• CinnamonGirl

    Läsa om termin på högskola - hur fixa ekonomiskt?

    Läser sjuksköterskeprogrammet och kommer nog behöva läsa om den här terminen, i alla fall delar av den. Vi har haft praktik och det lutar åt att jag kommer bli tvungen att göra om den. 10 veckor... jag har fullt studiemedel den här terminen, men hur fasiken ska jag klara 10 veckor nästa termin utan inkomst? Vet inte om jag orkar jobba då heller. En halvtidslön på mitt ordinarie jobb kommer ge mig 8000 kr i månaden, och de kommer förmodligen vilja att jag jobbar 7-11 då det är då det är som mest att göra, kommer inte passa med praktik som kommer ligga olika tider.

    Min livssituation är så att jag bor själv i en hyresrätt, så har ingen att "leva på" och har inga sparade pengar att ta av.


    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Svar på tråden Läsa om termin på högskola - hur fixa ekonomiskt?
  • CinnamonGirl
    Användarnam skrev 2018-11-09 14:18:07 följande:
    Försök att jobba extra nu och spara till nästa termin? + spara så mycket som möjligt av studiemedlet du får nu.
    Jo, jag har tänkt så. Måste hitta nåt extrajobb bara... funkar som sagt inte med mitt ordinarie jobb.
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Emerencia

    Vänta en termin eller år där du jobbar och sparar för dessa veckorna. Kan vara bra med en paus om du känner att studierna börjar hamna efter så du kommer ikapp.

Svar på tråden Läsa om termin på högskola - hur fixa ekonomiskt?