• Anonym (Anonumius)

    Ska barnvagnar ha företräde?

    Om bussen är knökfull och en mamma med barnvagn vill gå på bussen, har den företräde så att några måste kliva av eller ska mamman vänta på nästa buss? Nästa buss kommer om 15 min.

  • Svar på tråden Ska barnvagnar ha företräde?
  • Anonym (R A)
    Anonym (Anonumius) skrev 2018-10-24 15:29:15 följande:

    Men man kanske inte orkar säga ursäkta till alla hela tiden, folk kan ju börja tänka lite själva också. Varför är barnvagnar sånt irritationsmoment för så många?


    För att deras ägare tror att ni är jordens mittpunkt och att alla ska stå åt sidan för er skull.
  • Anonym (VIP)

    Skämmes alla ni som inte förstår hur speciella och viktiga just TS och anonym(Sofie) och deras barn är. Klart alla andra måste lämna plats för dom.

    TS och anonym(Sofie), har ni provat att hänga en skylt runt halsen där det står VIP och en krona på huvudet så andra förstår att det kommer lite "speciella" människor som behöver särskild hänsyn?

  • Anonym (fulla bussen)

    Förresten, några i tråden tycker att alla ska ta hänsyn till dem och deras barnvagnar. Jag tycker att det är jag som ska ta hänsyn eftersom det är jag och min barnvagn som tar upp massa plats överallt och är i vägen.

  • Anonym (R A)
    Anonym (Anonumius) skrev 2018-10-24 13:08:46 följande:
    Ja resa sig för små barn ska man absolut göra. Brukar ge onda ögat till de som inte erbjuder sittplats till min lilla, alternativt när jag var gravid.
    Frågar du personen snäll först om du eller ditt barn kan få sitta eller är det onda ögat på direkten om man inte reser sig?
  • BossHoss
    Anonym (Anonumius) skrev 2018-10-24 12:36:10 följande:

    Om bussen är knökfull och en mamma med barnvagn vill gå på bussen, har den företräde så att några måste kliva av eller ska mamman vänta på nästa buss? Nästa buss kommer om 15 min.


    Inte läst tråden...

    Självklart skall mamman/pappan vänta på nästa buss om denne inte får plats som alla andra.
  • LFF
    Anonym (R A) skrev 2018-10-24 16:04:59 följande:
    Frågar du personen snäll först om du eller ditt barn kan få sitta eller är det onda ögat på direkten om man inte reser sig?
    Vem bryr sig om någon "kastar onda ögat" på en när man sitter på bussen?
  • Anonym (R A)
    LFF skrev 2018-10-24 16:11:08 följande:
    Vem bryr sig om någon "kastar onda ögat" på en när man sitter på bussen?
    Nej, inte jag iallafall.
    Undrade bara om hon försökte utöva häxkonst innan förvarning.

    Jag flyttar mig inte för en gravid oavsett om jag känner att jag behöva sitta ner.
    Det är ingen sjukdom att vara gravid.
    Flyttar mig inte för en unge heller för den delen. Föräldrarna får väl ha ungarna i famnen om de inte klarar av att stå. Eller låta dem sitta i vagnen. Ja, eller vad f*n som helst. Jag bryr mig inte.
  • BossHoss
    Anonym (R A) skrev 2018-10-24 16:18:42 följande:
    Nej, inte jag iallafall.
    Undrade bara om hon försökte utöva häxkonst innan förvarning.

    Jag flyttar mig inte för en gravid oavsett om jag känner att jag behöva sitta ner.
    Det är ingen sjukdom att vara gravid.
    Flyttar mig inte för en unge heller för den delen. Föräldrarna får väl ha ungarna i famnen om de inte klarar av att stå. Eller låta dem sitta i vagnen. Ja, eller vad f*n som helst. Jag bryr mig inte.
    Precis, väljer man åka kommunalt så får man följa samma regler som alla andra, passar det inte så köp en bil
  • Anonym (jisses)
    Anonym (Anonumius) skrev 2018-10-24 15:29:15 följande:

    Men man kanske inte orkar säga ursäkta till alla hela tiden, folk kan ju börja tänka lite själva också. Varför är barnvagnar sånt irritationsmoment för så många?


    Det är oftast inte barnvagnen som är irritationsmomentet... Utan den egoistiska mamman som kör den.... 
  • Anonym (jisses)
    Anonym (Sofie) skrev 2018-10-24 15:40:31 följande:

    "Kyss" är anmäld till moderator för mobbning.


    Om något händer med den anmälan blir jag förvånad. Hen har inte sagt något elakt eller fel. Även om ni känner er träffade för att ni inte tycker om det man säger. 


    Ni två vägrar bara inse att världen inte snurrar kring er och era barn. Ni framstår därför som arketypen av egocentriska småbarnsmammor som inte förstår att även andra människor omkring er kan har behov och anledningar till varför de sitter på bussen eller inte automatiskt niger och bockar och kliver av bussen när ni kommer med en barnvagn. 


     

Svar på tråden Ska barnvagnar ha företräde?