du ska leva på ett specifikt sätt, men den ger också rum för misstag och snesteg. Du måste inte vara perfekt. Sen är religion frivillig. Du måste inte tro, det väljer du själv. Sen finns det självklart de som blir tvingade med, men de är ju förtrycka av människor inte religion.
    Religion är en uppfinning av människor för att förtrycka andra

    Om en person är helt övertygad att det är antingen tro och be som gäller, eller helvetet är det inte ett fritt val ,och därför tror många dom är rädda vad som annars kommer att ske .Att frukta gud är hela deras vardag dom är moderna slavar men vi får inte kritisera deras slavband för då är JAG emot frihet ,,,,,,,,,,, fuck off
  • Nikee
    Anonym (Suck) skrev 2018-10-20 19:02:45 följande:
    Fortfarande nyfiken på om du går runt och frågar alla du möter om deras tro? Frågar du den som tar emot dig på apoteket om den är troende innan du låter h*n hjälp dig?
    Nej för fan, har inget intresse att ta reda på vad folk tror . Men när dom har hand om min medicin har jag rätt till en åsikt ,skulle inte häller vilja att en präst pratar med våra barn om sex och samlevnad för deras värderingar är opassande och vill jag inte att det smittas av sig till mina ungar

    Vi borde kunna välja bort religion när vi vill det,det jag reagerade på är rasist snacket ,det har med religion att göra för mig tål inte skiten sitter mycket hellre bredvid nån som röker
  • Anonym (Suck)
    Nikee skrev 2018-10-20 19:08:57 följande:

    Nej för fan, har inget intresse att ta reda på vad folk tror . Men när dom har hand om min medicin har jag rätt till en åsikt ,skulle inte häller vilja att en präst pratar med våra barn om sex och samlevnad för deras värderingar är opassande och vill jag inte att det smittas av sig till mina ungar

    Vi borde kunna välja bort religion när vi vill det,det jag reagerade på är rasist snacket ,det har med religion att göra för mig tål inte skiten sitter mycket hellre bredvid nån som röker


    Men om personen inte bär slöja eller ett kors runt halsen, då vet du ju inte. Det kan ju mycket väl va en väldigt troende människa som hanterar dina mediciner, utan att du vet det. Är religion okej så länge det inte syns?
  • Nikee
    Anonym (Suck) skrev 2018-10-20 19:02:45 följande:
    Fortfarande nyfiken på om du går runt och frågar alla du möter om deras tro? Frågar du den som tar emot dig på apoteket om den är troende innan du låter h*n hjälp dig?
    Det är ju inte så jag har tagit mig in i en kyrka eller moskee och krävt att nu ska alla kvinnor kasta slöjorna till marken .Apoteket är väl statligt ägd vad jag vet,allt som staten äger borde vara helt fritt från religion för annars är jag inte trygg
  • Nikee
    Anonym (Suck) skrev 2018-10-20 19:17:37 följande:
    Men om personen inte bär slöja eller ett kors runt halsen, då vet du ju inte. Det kan ju mycket väl va en väldigt troende människa som hanterar dina mediciner, utan att du vet det. Är religion okej så länge det inte syns?
    Tror att du missuppfattade mig, jag sa nej till att jag frågar folk på stan vilken tro dom har.

    Men kvinnan som jag vägrade ha nåt att göra med på apoteket hade slöja vilket jag finner väldigt hotfullt och obehagligt  ,jag vet vad hennes religion anser om mig och dom som är anhängare av religionen tror jag inte hennes personliga tankar är vänliga om mig eller nån annan som inte delar henne tro
  • Nikee
    Anonym (Suck) skrev 2018-10-20 19:17:37 följande:
    Men om personen inte bär slöja eller ett kors runt halsen, då vet du ju inte. Det kan ju mycket väl va en väldigt troende människa som hanterar dina mediciner, utan att du vet det. Är religion okej så länge det inte syns?
    Tror att du missuppfattade mig, jag sa nej till att jag frågar folk på stan vilken tro dom har.

    Men kvinnan som jag vägrade ha nåt att göra med på apoteket hade slöja vilket jag finner väldigt hotfullt och obehagligt  ,jag vet vad hennes religion anser om mig och dom som är anhängare av religionen tror jag inte hennes personliga tankar är vänliga om mig eller nån annan som inte delar henne tro
  • Anonym (Suck)
    Nikee skrev 2018-10-20 19:22:50 följande:

    Tror att du missuppfattade mig, jag sa nej till att jag frågar folk på stan vilken tro dom har.

    Men kvinnan som jag vägrade ha nåt att göra med på apoteket hade slöja vilket jag finner väldigt hotfullt och obehagligt  ,jag vet vad hennes religion anser om mig och dom som är anhängare av religionen tror jag inte hennes personliga tankar är vänliga om mig eller nån annan som inte delar henne tro


    Nej jag fattade det. Men du har också skrivit att religiösa inte kan ha ett sånt stort ansvar osv. Då undrar jag hur der funkar? För många människor visar inte utåt att dom är troende. En person som arbetar på apoteket kan va muslim eller kristen utan att bära plagg/symboler som visar det. Så det är ju mycket möjligt att religiösa hanterar din medicin ändå, om du inte frågar.
  • Virriga Vera
    Nikee skrev 2018-10-20 18:27:15 följande:
    Jag har aldrig påstått att alla muslimer är extrema jag VET att det inte är så .MEN jag vill fortfarande inte ha med din religion att göra när det handlar om min medicin ,religiösa ska aldrig ha et sånt stort ansvar
    Om hon lägger slöjan är hon fortfarande samma person, med samma åsikter och samma tro som betjänar dig, så vad är skillnaden för dig? Det är ju fortfarande samma person?
  • Anonym (Svammel)

    Vad svamlar du om? Du får acceptera att den som hjälper dig på apoteket är rökare, jude, muslim, ateist, tjock, smal, snusare, muskulös, sjuk, gravid och allt annat som människor i Sverige är eller kan vara.

Svar på tråden Rasism på apoketet?