• LFF

    Vilken julmust är er favorit?

    Vilken julmust är er favorit och vilken är den värsta ni smakat?

    Favoriten: Apotekarnes (ej light). Moramusten var också väldigt god (eller så var det för att jag fick dricka must mitt i sommaren ). Gillar även Spendrups Ekfatslagrade.

    Värsta: Årsmusten, första årgången för ett par år sedan. Var så sliskig och som en dålig kopia på coca-cola typ. Konstig bismak. Har inte smakat någon sen dess. Zeunerts var rätt äcklig också.

    Har en flaska must från Wapnö hemma i kylskåpet som jag försöker hålla till första advent! Vet inte om det kommer att lyckas! Aldrig smakat deras.

  • Svar på tråden Vilken julmust är er favorit?
  • Anonym (vanliga)

    Det blir det vanliga svaret apotekarnas julmust. Hur många olika sorters julmust finns det egentligen. 

  • Anonym (vanliga)
    Lnilss88 skrev 2018-10-31 23:37:49 följande:

    Zeunerts


    Så det är en must du rekommenderar 
  • Anonym (Apotekarnes)

    Ungefär hälften här vet vad deras favoritmust heter.

  • Aniiee
    Anonym (Apotekarnes) skrev 2018-10-31 23:48:10 följande:

    Ungefär hälften här vet vad deras favoritmust heter.


    Då måste det vara katastrof eftersom till och med jag, som inte dricker julmust alls, ändå vet vad den heter.
    I have a growing lack of disgust for you
  • Lnilss88
    Anonym (vanliga) skrev 2018-10-31 23:40:44 följande:
    Så det är en must du rekommenderar 
    Beror på vad du gillar. Den är lite mer "mustig" och mindre läsk. Övrig julmust brukar jag kalla tomtecola  Glad
  • Anonym (H)

    Zeunerts! Jag är inte mycket för sockrig och sliskig läsk, så Zeunerts smakar typ mer vuxet och nästan lite kaffe, haha. Måste jag välja sliskig dricka så blir det Apotekarnes.

  • Grande Rock

    Julmusten från Eskilstuna Ölkultur är nog den jag håller högst för stunden. 
    Gillar de lite mer vuxna varianterna av must.


    Att tro är att inte veta
  • Pripps Vichy

    Apotekarnes är favoriten som står sig. Nygårdas är inte dum den heller.

  • Duckan

    Ja, Nygårdas har jag testat såklart!! Inget fel på den. Nu blir jag sugen. I must have must!

  • Mandel

    Tycker inte om någon julmust. Det är alldeles för sött och fräsigt så jag får ju ståpäls när jag dricker en klunk


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Vilken julmust är er favorit?